آموزش سئو و استراتژی آن در قسمت قبل برای شما تا مرحله 3 در لینک زیر داشتیم و حالا آموزش را از مرحله چهارم ادامه می دهیم.

استراتژی سئو سایت فوق العاده 2019 – قسمت اول

4. یک وبلاگ بسازید

وبلاگ نویسی می تواند یک روش بسیار خوب برای رتبه بندی برای کلمات کلیدی و درگیر کردن کاربران وبسایت باشد. در نهایت، هر پست وبلاگ یک صفحه جدید است که به شما این شانس را می دهد تا در موتورهای جستجو، رتبه بندی شوید.
در صورتی که کسب و کار شما هنوز بلاگ ندارد، حتما یکی آماده کنید. این موضوع باعث می شود شما مکانی داشته باشید تا در رابطه با هر موضوعی به صورت دقیق توضیح دهید و در نتیجه در گوگل نمایش داده خواهید شد.

مادامی که شما یک مقاله می نویسید و خوشه های خودتان (دسته بندی) را پر می کنید، شما باید سه کار انجام دهیم:

1. نخست، در صفحه بیشتر از سه یا چهار مرتبه از کلمات کلیدی طولانی خودتان استفاده نکنید. گوگل تطابق دقیق کلمات کلیدی را مثل قبل در نظر نمی گیرد. در واقع، موارد زیادی از عبارات کلیدی شما می تواند برای موتورهای جستجو مانند یک پرچم قرمز باشد که شما بی دلیل کلمات کلیدی را تکرار کرده اید. این موضوع می تواند باعث جریمه شدن وبسایت شما و کاهش رتبه بندی آن شود.

2. دوم، از لینک دسته بندی که در رابطه با این موضوع ایجاد کرده اید، استفاده کنید. شما می توانید این کار را به صورت تگ هایی در سیستم مدیریت محتوای خودتان (CMS) یا به صورت انکر تکست در بدنه مقاله استفاده کنید.

3. زمانی که شما یک پست وبلاگ را نشر می دهید، از دسته بندی که از این موضوع فرعی پشتیبانی می کند، به این صفحه لینک بزنید.
با ایجاد ارتباط بین مقالات و دسته بندی ها به این روش، شما به گوگل می گویید که یک رابطه بین کلمه کلیدی طولانی و موضوع اصلی که می خواهید برای آن رتبه بندی شوید، وجود دارد.

5. هر هفته وبلاگ نویسی کنید تا اعتبار صفحه شما افزایش یابد

هر پست بلاگ و یا صفحه وبسایتی که شما ایجاد می کنید نباید الزاما به یک خوشه موضوعی مرتبط باشد. شما باید همیشه در رابطه با موضوعات مختلفی که کاربران شما به آن اهمیت می دهند مطلب بنویسید تا گوگل متوجه این کار شما بشود و همین موضوع باعث افزایش اعتبار وبسایت شما از نظر گوگل می شود. این کار باعث می شود که گوگل توجه بیشتری به وبسایت شما داشته باشد.

با در نظر داشتن این موضوع، حداقل هر هفته یک بار مقاله ای را برای انتشار داشته باشید. به یاد داشته باشید که شما در اصل، برای مخاطبین خودتان وبلاگ نویسی می کنید نه برای موتورهای جستجو. در رابطه با چیزهایی بنویسید که مخاطبین و مشتریان شما به آن علاقه دارند و مطمئن شوید که کلمات کلیدی مناسب را در این محتوا استفاده کنید و در نتیجه، مخاطبین شما کم کم به سمت سایت شما جذب می شوند و بر روی آن کلیک می کنند.

در نظر داشته باشید که تمام موضوعات اهمیت مشابه ندارند و مادامی که خوشه بندی های شما شکل می گیرند، شما باید بر اساس نیازهای سایت خودتان، بهینه سازی را انجام دهید. در نتیجه، یک لیست از صفحات مختلف وبسایت خودتان که می خواهید بسازید و برای آن ها رتبه بندی شوید بسیازید. سپس، یک برنامه زمانی ایجاد کنید و به صورت زمان بندی شده، این صفحات را ایجاد کنید.

همیشه لیست خودتان را به روزرسانی کنید و اولویت بندی خودتان را بر روی صفحاتی قرار دهید که باعث می شوند شما به اهداف تجاری خودتان برسید.

6. برنامه های لینک سازی ایجاد کنید

مدل خوشه بندی موضوعی، روش شما برای حرکت به سمت فعالیت های سئو در سال جدید است، اما تنها راه رسیدن به رتبه بندی بالاتر برای محتوا نیست.

5 گام اول ما مختص تکنیک های سئو داخلی می باشد. لینک سازی اولین هدف سئو خارجی می باشد و همچنین عامل مهمی در رتبه بندی سایت شما توسط موتورهای جستجو می باشد.

لینک سازی خارجی چیست؟

لینک سازی فرآیند جذب لینک های ورودی ( یا همان بک لینک ها) به وبسایت شما از دیگر سایت ها می باشد. به عنوان یک قانون عمومی، هر چه اعتبار وبسایت اولیه که از آن بک لینک گرفته اید بیشتر باشد، تاثیر بیشتری بر روی رتبه بندی شما ایجاد می کند.

همیشه در رابطه با روش های مختلفی که می توانید برای وبسایت خودتان بک لینک به دست بیاورید، با دیگران همفکری کنید. اول با هدف های کوچک شروع کنید و مثلا لینک های خودتان را با دیگر کسب و کارهای محلی به اشتراک بگذارید. چند پست وبلاگ بنویسید و آن ها را بر روی توییتر، فیسبوک و لینکدین به اشتراک بگذارید. شما می توانید با دیگر وبلاگ نویسان مکاتبه کنید تا از فرصت های وبلاگ نویسی به صورت مهمان استفاده کنید که می توانند برای سایت شما بک لینک ایجاد کنند.

یک روش دیگر برای جذب بک لینک، استفاده از وبلاگ برای پست کردن مقاله هایی مرتبط با رخدادها و یا اخبار مرتبط می باشد. به این روش، شما این فرصت را دارید تا از وبلاگ نویسان و یا افراد موثر در صنعت خودتان، بک لینک دریافت کنید. آموزش ساخت بک لینک با 17 روش به صورت کاملا رایگان است که می توانید از آن برای سئو سایت خود استفاده کنید.

7. قبل نشر پست، تمام رسانه ها را فشرده کنید

یک گام کوچک اما بسیار مهم در فرآیند سئو وجود دارد. مادامی که وبلاگ یا وبسایت شما رشد می کند، شما قطعا تصاویر، ویدئو و رسانه های مرتبط را در سایت خودتان خواهید داشت. این دارایی های بصری می توانند باعث جلب توجه مخاطبین شما شوند اما ممکن است فراموش کنید که این فایل ها، فایل های فنی کامپیوتری هستند که سایز بالایی دارند.
به عنوان یک قانون عمومی، هر چه سایز فایل بزرگتر باشد، مرورگرهای اینترنت با دشواری بیشتری آن را رندر می کنند و به دلیل این که بهینه سازی سرعت سایت یکی از مهم ترین عوامل رتبه بندی برای موتورهای جستجو می باشد، شما حتما باید سایز فایل ها را کاهش دهید.

در نتیجه هر چه سایز فایل کمتر باشد، وبسایت شما سریع تر بارگذاری می شود و رتبه بندی شما در گوگل نیز بالا می رود.

اما شما چطور می توانید فایل ها را روی کامپیوتر خودتان فشرده کنید؟
در صورتی که شما می خواهید یک تصویر را بر روی پست وبلاگ منتشر کنید، می توانید اول سایز آن را بررسی کنید. در صورتی که سایز تصویر شما در حد مگابایت است (حتی یک مگابایت)، بهتر است از ابزار بهینه سازی تصاویر استفاده کنید تا سایز این تصویر قبل از آپلود در وبلاگ، کمتر شود. سایت هایی مانند TinyPNG می توانند به صورت دسته ای فایل های شما را فشرده سازی کنند در حالی که ابزار خود گوگل با نام Squoosh می تواند تا حد بسیار زیادی سایز تصاویر شما را کاهش دهد.

در نهایت، در صورتی که شما سایز فایل های خودتان را کوچک نگاه دارید، سرعت وبسایت شما تا حد زیادی افزایش پیدا میکند.

شما باید زمانی که تصاویر خودتان را فشرده سازی می کنید، حتما وقتی می خواهید آن را روی سیستم خودتان ذخیره کنید، دوباره سایز آن را چک کنید. گاهی اوقات یک سری ابزار سایز واقعی فایل را به شما نشان نمی دهند در حالی که بعضی از ابزارها نیز کیفیت تصاویر شما را کاهش می دهند.

8. از روش ها و اخبار جدید سئو، با خبر باشید

مانند هر زمینه کاری دیگری، فضای موتورهای جستجو نیز همیشه در حال تکامل می باشد. شما همیشه باید گرایش های جدید و روش های به روز را در نظر داشته باشید. این کار ممکن است کار دشواری باشد اما همیشه منابع آنلاین مختلفی وجود دارند که شما با استفاده از آن ها می توانید نسبت به جدید ترین موضوعات و روش ها آگاه شوید و از تغییراتی که ممکن است بر روی وبسایت و استراتژی سئو شما تاثیر داشته باشد، با خبر شوید.

در قسمت زیر، چند مورد از این ابزار را معرفی می کنیم که ممکن است برای شما مفید باشند:
1. SEOmoz
2. SEOBook
3. Search Engine Roundtable
4. Search Engine Land
5. مقالات سایت نیوسئو!

9. آنالیز موفقیت محتوای سایت

سئو نیازمند زمان و تلاش زیادی می باشد. اگر نتوانید نتیجه کار خودتان را ببینید، این همه تلاش چه فایده ای دارد؟ معیارهای بسیاری وجود دارد که شما می توانید به صورت روزانه، هفتگی و یا ماهانه بررسی کنید تا موفقیت برنامه های خودتان را ردگیری و اندازه گیری کنید.

به دلیل این که معیارهایی که شما انتخاب می کنید ممکن است در رابطه با ترافیک ارگانیک باشد، بهتر است از ابزاری استفاده کنید که به شما این امکان را بدهد تا ترافیک ارگانیک و رتبه بندی سایت خودتان را برای کلمات کلیدی طولانی در صفحات مختلف، بررسی کنید. Google Search Console، یکی از بهترین ابزار گزارش دهی به همین هدف می باشد.

همچنین، ردگیری صفحات ایندکس شده، مشتری های هدایت شونده، ROI، بک لینک ها، کلمات کلیدی و رتبه بندی خودتان در SERP ها (صفحات نتایج موتور جستجو) می تواند به شما کمک کند تا موفقیت خودتان را ردگیری کرده و فرصت های جدیدی را شناسایی کنید.

مهرداد محمدیAuthor posts

Avatar for مهرداد محمدی

محمدی هستم مدیریت دکو وب متخصص در برنامه ریزی برای طراحی سایت و سئو وب سایت 17 سال زندگی فریلنسری تجربه ای عالی برای من ایجاد کرده که تو بیش از چندین الگو فعالیت کنم . همیشه به یاد داشته باشید که در دنیای خود زندگی خواهد کرد ولی در دنیای ما تجارت

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *