سئو سایت یکی از بهترین روش ها برای گسترش مخاطبین هدف مطالب بلاگ و یا فروشگاه اینترنتی تان می باشد. تخمین زده شده است که تا سال 2020، مالکین تجاری حدود 82 میلیارد دلار بر روی برنامه ریزی بازاریابی سئو هزینه خواهند کرد. از این منظر، کاملا مشخص است که سئو در طول سال های آتی رشد گسترده ای خواهد داشت.

ما می خواهیم نگاهی بیندازیم به یکی از مهم ترین ابعاد بهینه سازی موتور جستجو، یعنی درک کردن هدف جستجوی کاربر ( شما وقتی که برای موضوعی به صورت آنلاین جستجو می کنید چگونه فکر می کنید!).

شما همیشه باید به هدف جستجوی مشتری های احتمالی خودتان و چیزی که باعث می شود به وبسایت شما جذب شوند، فکر کنید.

حالا می خواهیم هدف جستجوی کاربری را بررسی کرده و ببینیم چطور می توانیم از این سیستم پیچیده استفاده کنیم تا رتبه بندی وبسایت خودمان را بهبود بخشیم.

هدف جستجو چیست؟

قبل از این که موضوع استفاده از هدف جستجوگر را بررسی کنیم، ما باید بدانیم که منظورمان از هدف جستجو چیست. به صورت کلی، هدف جستجوگر دلیلی است که یک فرد برای چیزی جستجو می کند.

دانستن هدف مخاطبین و مشتری های احتمالی باعث می شود که شما بتوانید از قبل برنامه ریزی کنید و کلمات کلیدی را انتخاب کنید که باعث شود آن ها در زمان جستجوی آنلاین سایت شما را انتخاب کنند. حالا می خواهیم نگاهی به دو نوع مختلف از هدف جستجو داشته باشیم و ببینیم که چطور می توانیم با استفاده از آن ها، بهترین روش های بهینه سازی موتور جستجو را انتخاب کنیم.

انواع هدف جستجوی کاربر

یک مطالعه در هنگ کنگ با نام «استفاده از هدف جستجو برای علت شناسی موضوعی مبتنی بر پروفایل کاربران» دلایلی که افراد بر اساس آن ها جستجویی را انجام می دهند را به دو دسته تقسیم بندی کرد. شما می توانید نوع اول از هدف کاربران را به صورت یک تور ماهی گیری بزرگ تصور کنید. آن ها به دنبال چیزی هستند اما به صورت گسترده، این جستجو بر اساس انتخاب کلمات کلیدی شان شکل می گیرد.

در قسمت زیر شما یک مثال از سرچ گوگل را مشاهده می کنید. ما تصمیم گرفتیم برای «بازاریابی محتوایی» جستجو کنیم تا بتوانیم نتایج را تحلیل کنیم.

مشاهده می کنید که هزاران نتیجه مختلف در این جا دیده می شود. ما تعریف بازاریابی محتوایی، نحوه توضیح بازاریابی محتوایی به یک فرد دیگر، یک راهنمای جامع برای بازاریابی محتوایی و تاثیر بازاریابی محتوایی برای توسعه کسب و کار را مشاهده می کنیم.

هر چه جستجو گسترده تر باشد، اطلاعات بیشتری احتمالا به کاربر نهایی ارائه می شود. شما باید مایل باشید تا جستجوهایی که مشتریان احتمالی شما انجام می دهند را پیش بینی کنید و تلاش کنید که برای کلمات کلیدی شناسایی شده رتبه بندی شوید و به این منظور باید از لینک سازی، تولید محتوا، افزایش محبوبیت اجتماعی و ارزیابی ترافیک خودتان در زمان استفاده از این کلمات کلیدی جدید در وبسایت خودتان، استفاده کنید.

نوع دوم از هدف کاربر که در این مطالعه بیان شده است، حالت خاص تر، دقیق تر و اصلاح شده از جستجو می باشد. به جای یک تور گسترده، کاربر در این حالت به دنبال موضوع خاصی می باشد. در صورتی که شما بتوانید پیش بینی کنید که چه سوالاتی، نگرانی ها و یا نقاط اساسی پیش روی مخاطبین شما قرار دارد، احتمالا می توانید خودتان را برای جستجوهای آن ها بهتر آماده کنید و تلاش کنید ستون های محتوایی خودتان را حول این کلمات کلیدی ایجاد کنید.

در قسمت زیر یک جستجوی خاص در گوگل را مشاهده می کنیم. ما از این عبارت «چطور بازاریابی ایمیلی به کسب و کار من کمک میکند؟» استفاده کردیم و چیزی که یافتیم در قسمت زیر نمایش داده شده است.

هر نتیجه در رابطه با همین موضوع می باشد و نشان می دهد که بازاریابی ایمیلی چطور باعث بهبود کسب و کار شما می شود. به بیان دیگر، هر چه عبارت جستجو خاص تر باشد، محتوای دقیق تری باید برای آن موضوع ارائه شود.

اما ما چطور می توانیم مشخص کنیم که یک فرد قرار است برای چه چیزی جستجو کند؟

ابزاری برای بهبود پیش بینی هایتان

ما همه می دانیم که ابزارهای بسیار متفاوتی وجود دارد که به شما کمک می کند تا سئو سایت خود را بهبود ببخشید. بسیاری از کسب و کار ها معمولا به سختی می توانند نقاط اساسی مد نظر مخاطبین خودشان را شناسایی کنند و معمولا در صورتی که بتوانند این مشکل را رفع کنند، مثل یک سکوی پرتاب برای بهینه سازی بهتر آن ها می شود.

خبر خوب این است که ابزارهای رایگان مختلفی وجود دارند که به شما کمک می کنند تا ایده های خوبی برای کلمات کلیدی و موضوعات جذاب به دست بیاورید تا بتوانید محتوای منحصر به فرد خودتان را ایجاد کنید.

مادامی که جستجوی کلمات کلیدی را انجام می دهید، باید از یک ابزار مانند Google Keyword Planner استفاده کنید. این ابزار به شما کمک می کند تا جستجوهای خاصی که باعث شکل گیری ترافیک زیادی شده است را شناسایی کنید و مشخص کنید که برای عبارت یا کلمه خاصی که شناسایی کرده اید چقدر رقابت وجود دارد. در حالت ایده آل، شما باید کلمه کلیدی را انتخاب کنید که رقابت کم و حجم ترافیک بالایی داشته باشد.

اما فراتر از آن، شما باید کلمات کلیدی را پیدا کنید که مطابق با روش تور گسترده (نوع اول جستجو) و همچنین مطابق با موضوعات خاص باشد. AnswerThePublic یک منبع بسیار خوب برای شناسایی کردن کلمات کلیدی مبتنی بر جستجوی اولیه می باشد. در قسمت مثال «بازاریابی ایمیلی»، بر اساس این نقشه بزرگ ما تصویر را زوم می کنیم تا ببینیم که شما چطور می توانید یک کلمه کلیدی با کیفیت را بر اساس هدف جستجوی کاربر، انتخاب کنید.

هر  انشعابی که در این قسمت مشاهده می کنید یک موضوع متفاوت می باشد. این تصویر ممکن است در نگاه اول گیج کننده باشد اما در صورتی که به کارکرد وبسایت خودتان، علت نیاز مشتریان به محصولات یا خدمات خودتان و مشکلاتی که پیش روی مخاطبین شما قرار دارد فکر کنید می توانید عبارت یا کلمه ای که احتمالا مطابق با هدف جستجوی آن ها می باشد را شناسایی کنید.

به عنوان مثال حالا می خواهیم نگاهی دقیق تر به گروه های«چه» و «چه زمانی» در زمینه بازاریابی ایمیلی داشته باشیم. در صورتی که شما سرویسی را می فروشید که به بازاریابی ایمیلی کمک می کند، فکر می کنید کدام دسته بندی مطابق هدف مشتریان احتمالی شما می باشد؟

کاملا مشخص است که مشتریان احتمالی شما می خواهند بدانند «چه زمانی از بازاریابی ایمیلی استفاده کنند» و نیازی به «ماهیت بازاریابی ایمیلی» ندارند. شما چطور متوجه این موضوع می شوید؟ خب به دلیل این که کسب و کار شما کسب و کاری است که بر روی کمک به مشتریان در زمینه بازاریابی ایمیلی متمرکز شده است، در نتیجه احتمالا مشتریان شما با بازاریابی ایمیلی از قبل آشنا هستند. درصد افرادی که می خواهند بازاریابی ایمیلی را یاد بگیرند در مقایسه با کسانی که می خواهند بدانند چه زمانی باید از آن ها استفاده کنند، مثل تفاوت شب و روز واضح می باشد!

ابزاری مانند AnswerThePublic منابع بسیار خوبی برای کسانی است که می خواهند بازه مخاطبین جستجوی خودشان را توسعه دهند.

سخن آخر

هیچ شکی وجود ندارد که سئو همیشه بخش بسیار مهمی از کسب و کار اینترنتی خواهد بود. در صورتی که می خواهید بیشتری بازدهی از کسب و کار خودتان به دست بیاورید حتما باید در رابطه با هدف جستجوی مشتریان خودتان در زمان استفاده از موتورهای جستجو را درک کنید.

شما باید سعی کنید مثل مشتریان خودتان فکر کنید. چه سوالاتی در رابطه با زمینه کاری شما دارند؟ مهم تراز آن، شما باید سعی کنید در رابطه با نوع محتوایی که می خواهید تولید کنید فکر کنید تا این محتوا بتواند پاسخ سوالات مخاطبین شما را فراهم کند. با این روش، شما می توانید یک رتبه بندی بسیار خوب در گوگل به دست بیاورید.

در صورتی که می خواهید وقت بگذارید و هدف جستجوی مخاطبین خودتان را بررسی کنید، و می خواهید تلاش کنید که مشکلات آن ها را با محتوای بسیار خوب و کلمات کلیدی سئو هوشمندانه حل کنید، به زودی متوجه می شوید که رسیدن به صفحه اول گوگل نه تنها ممکن بلکه بسیار محتمل و لذت بخش می باشد.

مهرداد محمدیAuthor posts

Avatar for مهرداد محمدی

محمدی هستم مدیریت دکو وب متخصص در برنامه ریزی برای طراحی سایت و سئو وب سایت 17 سال زندگی فریلنسری تجربه ای عالی برای من ایجاد کرده که تو بیش از چندین الگو فعالیت کنم . همیشه به یاد داشته باشید که در دنیای خود زندگی خواهد کرد ولی در دنیای ما تجارت

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *