[ad_1]

چندی پیش، تصاویری مفهومی از نمونه‌ی اولیه‌ی هدست واقعیت ترکیبی اپل در مراحل انتهایی توسعه منتشر شد. تصاویر نشان می‌داد که این هدست از زبان طراحی منحنی‌شکل بهره می‌گیرد و با استفاده از مواد مشبک و سربندهای قابل‌تعویض روی صورت کاربر متصل می‌شود. یک نمایشگر روبه‌روی دستگاه می‌تواند اطلاعات کاربر را هنگام استفاده از آن نشان بدهد. ظاهرا سربندهای قابل‌تعویض از فناوری صوتی فضایی (صدای ۳۶۰ درجه) مانند ایرپاد مکس یا ایرپاد پرو برخوردار هستند.

اکنون رندرهای بسیار باکیفیتی منتشر شده است و جزئیات زبان طراحی را بیش‌ازپیش نمایان می‌کند. رندهای یادشده را ایان زلبو طبق جزئیات ارائه‌شده در گزارشی از The Information درمورد طراحی احتمالی هدست واقعیت ترکیبی اپل استوار است. در آن گزارش، چندین تصویر از نمونه‌های اولیه‌ی هدست مذکور به تصویر کشیده شده بود. طبق جزئیاتی که در تصویر زیر نشان داده شده است، این هدست موردانتظار هدبندی دارد که به بندهای اپل واچ بسیار شبیه است.

رندر منتسب به هدست واقعیت ترکیبی اپل

قطعا اندازه تمامی سرها یکسان نیست و احتمالا هدبند قابل‌تنظیم است. سطح بیرونی نمایگرهای هدست کاملا مشکی هستند و ظاهری براق و زیباتر به محصول داده‌اند. همچنین، یک دکمه‌ی جانبی در سمت چپ و بالای هدست به‌تصویر کشیده شده است؛ اما همچنان مشخصات آن مشخص نیست.

طراح یادشده نخستین نسل از هدست واقعیت ترکیبی کوپرتینویی‌ها را «Apple View» می‌نامد. البته هنوز مشخص نیست که اپل درنهایت چه نامی برای این محصول در نظر خواهد گرفت. پیش‌بینی می‌شود دستگاه مذکور در بطن خود بیش از دوازده دوربین برای ردیابی حرکت دست و نشان‌دادن فیدهای ویدئویی جهان اطراف به کاربران داشته باشد.

مقاله‌ی مرتبط:

فناوری پیشرفته ردیابی چشم و نمایشگر با وضوح فوق‌العاده‌ی 8K همراه‌ با سایر ویژگی‌ها، این هدست را به گزینه‌ای بالارده و گران‌قیمت تبدیل خواهد کرد و احتمالا هدف آن تنها ورود پرقدرت اپل به صنعت AR و VR است. برخی منابع نیز ادعا می‌کنند که اپل روی هدبند قابل‌تعویض مجهز به باتری برای شارژدهی بیشتر دستگاه نیز کار می‌کند.

افزون‌براین، اپل در نظر دارد با بهره‌گیری از گستره‌ی دید محیطی کاربر و کاهش کیفیت رندرهای گرافیکی، بهره‌وری دستگاه را افزایش دهد. از قرار معلوم، هدست یادشده به یکی از پیشرفته‌ترین نمایشگرهای موجود در صنعت با رزولوشن 8K مجهز خواهد شد. گنجاندن نمایشگر 8K باعث می‌شود کیفیت محتوای کلی آن بسیار بیشتر از سایر هدست‌های مصرفی و حتی اکثر تلویزیون‌های بالارده‌ی کنونی باشد.

گمان می‌رود تمامی نسخه‌ها از فناوری لایدار (LiDAR) بهره ببرند که اپل قبلا در مجموعه‌گوشی‌های آیفون ۱۳ و آیپد پرو از آن برای نقشه‌برداری سریع اشیاء و محیط استفاده کرده است. اپل قصد دارد از نیاز به اتصال سیمی بین هدست و رایانه اجتناب کند و ظاهرا برای دستیابی به این مهم، هدست یادشده از Wi-Fi 6E بهره خواهد گرفت.

[ad_2]

مهرداد محمدیAuthor posts

Avatar for مهرداد محمدی

محمدی هستم مدیریت دکو وب متخصص در برنامه ریزی برای طراحی سایت و سئو وب سایت 17 سال زندگی فریلنسری تجربه ای عالی برای من ایجاد کرده که تو بیش از چندین الگو فعالیت کنم . همیشه به یاد داشته باشید که در دنیای خود زندگی خواهد کرد ولی در دنیای ما تجارت

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *