[ad_1]

قبل از شروع

استراتژی شبکه های اجتماعی را در جایگاه خود قرار دهید.

دقیقا مشابه ساخت خانه، نباید قبل از اینکه نقشه‌ی ساختمان کشیده شود، مصالح خریداری کنید. شبکه های اجتماعی به معنای تعهد دراز مدت هستند. نمی‌توان انتظار داشت که تنها ظرف مدت چند هفته نتیجه بدهند. برنامه ریزی برای استراتژی شبکه های اجتماعی بسیار مهم و حیاتی است.

۱- آنچه را که انجام می‌دهید، تعریف کنید

در یک جمله محصول و یا خدمات خود را توضیح دهید. تا جایی که می‌توانید جمله را ساده بنویسید تا برای همه‌ی افراد در سنین مختلف قابل درک باشد.

۲- به مکالمات گوش دهید

حال که شما می‌دانید قرار است چه کاری انجام دهید، باید بفهمید که چه کسانی قرار است در مورد خدمات و یا محصولات شما صحبت کنند؟! تمامی مکالمات مربوط به برند خود در شبکه های اجتماعی را پیدا کنید و بر روی آن‌ها به دقت مطالعه داشته باشید. به یاد داشته باشید که 90% از موفقیت شما بر اساس قدرت ذهن شماست. ابزارهای کمکی تنها 10% می‌توانند در کار شما نقش نیروی کمکی را ایفا کنند.

۳- برای خود هدف تعریف کنید

چرا و به چه علتی چنین محصولی تولید می‌کنید یا چنین خدماتی ارائه می‌دهید؟ در نهایت، کار شما باید نتیجه‌ای داشته باشد. فکر می‌کنید نتیجه چه باشد؟ قرار است به چه نتیجه‌ای برسید؟ همان نتیجه را به عنوان هدف برای کار خود بنویسید.

۴- اینفلوئنسر ها و جوامع مناسب با کسب و کار خود پیدا کنید

به نتایج حاصل شده از توجه به مکالمات در مورد برندتان، توجه کنید. به افرادی که در مورد برند و محصولات شما صحبت می‌کنند توجه کنید. آن‌ها به عنوان اینفلوئنسر، محصول شما را معرفی می‌کنند. سعی در انتخاب بهترین اینفلوئنسرها داشته باشید.

۵- مشخص کردن مخاطبین

گروه هدفمندی را مشخص کنید که بیش از بقیه‌ی افراد از پیام‌های شما رضایت دارند. آن‌ها را به عنوان مخاطب مورد هدف قرار دهید.

۶- آیا مخاطبین، با شما آشنایی دارند

دیگران در مورد شما چه می‌دانند؟ آیا هیچ تعاملی با شما ایجاد می‌کنند؟ اگر شما تازه کار هستید و تازه شروع به کار کرده‌اید، بسیار مهم است که بدانید مخاطبانتان چه کسانی هستند و اینکه شما برای آن‌ها چه کسی هستید! باید بدانید چه تعدادی مخاطب دارید و اینکه چه تعدادی شما را دنبال می‌کنند.

۷- کاری که انجام می‌دهید را در قالب یک پیام ساده ارائه دهید

این پیام ساده باید طرفداران شما را خوشحال کند. این پیام در حقیقت معرف شما و محصول شما بوده و مهم‌ترین دلیلی است که مردم از شما خرید می‌کنند. این پیام باید برای آن‌ها معنادار باشد و آن‌ها را به مخاطبین هدفمند شما تبدیل کند.

۸- برای محتوای خود برنامه‌ریزی داشته باشید

یک جدول برنامه برای تولید محتوای خود داشته باشید. معمولا چه روزهایی و در چه مواقعی محتوا تولید می‌کنید؟ از در اختیار داشتن زمان کافی برای انجام تمامی آن فعالیت‌ها اطمینان حاصل کنید. بر روی نیاز مخاطبین خود تمرکز کنید و خودتان را در پس زمینه قرار دهید.

۹- کانال‌ها و ابزارها را بشناسید و زمان توزیع محتوا را بدانید

حال زمان آن است که راهی برای معرفی کردن محتوا به مخاطبین خود پیدا کنید. وبسایت شما، پایه و اساس بازاریابی شما است. هرآنچه که شما می‌سازید باید در وبسایت شما جایی داشته باشد و در راستای هدف کسب و کار شما باشد. چه محتوایی از طریق چه شبکه ی اجتماعی به اشتراک گذاشته شود تا مخاطبین شما بیشتر شوند؟

۱۰- مکالمات

اصلی‌ترین هدف شما از شبکه های اجتماعی این است که امکانی فراهم کنید تا مردم بیشتر با شما و از طرف دیگر، با یکدیگر در مورد محصول شما صحبت کنند. برای افزایش این دست مکالمات باید خودتان باشید و به راحتی قابل شناسایی باشید. تصمیم بگیرید که برای پست گذاشتن، پاسخ دادن به سوالات کاربران و مباحثه با آن‌ها، چقدر زمان قرار است صرف کنید. هرگز اعتراضات و انتقادات را از هیچ صفحه‌ای حذف نکنید. در نهایت ادب با پیشنهادات و انتقادات برخورد کنید.

۱۱- نتیجه و بازگشت نرخ سرمایه ( ROI )

از کجا می‌فهمید که کار شما نتیجه داده است؟ موفقیت چه شکلی است؟ در نهایت، ROI یا نرخ بازگشت سرمایه، در مورد پول است. آیا خارج از شبکه های اجتماعی مجازی نتیجه‌ای بیشتر از محتوایی که در شبکه های اجتماعی می‌گذارید، دریافت می‌کنید؟ یک سال، زمان بسیار خوبی برای دریافت نتیجه در این زمینه است. از نرسیدن به اهدافتان در کوتاه مدت نترسید. همه چیز را دوباره مرور کنید. عملکرد خود را بازبینی کنید. اشکالات را پیدا کنید و آن‌ها را برطرف کنید. این بار پیشرفت خواهید کرد.

۱۲- زمان

برای شبکه های اجتماعی باید زمان صرف کرد. مطمئن شوید که زمان کافی برای این کار را دارید. باید بدانید که چه زمانی برای پست گذاشتن در هر شبکه‌ی اجتماعی مناسب است. زمان‌ پست گذاشتن در شبکه های اجتماعی  با همدیگر متفاوت هستند.

۱۳- پول

مردم و زمان برای یک شرکت با پول برابری می‌کنند. ممکن است شما برای طراحی وبسایت، مدیریت شبکه های اجتماعی، برنامه ریزی کاری و بسیاری کارهای دیگر، شخصی را استخدام کنید. ممکن است به تبلیغات احتیاج داشته باشید. ممکن است لازم باشد برای کسب و کارتان به پوشش رسانه‌ای نیاز پیدا کنید. حتی شاید ممکن باشد به بازاریابی ایمیلی نیاز پیدا کنید. باید بدانید که در طول فرآیند کار خود به چه مواردی مانند موارد ذکر شده، برخورد خواهید کرد. برنامه‌ریزی کنید و برای همه‌ی آن‌ها بودجه تهیه کرده و آن بودجه را مدیریت کنید. همچنین این کار پایه و اساسی برای محاسبه‌ی بازگشت نرخ سرمایه خواهد بود.

[ad_2]

مهرداد محمدیAuthor posts

Avatar for مهرداد محمدی

محمدی هستم مدیریت دکو وب متخصص در برنامه ریزی برای طراحی سایت و سئو وب سایت 17 سال زندگی فریلنسری تجربه ای عالی برای من ایجاد کرده که تو بیش از چندین الگو فعالیت کنم . همیشه به یاد داشته باشید که در دنیای خود زندگی خواهد کرد ولی در دنیای ما تجارت

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *