بسیاری از مخاطبان بخش آموزش سئو سایت از ما خواسته اند تا آموزش بهینه سازی مقالات را برایشان آماده کنیم و ما اینکار را برایشان انجام داده ایم.

بهترین زمان برای بهینه سازی وبلاگ برای سئو زمانی است که شما این محتوا را تولید می کنید، اما شما همیشه می توانید دوباره به عقب بازگردید و مقاله های خودتان را بهبود بخشید.

سئو وبلاگ موضوع مهمی می باشد زیرا می تواند به شما کمک کند همیشه ترافیک بیشتری را به وبسایت خودتان جذب کنید. کارهای زیادی وجود دارد که می توانید برای بهینه سازی پست های وبلاگ خودتان از نظر سئو انجام دهید.

در این مقاله، ما بهترین نکات بهینه سازی پست وبلاگ را به شما ارائه می کنیم تا بتوانید مثل یک حرفه ای از نظر سئو، پست های خودتان را بهینه سازی کنید. این نکات، نکاتی هستند که ما در وبلاگ خودمان نیز استفاده می کنیم که باعث شده بازدید کننده های بسیار زیادی از موتورهای جستجو به سایت ما بیایند.سئو سایت و بهینه سازی مقالات سایت – قسمت اول

  1. برنامه ریزی محتوا با جستجوی مناسب برای کلمات کلیدی

بسیاری از مبتیدان سعی می کنند از بهترین حدس های خودشان استفاده کنند تا بتوانند موضوعی را که فکر می کنند مورد علاقه کاربران است را ارائه کنند.

شما نیازی به این حدس های کورکورانه ندارید، به خصوص زمانی که شما می توانید از جستجوی کلمات کلیدی استفاده کنید تا به صورت دقیق مشخص کنید کاربران شما به دنبال چه چیزی هستند.

جستجوی کلمات کلیدی تکنیکی است که توسط تولید کنندگان محتوا و متخصص های سئو مورد استفاده قرار می گیرد. این جستجو به شما کمک می کند مخاطبینی را پیدا کنید که کاربران شما بر اساس داده های موتور جستجو، نسبت به آن علاقه مند هستند.

شما می توانید از این کلمات کلیدی استفاده کنید تا استراتژی های محتوایی خودتان را برنامه ریزی کنید. این کار باعث می شود که شما موضوعاتی را پیدا کنید که افراد واقعا به دنبال آن ها هستند و این روش، یکی از بهترین روش ها برای یافتن ایده برای محتوای پست وبلاگ می باشد.

ما از ابزار جستجوی کلمات کلیدی مانند SEMRush و Ahrefs استفاده می کنیم. این ابزار داده های عمقی در رابطه با کلمات کلیدی، تحلیل های رقابت، جایگاه کلمات کلیدی، و ویژگی های مفید دیگر را در اختیار ما قرار می دهند.

برای دستورات دقیق، می توانید مقاله ما در رابطه با اجرای جستجوی کلمات کلیدی را مطالعه کنید.

  1. یافتن کلمات کلیدی معنایی برای کلمه کلیدی هدف

بعد از این که شما جستجوی کلمات کلیدی خودتان را شناسایی کرده و ایده های کلمات کلیدی را به دست آوردید، زمان آن رسیده است که کلمه کلیدی را انتخاب کنید که بیشترین حجم جستجو و کمترین رقابت را دارد.

این کلمه به کلمه کلیدی هدف شما تبدیل می شود. این عبارت، عبارت جستجویی است که کاربران شما احتمالا به دنبال آن هستند.

در صورتی که شما از پلاگین Yoast SEO استفاده می کنید، می توانید کلمات کلیدی هدف را در تنظیمات سئو مقاله خودتان مشاهده کنید. این کار به شما این امکان را م یدهد تا ببینید که شما تا چه حد موفق به استفاده از این کلمه کلیدی در مقاله خودتان بوده اید.

سپس، شما باید کلمات کلیدی شاخص معنایی نهان (LSI) را پیدا کنید. این کلمات کلیدی، عبارات مرتبط با کلمه کلیدی هدف شما هستند.

راحت ترین روش برای یافتن این کلمات این است که کلمه کلیدی مد نظر خودتان را در سرچ گوگل وارد کرده و سپس صفحه را به سمت انتهای نتایج، اسکرول کنید. سپس شما یک لیست با نام ‘related searches’ را مشاهده می کنید.

شما باید تا جایی که می توانید از این کلمات در متن خودتان استفاده کنید تا بتوانید یک محتوای کامل برای کاربران ارائه کنید.

البته شما نباید به زور این کلمات را در محتوای خودتان قرار دهید. این موضوع برای کاربران و موتور جستجو طبیعی نخواهد بود و آن ها متوجه این کار شما می شوند.

  1. نوشتن تیتر های موثر برای پست وبلاگ

تیتری که شما برای پست وبلاگ خودتان انتخاب می کنید اهمیت بسیار زیادی برای رتبه بندی شما دارد.

یک تیتر خوب برای پست وبلاگ باعث می شود که مقاله شما ارتباط بیشتری با عبارت جستجو پیدا کند. مهم تر از آن، این تیتر خوب باعث می شود کاربران انگیزه داشته باشند تا بر روی مقاله شما در نتایج جستجو، کلیک کنند.

شما می توانید با استفاده از کلمه کلیدی هدف خودتان در تیتر پست، تیتری را بنویسید که با سئو نیز سازگاری دارد.

جدا از اضافه کردن کلمه کلیدی هدف، ما پیشنهاد می کنیم که شما یک تیتر خیلی جذاب و گیرا بنویسید. دلیل این موضوع، این است که نرخ کلیک (CTR) تاثیر زیادی بر روی سئو دارد.

فرمول های مختلفی برای نوشتن تیتر های موثر وجود دارد. یکی از روش هایی که هنوز هم تاثیر خوبی داردف روش EMV و یا ارزش بازاریابی احساسی می باشد.

این فرمول پیشنهاد می کند که شما از کلمات قدرت استفاده کنید که باعث می شود واکنش های احساسی خاصی در مخاطبین ایجاد شود. یک ابزار آنلاین به نام  EMV headline Analyzer وجود دارد که به شما کمک می کند تا شاخص EMV خودتان را محاسبه کنید.

  1. ایجاد کردن لینک های داخلی مثل یک خرگوش!

وقتی که شما مدتی وبلاگ نویسی می کنید، احتمالا محتوای کافی دارید که می خواهید کاربران آن ها را مطالعه کنند. با استفاده از لینک سازی های داخلی، شما می توانید کاری کنید که خواننده های شما پست های مرتبط با یکدیگر را مطالعه کنند.

لینک سازی داخلی یک روش بسیار خوب برای ایجاد کردن رابطه زمینه ای بین پست های جدید و قدیمی می باشد. این کار به شما این امکان را میدهد تا ارزش لینک را بین مقالات گسترش دهید.

WordPress کاری کرده که شما به راحتی می توانید پست های قدیمی را داخل ویرایشگر پست خودتان اضافه کنید. به این منظور شما فقط باید لینکی که می خواهید را انتخاب کنید و سپس بر روی دکمه لینک، کلیک کنید.

سپس یک پاپ آپ متنی زیر کلمات انتخاب شده نمایش داده می شود. شما میتوانید در این قسمت برای مقالات قدیمی تری که می خواهید لینک آن را قرار دهید، جستجو کنید.

ایجاد کردن لینک سازی های داخلی مثل مسیر های خانه یک خرگوش باعث می شود که سئو داخلی شما تقویت شود و مقاله های قدیمی شما نیز می توانند لینک های جدید به دست بیاورند.

معمولا مبتدیان به اشتباه فقط از یک مسیر لینک سازی داخلی را ایجاد می کنند که فقط لینک را از محتوای جدید به محتوای قدیمی ایجاد می کنند. شما باید همیشه از پست های قدیمی نیز به پست های جدید لینک بزنید تا بیشترین استفاده را از لینک سازی های داخلی داشته باشید.

  1. اضافه کردن تصاویر و ویدئو به پست های وبلاگ

موتورهای جستجو معمولا محتوایی که باعث درگیر شدن مخاطب می شود را با رتبه بندی بالاتری در نتایج جستجو ارائه می کنند. تصاویر و ویدئو ها باعث می شوند که محتوای متنی، جذابیت بیشتری پیدا کند.

شما حتما باید از چند تصویر بین پاراگراف های پست خودتان استفاده کنید

زمانی که شما تصویر اضافه می کنید، باید مراقب حقوق نشر تصاویر نیز باشید. معمولا مبتدیان تصاویر را از وبسایت های دیگر کپی میکنند و این موضوع می تواند برای شما عواقب قانونی به دنبال داشته باشد.

نگران نباشید. منابع بسیار زیادی وجود دارد که می توانید تصاویر رایگان به دست بیاورید و از آن ها در پست های خودتان استفاده کنید. همچنین شما می توانید از تصاویر اصلی خودتان استفاده کنید و یا از سایت هایی مثل Canva استفاده کنید تا طرح های گرافیکی زیبا ایجاد کنید.

حتما تصاویر را برای سئو بهینه سازی کنید. شما میتوانید از پست های دیگر ما برای بهینه سازی تصاویر دز زمینه سئو استفاده کنید.

ویدئو نسبت به تصاویر، جذابیت بیشتری دارد. شما می توانید پست های وبلاگ خودتان را به ویدئو تبدیل کنید و از روی آن ها اسلایدشو، پست ویدئویی و یا قالب های دیگر محتوایی را تولید کنید.

اما شما نباید به صورت مستقیم ویدئو ها را بر روی پست های وبلاگ خودتان آپلود کنید. وردپرس برای سرویس های ویدئویی بهینه سازی نشده است و سرویس های هاستینگ مشترک شما نمی تواند به خوبی از پس ویدئو ها بر بیاید.

پیشنهاد ما این است که ویدئوهای خودتان را بر روی یوتیوب آپلود کنید. یوتیوب دومین موتور جستجوی محبوب است و همچنین دومین بستر اجتماعی بزرگ بعد از فیسبوک می باشد.

مهرداد محمدیAuthor posts

Avatar for مهرداد محمدی

محمدی هستم مدیریت دکو وب متخصص در برنامه ریزی برای طراحی سایت و سئو وب سایت 17 سال زندگی فریلنسری تجربه ای عالی برای من ایجاد کرده که تو بیش از چندین الگو فعالیت کنم . همیشه به یاد داشته باشید که در دنیای خود زندگی خواهد کرد ولی در دنیای ما تجارت

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *