[ad_1]

براساس گزارش‌ها، گوگل واقعا تصمیم دارد ساعت هوشمند پیکسل را معرفی کند. گزارش جدیدی منتشر شده که برخلاف شایعات قبلی، اطلاعات بهتری درمورد چگونگی معرفی این دستگاه ارائه می‌دهد. در خبرها و گزارش‌های قبلی در طی سال‌های گذشته درمورد ساعت هوشمند گوگل منتشر شده است، هیچ‌گاه اطمینان کافی درمورد معرفی این محصول وجود نداشت اما این موضوع اکنون تغییر کرده است.

به گزارش جی‌اس‌ام آرنا، سال ۲۰۲۲ شاهد انتشار جزئیات کامل درمورد ساعت هوشمند گوگل خواهیم بود. گفته شده این محصول با اسم رمز «روهان» در دست ساخت است و مدیران اجرایی گوگل به کارمندان اعلام کرده‌اند پیکسل واچ سال آینده روانه‌ی بازار خواهد شد.

این ساعت به‌طور پیش‌فرض سیستم‌عامل Wear OS 3 را اجرا خواهد کرد تا آخرین قابلیت‌های نرم‌افزاری مخصوص ساعت‌های هوشمند گوگل را به مشتریان و شرکای این شرکت نشان دهد. البته این سیستم‌عامل در ساعت هوشمند گلکسی واچ ۴ سامسونگ نیز مورد استفاده قرار گرفته، ولی سامسونگ ظاهر آن را با رابط کاربری One UI خود تغییر داده است، بنابراین همچنان می‌توان انتظار داشت ساعت هوشمند گوگل با قابلیت‌های اختصاصی و جدید معرفی شود.

براساس رندرهای هنری منتشر شده توسط منبع این گزارش و همچنین گفته‌های کارمندانی که این محصول را از نزدیک مشاهده کرده‌اند، پیکسل واچ از نمایشگر دایره‌ای بهره خواهد برد و گفته شده فاقد قاب فیزیکی است. حال تصور کنید یک ساعت هوشمند بدون قاب چقدر جذاب خواهد بود. اگرچه ما در اینجا درمورد رندرهای هنری صحبت می‌کنیم اما تجربه نشان داده در بسیاری موارد، این نوع رندرها شباهت زیادی با محصولات نهایی دارند.

جای تعجب نیست که پیکسل واچ، معیار سلامت و تناسب اندام را مدنظر قرار خواهد داد. ظاهرا گوگل تصمیم گرفته با جدیت بیشتری روی ساخت این ساعت تمرکز کند، به‌طوریکه این شرکت حتی به کارمندان خارج از تیم ساعت هوشمندش اجازه می‌دهد این محصول را بررسی و بازخورد خود را درمورد آن ارائه دهند. یکی از جلسات ارائه‌ی بازخورد بررسی پیکسل واچ در ماه نوامبر برگزار شد که به‌نوعی از اهمیت بالایی برخوردار است.

هنوز مشخص نیست که این ساعت با نام پیکسل واچ به‌بازار عرضه شود یا خیر. اینکه گوگل پیش از ورود به بازار ساعت‌های هوشمند، سیستم‌عامل Wear OS 3 را روی محصولات سامسونگ مورد آزمایش قرار داده است، حرکتی زیرکانه محسوب می‌شود.

واضح است که روهان (Rohan) یک دستگاه مخصوص سلامت نخواهد بود. گوگل سال گذشته شرکت فیت‌بیت را خریداری کرد و این قرارداد در ژانویه بسته شد. فیت‌بیت در آن زمان اعلام کرد درنهایت قصد دارد ساعت‌های هوشمند جدیدی با سیستم‌عامل Wear OS تولید کند، اما تاکنون در این رابطه هیچ اطلاعات دیگری مطرح نشده است.

پس از خریداری فیت‌بیت توسط گوگل، شاهد اضافه شدن این برند به بخش دستگاه‌ها و خدمات گوگل بودیم و غول جستجو اخیرا تیم محصولات پوشیدنی خود را با فیت‌بیت ادغام کرده است. البته پیش از این شاهد ادغام برخی از قابلیت‌های فیت‌بیت با Wear OS بوده‌ایم، زیرا بعضی از امکانات فیت‌بیت به سیستم‌عامل پوشیدنی گوگل اضافه شده است و امکان دارد این ترکیب با معرفی روهان آغاز شود.

مقاله‌ی مرتبط:

روهان ویژگی‌هایی مثل نمایشگر ضربان قلب و قدم‌شمار را ارائه خواهد داد و کاربران احتمالا باید هر روز آن را شارژ کنند. به گفته‌ی یکی از کارمندانی که این دستگاه را آزمایش کرده‌ است، ظاهرا سرعت شارژ پیکسل واچ کمی کند است. این ساعت مثل اپل‌واچ از روش‌ شارژ اختصاصی بهره خواهد برد زیرا بازار شارژرهای اختصاصی آنقدر سوآور است که نمی‌توان با ارائه‌ی روش‌های استاندارد شارژ به آن دست یافت.

اگر روهان آخرین دوره‌ی آزمایشی را با موفقیت به‌پایان برساند، اولین محصول سری پیکسل واچ احتمالا بهار آینده معرفی خواهد شد. به‌نظر می‌رسد روهان برای رقابت با اپل‌واچ روانه‌ی بازار خواهد شد و حداقل از نظر عمرباتری در حد ساعت هوشمند اپل خواهد بود. اگر این گزارش واقعیت داشته باشد، قیمت روهان قطعا از محصولات سری فیت‌بیت بیشتر خواهد بود. و با توجه به اینکه Sense با قیمت ۲۹۹ دلار به‌فروش می‌رسد، انتظار داریم ساعت پیکسل واچ با قیمت حداقل ۳۴۹ دلار در دسترس قرار گیرد.

[ad_2]

مهرداد محمدیAuthor posts

Avatar for مهرداد محمدی

محمدی هستم مدیریت دکو وب متخصص در برنامه ریزی برای طراحی سایت و سئو وب سایت 17 سال زندگی فریلنسری تجربه ای عالی برای من ایجاد کرده که تو بیش از چندین الگو فعالیت کنم . همیشه به یاد داشته باشید که در دنیای خود زندگی خواهد کرد ولی در دنیای ما تجارت

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *