[ad_1]

هشدار شماره 1

بعد از خوادن این مقاله قرار است یادبگیری تا استوری‌هایت تا ابد در صفحه اینستاگرامت بمانند 🙂

هشدار شماره 2

قرار است به شما یاد بدهیم که چطور با این استوری‌های ابدی، میزان فروشت را در اینستاگرام بیشتر کنی.

هشدار شماره 3

قرار نیست شق القمر کنی! 🙂 فقط کافیست، نحوه کار با هایلایت اینستاگرام را بفهمی، همین.

یعنی بلد باشی که چطور استوری‌هایت را هایلایت کنی، عکس کاور مناسبی را برای هایلایت اینستاگرامت انتخاب کنی و از این ویژگی هیجان‌انگیزی که اینستاگرام در اختیارت قرار داده است، به بهترین شکل ممکن استفاده ببری.

در ادامه مقاله تمام این موارد را برایت توضیح میدهیم، اما خب طبق عادت همیشگی‌ باید همه چیز را از پایه شروع کنیم. پس اگر در حال حاضر، بلد هستی که چطور باید استوری‌های خود را هایلایت کنی، بپرسراغ بخش بعدی تا با نکات «هایلایت حرفه‌ای برای بیزنس» آشنا شوی. اگر هم مبتدی هستی که قدم به قدم با ما بیا تا باهم یادبگیریم.

هایلایت اینستاگرام چیست؟

قبل‌ترها استوری که میگذاشتیم تا 24 ساعت بیشتر دووم نمی‌آورد و از بین می‌رفت. اما، الان دیگر زمونه عوض شده. شما میتوانید، استوری بگذارید، بعد هایلاتش کنید، بعد هم بووووم…
دیگر تا همیشه در صفحه اینستاگرامتان جا خوش می‌کند.

بهتر بگوییم، اینستاگرام راهی را جلوی پایمان قرار داده است که با آن می‌توانیم هر استوری‌ای که میگذاریم را برای همیشه در پروفایل اینستاگرام خود ذخیره کنیم. حالا شاید بپرسید، چطور باید استورهایمان را هایلایت کنیم؟
نگران نباشید! در بخش بعدی تمام مراحلش را یادتان می‌دهیم. البته پیشنهاد می‌کنیم که حتماً ویدیو زیر را هم تماشا کنید تا با مهم‌ترین نکات ساخت هایلایت حرفه‌ای آشنا شوید.

چرا هایلایت داشتن مهم است؟

هایلایت اینستاگرام، اصلاً بوجود آمد تا کار شما را راحت کند. ما در این بخش با آوردن 5 دلیل درست و حسابی، شما را قانع می‌کنیم که هرچه سریعتر هایلایت اینستاگرام خودتان را بسازید.

  1. مهم‌ترین دلیل، همین است که وقتی استوری‌ها را هایلایت می‌کنید، برای همیشه در صفحه شما باقی می‌مانند.
  2. برویم سراغ دلیل دوم.
    اصلاً تا به حال دقت کرده‌اید که هایلایت‌ها در کجای یک صفحه اینستاگرام قرار دارند؟
    هایلایت‌ها مابین بخش بیوگرافی و پست‌های شما قرار گرفته‌اند. همین باعث می‌شود که مخاطب وقتی وارد صفحه شما می‌شود به سرعت چشمش به هایلایت‌ها بیافتد.
    این یعنی تو فرصتش را داری که هرچیزی که می‌خواهی را داخل هایلایت‌هایت بگذاری. مخاطب هم دقیقاً همان چیزی رامی‌بیند که تو میخواهی ببیند! زیبا نیست؟ 🙂
    هایلایت اینستاگرام
  3. سومین دلیل کمی تخصصی می‌شود، پس با دقت بخوانید.
    شما به کمک هایلایت‌ اینستاگرام میتوانید برندسازی کنید.
    فرقی نمی‌کند پیج فروشگاهی دارید یا بلاگر هستید، به هرحال، استوری‌های هایلایت شده می‌توانند دریچه بزرگی را به دنیای برند شما باز کنند و به مخاطب‌هایتان نشان بدهند که پشت پرده‌ی برند شما چه خبر است.
    چه کسی هست که نخواهد مخاطب‌هایش با او صمیمی‌تر شوند؟
  4. چهارمین دلیل که خود ما بسیار به آن علاقه داریم این است که هایلایت داشتن کار شما و مخاطب‌هایتان را راحت می‌کند.
    چون بعضی اوقات مخاطب به دنبال یک محتوای به خصوص در صفحه شما می‌گردد و به کمک هایلایت‌ها می‌تواند به راحتی آن اطلاعاتی که می‌خواهد را پیدا کند.برای مثال فرض کن که شما یک فروشگاه اینستاگرامی داری، و یک مخاطب می‌خواهد ببیند می‌تواند در خرید آنلاین به شما اعتماد کند یا نه!
    خب در این شرایط، هایلایت «رضایت مشتریان» شما را پیدا می‌کند و از تصمیم خود مطمئن می‌شود.
    در مقابل شما هم کارتان راحت شده و کمتر به سوال‌های تکراری را پاسخ می‌دهید.
    هایلایت اینستاگرام
  5. برویم سراغ آخرین دلیل. یک پیج پر مخاطبی را در نظر بگیرید که هر روز پست و استوری‌های متنوعی می‌گذارد.
    مثل پیج صدف بیوتی. محتواهای این دسته از پیج‌ها تمام بشو نیست که خب نقطه قوتشان هم همین است 🙂
    اما موضوع اینجاست که از یک‌ جایی به بعد، صفحه آنها حسابی شلوغ و به هم ریخته می‌شود. در این شرایط، باز هم هایلایت‌ها مانند سوپرهیروها وارد صحنه می‌شوند و به کمک آنها می‌توانیم محتواهای خود را به خوبی دسته بندی کنیم.

هایلایت اینستاگرام

امیدواریم به اهمیت هایلایت‌ها پی‌برده باشید. چون در بخش بعدی قرار است که وارد عمل شویم و یادبگیریم که چطور می‌شود استوری‌های اینستاگرام را هایلایت کرد.

نحوه ساخت هایلایت اینستاگرام

حالا که فهمیدیم هایلایت‌ داشتن چقدر به درد بخور است ، برویم سراغ مراحل درست کردن هایلایت‌ اینستاگرام. در ادامه مرحله به مرحله به شما همه چیز را یاد می‌دهیم.

  1. استوری‌ای که مد نظرت هست را منتشر کنید و روی گزینه Highlight بزنید.

هایلایت اینستاگرام

2. در این قسمت با زدن علامت + ، یک هایلایت جدید ایجاد کنید. سپس برای آن یک عنوان جذاب و عکس کاور مناسب بگذارید و تمام.

حتما بخوانید: 8 نکته طلایی برای عکس پروفایل حرفه‌ای اینستاگرام

هایلایت اینستاگرام

(اگرهم بخواهید استوری مورد نظرتان را به یکی از هایلایت‌هایی که از قبل ایجاد کردید، اضافه کنید؛ کافی است تا آن هایلایت را انتخاب کنید و گزینه  Add را بزنید.)

اینجا یک موضوع مطرح می‌شود!
شاید بعضی‌ها دلشان بخواهد استوری‌های قبلی خود را هایلایت کنند. همان‌هایی که 24 ساعت که هیچ، شاید ماه‌ها از انتشار آنها گذاشته باشد. این دسته از افراد باید چه کار کنند؟

ساخت هایلایت از استوری‌های آرشیو شده

  1. پروفایل اینستاگرام خود را باز کنید و به انتهای لیست هایلایت‌ها بروید و از آنجا علامت + را بزنید.
    هایلایت اینستاگرام
  2. در این صفحه تمام استوری‌هایی که در اینستاگرام گذاشتید را می‌بینید.
  3. حالا میتوانید از بین آنها، هرکدام را که می‌خواهید انتخاب کنید و گزینه Next را بزنید.
    هایلایت اینستاگرام
  4. در آخر هم برای هایلاتتان عنوان انتخاب کنید و یک عکس کاور مناسب بگذارید.
    هایلایت اینستاگرام

حالا که اصول ساخت هایلایت اینستاگرام را یاد گرفتید، وقت آن است که دستی به سر و روی پیج خود بکشید. اما قبل از آن یک نکته را به هیچ وجه فراموش نکن!

هر قدمی که تو اینستاگرام به اشتباه برداشته شود، میتواند تو را ده قدم به عقب برگرداند.

انتخاب با تو است. میخواهی ده قدم به عقب بروی یا جلو؟

اگر تصمیمت جدی است، حتماً ویدیو زیر را تماشا کن

برای یادگیری آموزش‌های بیشتر در این زمینه هم، یک سر به صفحه «آموزش اینستاگرام» ما بزن. در این صفحه، کلی مقاله و ویدیو رایگان برات آماده کرده‌ایم که حسابی در این مسیر کمکت می‌کنند.

حالا هم دیگر دست دست کردن را کنار بگذارید و یاد بگیرید که چطور باید هایلایت‌های حرفه‌ای درست کنید.

3 نکته  اساسی برای ساخت هایلایت‌های حرفه‌ای

·         صد تا هایلایت پشت سر هم ردیف نکن

البته اینجا منظور ما با بلاگرها و اینفلوئنسرها نیست. شما اگر بلاگر یا اینفلوئنسر هستید، می‌توانید هر چندتایی که می‌خواهید هایلایت بسازید. اما…بحث فروشگاه‌های اینستاگرامی فرق می‌کند!

وقتی وارد یک پیج اینستاگرام می‌شوید، فقط همان چهار یا پنج‌ تا هایلایت اول را می‌بینید. پس نتیجه می‌گیریم که این 4 هایلایت‌ خیلی خیلی مهم هستند.

بیایید با هم روراست باشیم 🙂 اکثر ما، حوصله نداریم ده بیست تا هایلایتی که پر از استوری مختلف هست را نگاه کنیم. اما، احتمال این که همان چهار هایلایت اول که از قضا، موضوعات مهمی را هم پوشش می دهند را نگاه کنیم، خیلی زیاد است.

حالا این موضوعات چه چیزهایی هستند؟
عجله نکن! 🙂 در ادامه مقاله یک بخش را کاملاً به این موضوع اختصاص داده‌ایم. فعلاً قرار شد یاد بگیریم حرفه‌ای‌ها در اینستاگرام چطوری هایلایت میسازند.

·         کاور هایلایت اینستاگرام باید اینطوری باشد

یک کاربر معمولی می‌تواند هرعکسی که دوست دارد را برای کاور هایلایت‌هایش انتخاب کند اما شما حرفه‌ای‌ها نباید به یک عکس معمولی راضی شوید.
بهترین کار این است که برای کاور هایلایت‌هایت از آیکون‌های جذاب استفاده کنید. حالا اگر دوست دارید درباره آیکون‌ها بیشتر یاد بگیرید، بهتر است که سری به مقاله «آشنایی با انواع آیکون» بزنید.

البته خوب است به این لیست هم یک نگاهی بیاندازید تا با سایت‌ها دانلود رایگان آیکون آشنا شوید.

راستی! ما میدانیم که شما عاشق کار کردن با اپلیکیشن‌ها هستید، پس بخش زیر مخصوص شماست.

برنامه کاور هایلایت چی خوبه؟

ما کلی گشتیم و یک عالم اپلیکیشن مختلف را بررسی کردیم. آخرش رسیدیم به این 2 اپلیکیشن.
یعنی:
Canva و Highlight Cover

26 ترفند اینستاگرام که هر شخصی باید بلد باشد!حتما بخوانید: 26 ترفند اینستاگرام که هر شخصی باید بلد باشد!

شما به راحتی می‌توانید این اپلیکیشن‌ها را روی گوشی خود نصب کنید و از آیکون‌های موجود در این اپلیکیشن‌ها استفاده کنید. اما تأکید می‌کنیم که به دو نکته اساسی زیر، حتماً توجه کنید.

2 نکته مهم

  • سعی کنید که تا عکس‌هایی که برای کاور هایلایت‌هایتان انتخاب می‌کنید، ظاهری شبیه به هم داشته باشند و در عین حال جذاب هم باشند تا به زیبایی بصری صفحه‌ شما کمک کنند.
  • اگر یکی از هایلایت‌ها برایتان اهمیت بیشتری دارد و دوست دارید که توجه مخاطب را به سمت آن هایلایت به خصوص جلب کنید، حتماً برایش یک عکس متفاوت با یک رنگ متفاوت انتخاب کنید.
    هایلایت اینستاگرام

حالا ما فرض رو بر این می‌گیریم که شما تمام این نکات را رعایت کردید. آیا می‌توانید حدس بزنید که قدم بعدی برای ساخت یک هایلایت حرفه‌ای چه چیزی است؟ در بخش بعدی توضیح می‌دهیم…

عنوان هایلایت؛ میزان اهمیت: 100 از 100

بهتر است یک عنوان مناسب برای هایلایت خود پیدا کنید که ویژگی‌های زیر را داشته باشد:

  • کوتاه و مختصر باشد
  • معنی را به خوبی منتقل کند
  • جذاب باشد

مطمئنیم که اگر همین سه نکته را رعایت کنید، کار خودتان بسیار راحت می‌شود و در عین حال، مخاطب هم به سرعت اطلاعاتی که دنبالش هست را پیدا می‌کند.

تا اینجای مقاله، نکات مختلفی را باهم بررسی کردیم.حالا بهتر است برویم سراغ یک مسئله خیلی حساس و مهم. ما هرچقدر هم اصول هایلایت گذاشتن حرفه‌ای را بلد باشیم، اما ندانیم که چه چیزی را باید در این گردالی‌های کوچک بگذاریم…به درد نمی‌خورد!

هایلایت‌هایی که وجودشان الزامی است

قبلاً در ابتدای مقاله هم گفتیم که استوری‌هایی باید هایلایت شوند که دوست دارید برای مدت طولانی در صفحه شما باقی بمانند.

حالا اینجور استوری‌ها ممکن است برای هرکس متفاوت باشند، اما اگر شما کسب و کاری در اینستاگرام دارید و به دنبال پیشرفت پیج خود هستید، حتماً مواردی که در ادامه میگوییم را به هایلایت‌های خود اضافه کنید.

  • حتماً یک مجموعه استوری بگذارید و در آن خودتان یا کسب و کارتان را معرفی کنید. از تاریخچه برندتان بگویید یا اصلاً بگویید که داستان کسب و کار شما از کجا شروع شد!
    سپس، این دسته از استوری‌ها را در هایلایتی به اسم «درباره ما»، «داستان ما» یا هر عنوان خلاقانه دیگری که خودتان به ذهنتان می‌رسد، دسته بندی کنید.
    هایلایت اینستاگرام - درباره ما
  • فرقی نمی‌کند که بلاگرید یا در اینستاگرام یک فروشگاه آنلاین دارید. به هر حال حتماً برایتان پیش آمده که روزانه صدها سوال تکراری از شما بپرسند.
    چه بهتر که این سوالات را استوری کنید و آنها را در یک هایلایت جداگانه با عنوان «سوالات متداول» دسته‌بندی کنید.
  • یکی دیگر از هایلایت‌هایی که هر پیج فروشگاهی‌ای باید داشته باشد، هایلایت «نحوه سفارش» است. در این مجموعه استوری‌ها می‌توانید کامل و جامع به مشتریان خود توضیح دهید که چگونه می‌توانند برای سفارش محصول با شما در ارتباط باشند.
    هایلایت اینستاگرام - نحوه سفارش
  • هایلایت بعدی که به هیچ وجه نباید آن را فراموش کنید، هایلایت «سایرشبکه‌های اجتماعی» و «سایر پیام ‌رسان‌ها» است. این هایلایت‌ها می‌تواند شامل، لینک کانال آپارات، یوتیوب، تلگرام، واتس‌اپ بیزنس و … باشد.
    هایلایت اینستاگرام
  • هایلات «نظرات مشتریان» یا «رضایت مشتریان» را هم حتماً به لیست هایلایت‌های خود اضافه کنید. چون همانطور که میدانید، تاثیر به سزائی در جلب اعتماد مخاطب دارد.
  • آخرین هایلایتی که می‌خواهیم به شما بگوییم، مخصوص کسانی است که یک مغازه فیزیکی هم دارند. شمایی که مغازه، رستوران، دفتر، شرکت و … دارید، بهتر است که لوکیشن و آدرس دقیق مکان خود را هم در یک هایلایت قرار دهید.هایلایت اینستاگرام

در این قسمت‌، هایلایت‌هایی را نام بردیم که وجودشان 100 درصد لازم است. اگر شما هم هایلایتی به فکرتان می‌رسد که جایش در این لیست خالی است، حتماً در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

[ad_2]

مهرداد محمدیAuthor posts

Avatar for مهرداد محمدی

محمدی هستم مدیریت دکو وب متخصص در برنامه ریزی برای طراحی سایت و سئو وب سایت 17 سال زندگی فریلنسری تجربه ای عالی برای من ایجاد کرده که تو بیش از چندین الگو فعالیت کنم . همیشه به یاد داشته باشید که در دنیای خود زندگی خواهد کرد ولی در دنیای ما تجارت

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *