[ad_1]

تاکنون شایعات متعددی از نخستین نسل دستگاه HMD (نصب‌شده-روی-سر) مبتنی‌بر فناوری واقعیت افزوده و واقعیت مجازی منتشر شده است و گمان می‌رود که نیمه دوم سال ۲۰۲۲ محتمل‌ترین بازه برای رونمایی از هدست یادشده باشد. اکنون اپل‌اینسایدر با استناد به جزئیات افشاشده از این محصول، رندرهایی را به‌اشتراک گذاشته است که نشان می‌دهد هدست واقعیت ترکیبی اپل از زبان طراحی ساده‌ای بهره می‌برد که به‌موجب آن، احتمالا وزن دستگاه از سایر محصولات مشابه بسیار سبک‌تر خواهد بود.

هدست مذکور در تصاویر از بدنه‌ی اصلی متشکل از نمایشگر یکپارچه، مشبک‌ها و هدبندهایی برای اتصال دستگاه به‌صورت و سر کاربر تشکیل شده و درواقع، طراحی آن به‌نوعی یادآور سایر محصولات اپل است. برای مثال، هدبند و شیشه بیرونی نمایشگر بسیار شبیه به بندها و محافظ نمایشگر اپل واچ به‌نظر می‌رسد؛ درحالی‌که مشبک‌ها ما را به یاد ایرکاپ‌های گران‌قیمت ایرپاد مکس می‌اندازند.

رندر منتسب به هدست واقعیت ترکیبی اپل

به‌طور کلی، یکی از چالش‌های بزرگ اپل و سایر شرکت‌ها در فرایند توسعه‌ی هدست، وزن سنگین آن‌ها بیان می‌شود؛ اگر هدست سنگین باشد، استفاده از آن در طولانی‌مدت بسیار ناخوشایند خواهد بود و باعث خستگی سَر کاربر می‌شود. این در حالی است که با ظهور متاورس، برخی از کاربران ممکن است انتظار داشته باشند که برای ساعت‌های طولانی در جلسات مجازی باشند. پیش‌بینی می‌شود اپل برای کاهش وزن دستگاه، از پارچه به‌جای پلاستیک و آلمینوم سنگین در قاب و فریم دستگاه استفاده کند. تصاویر رندر نیز به‌خوبی نشان می‌هند دستگاه طوری طراحی شده است که وزن بسیار کمی داشته باشد.

جالب است بدانید که اپل از اواخر سال ۲۰۱۵ تیم مهندسی متشکل از هزار نفر را برای توسعه‌ی دو محصول AR و VR تشکیل داده‌ بود؛ اما درنهایت فرایند توسعه به‌دستور جانی آیو (مدیر پیشین طراحی اپل)، به‌دلیل مخالفت با طراحی ماژولار متوقف شد؛ زیرا طراحی یادشده از یک دستگاه جداگانه برای جای دادن قطعات سخت‌افزاری و پردازنده‌ها تشکل شده بود.

رندر منتسب به هدست واقعیت ترکیبی اپل

از قرار معلوم، یکی از مشکلات در طراحی هدست مستقل اپل که تیم توسعه را به سمت طراحی ماژولار سوق داده، این بوده است که تعبیه‌ی پردازنده منجر به سنگین شدن دستگاه می‌شود و در آزمایش‌های اولیه مشکلات ناشی از کشیدگی گردن ایجاد کرده است. بااین‌جال، گزارش‌های اخیر نشان می‌دهد که غول دنیای فناوری طراحی ماژولار را کاملا کنار گذاشته است و احتمالا هدست نهایی به‌صورت مستقل و بدون نیاز به دستگاه خاصی کار خواهد کرد.

مقاله‌ی مرتبط:

ظاهرا اپل قصد دارد در بطن نخستین نسل هدست واقعیت ترکیبی‌اش دو تراشه، به‌ترتیب برای پردازش‌های رومزمره و سنگین جای بدهد. گفته می‌شود تراشه دوم قدرتی برابر با بهترین تراشه‌های به‌کار فته در کامپیوترهای مک خواهد داشت؛ چنین قدرتی برای توسعه‌هندگان به‌منظور ایجاد نسل بعدی تجربیات AR و VR مورد نیاز است. در حقیقت، هدست واقعیت ترکیبی اپل محصولی گران‌قیمت و هموارکننده راه به‌منظور ایجاد محتوا برای یک عینک واقعیت افزوده خواهد بود که اپل گلس نامیده می‌شود.

جاه‌طلبی بلندمدت اپل به اینجا ختم نمی‌شود و پیش‌بینی می‌شود این شرکت پس از سال ۲۰۳۰، یکی از مهم‌ترین و کلیدی‌ترین فناوری‌های آینده را در قالب لنز چشمی (لنز تماسی)، با قابلیت‌های واقعیت افزوده راه‌اندازی کند. به گفته‌ی مینگ‌چی کو، این محصول لوازم الکترونیکی را از دوران محاسبات مرئی به محاسبات نامرئی می‌رساند. با‌ توجه به اینکه فاصله‌ی زمانی بسیار زیادی با عرضه‌ی این محصول باقی مانده، جزئیات دیگر از آن منتشر نشده است؛ اما برای ارائه‌ی دیدی کلی و پتانسیل این تکنولوژی، تصور کنید که با استفاده از یک لنز کوچک روی چشمانتان، می‌تواند در گستره‌ی دید خود از فناوری AR بهره بگیرید و در آن غوطه‌ور شوید‌.

[ad_2]

مهرداد محمدیAuthor posts

Avatar for مهرداد محمدی

محمدی هستم مدیریت دکو وب متخصص در برنامه ریزی برای طراحی سایت و سئو وب سایت 17 سال زندگی فریلنسری تجربه ای عالی برای من ایجاد کرده که تو بیش از چندین الگو فعالیت کنم . همیشه به یاد داشته باشید که در دنیای خود زندگی خواهد کرد ولی در دنیای ما تجارت

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *