آموزش سئو محلی نیاز اصلی کسب و کار های امروز است. پانزده سال پیش، اگر یک مشتری به یک چکش نیاز داشت، احتمالا دفترچه تلفن را در می آورد و به دنبال یک «فروشگاه ابزار» می گشت، یکی از آن ها که نزدیک تر بود را انتخاب می کرد، به آن جا می رفت و از فروشنده می پرسید که «شما چکش دارید؟». اگر آن ها اتفاقی، چکش تمام کرده بودند احتمالا فروشگاه، آدرس دیگری به مشتری می داد تا به فروشگاه نزدیک بعدی برود و این فرآیند دوباره شروع می شد.

حالا که بیشتر ما با کامپیوترهای کوچک در جیب خودمان این سو و آن سو می رویم، بیشتر جستجوی اصلی ما تنها در چند ثانیه با استفاده از جستجوی موبایل انجام می شود. در صورتی که یک مشتری یک چکش لازم داشته باشد، آن ها خیلی ساده عبارت «فروشگاه ابزار» را در گوگل جستجو می کنند و سه نتیجه که در نزدیکی آن ها قرار دارد، به آنها نمایش داده می شود.

این احتمال وجود دارد مشتری کار جستجوی خودش را تمام کرده باشد و هدف خودش را پیدا کرده باشد. در نتیجه کسب و کارهایی که در این جستجو نمایش داده نمی شوند، به سختی می توانند مشتری جذب کنند. تضمین دستیابی به یکی از این سه جایگاه کسب وکار های محلی در جستجوی گوگل یکی از بخش های ضروری در اجرای سئو محلی می باشد.

این موضوع برای شرکت هایی که می خواهند در سطح محلی رقابت کنند اهمیت بسیار زیادی دارد.
با صد ها یا هزاران جایگاه مختلف، به سختی می توان صحت داده هایی که نمایش داده می شوند را تضمین کرد. استفاده از راه حل های جستجوی محلی برای حفظ و یا نظارت بر لیست بندی های موجود در تمام مکان ها، یکی از بهترین روش ها برای تقویت حضور آنلاین و هدایت ترافیک محلی می باشد.

درصورتی که شما فقط تحلیل داده های سئو سایت را بررسی می کنید، ممکن است فرصت هایی را از دست بدهید.

بسیاری از مصرف کننده ها قبل از این که در رابطه با فروشگاه محلی مورد نظر خودشان تصمیم گیری کنند، از جستجوی موبایل استفاده می کنند. در واقع بر اساس مجله RetailDive، دو سوم از مصرف کننده ها قبل از این که به فروشگاه بروند، به صورت آنلاین جستجو می کنند.
و در حالی که بیشتر کسب و کار ها می دانند که باید توجه ویژه ای به تحلیل وبسایت خودشان داشته باشند، بسیاری از آن ها فراموش می کنند که جستجوی اصلی محلی شامل لیست بندی های محلی نیز می شود.
تحقیقات نشان داده است در حالی که 75% از مصرف کنندگان از وبسایت های یک کسب و کار به عنوان بخشی از فرآیند تصمیم گیری خودشان استفاده می کنند، درصد بیشتری از آن ها یعنی 87% از لیست بندی های محلی ارائه شده در نتایج موتورهای جستجو نیز بهره می برند.
شما باید فراتر از تحلیل های وبسایت خودتان را بررسی کنید تا متوجه شوید که رتبه بندی شما در نتایج جستجوی محلی به چه صورت است و به این روش، شما می توانید از سئو محلی برای ترافیک واقعی، بهتر استفاده کنید.

یک مطالعه توسط Sparktoro نشان داد که 62% از جستجوهای محلی موبایل، مصرف کننده ها برروی نتایج نشان داده شده کلیک نمی کنند تا صفحه وبسایت یک کسب و کار را نگاه کنند. علاوه بر این، Rio SEO نیز در تحقیقات اخیر خودش بر روی مشتری های شرکتی نشانداد که تنها 1 مورد در هر 60 نمایش Map Pack، یک کلیک بر روی سایت انجام شده است.

در واقع مشتریان اطلاعات مورد نیاز خودشان را از لیست بندی های محلی به دست می آورند که در بالاترین قسمت نتایج جستجو نمایش داده می شود. برای بسیاری از کسب و کار ها، این یعنی اگر شما در این نتایج نیستید، احتمالا برای مشتریان نامرئی خواهید بود.

بهینه سازی برای جایگاه های سئو محلی

کاربران موبایل احتمالا از گوگل برای جستجوی کسب و کارهای محلی استفاده می کنند و این جستجوها معمولا محدود به قسمتی است که با نام جایگاه سئو محلی شناخته می شود.
در نتایج موتور جستجوی گوگل، جایگاه سئو محلی، یک لیست بندی نقشه ای برجسته و پر رنگ و لعاب است که به مشتریان سه کسب و کار را ارائه میدهد که به عقیده گوگل، مرتبط ترین نتایج نسبت به عبارت جستجو و مکان کاربر می باشد (دوباره تصویر بالا را مشاهده کنید).
در صورتی که شما می خواهید جستجوگر های محلی شما را پیدا کنند، قطعا باید بتوانید یکی از این سه جایگاه را از آن خودتان کنید.

کسب و کار شما چطور می تواند به این جایگاه برسد؟

کلید رسیدن به این جایگاه سئو محلی، این است که شما مطمئن شوید که شرکت و سئو محلی سایت شما سر جای خودشان قرار دارند و بهترین روش برای این که سئو محلی خودتان را سامان بدهید، این است که صفحه Google My Business) GMB) را بهینه سازی کنید تا به الگوریتم گوگل تمام مواردی که برای یافتن شرکت شما در جستجوی محلی نیاز دارد را بدهید.

البته که این ابزار در ایران غیر قابل دسترس می باشد و شما باید از گوگل و متد های دیگری برای بهینه سازی سایت برای جستجو های محلی انجام دهید.

در ادامه ما چند نکته را به شما برای بهینه سازی GMB معرفی می کنیم:
• ارائه اطلاعات مهم مرتبط با کسب و کار، مانند نام کسب و کار و دسته بندی آن، مکان و یا حوزه خدمات رسانی، ساعت فعالیت ( با ساعت ها و یا تعطیلات خاص)، شماره تلفن، URL وبسایت، توصیف کسب و کار و غیره.
• ارائه اطلاعات پیشرفته مانند کد فروشگاه، نام، و یا ارائه شماره تلفن در مکان Google Ads .
• تشویق مشتریان برای ارائه نظرات، که شما می توانید در داشبورد GMB به این نظرات پاسخ بدهید.
• به روز رسانی تصاویر که در لیست بندی ها و تصاویر گوگل نمایش داده می شود.

ابزار صحیح می تواند باعث ارتقای حضور آنلاین شما بشود

درصورتی که شما نگران این موضوع هستید که کسب و کار شما در جستجوی محلی در موبایل نمایش داده نمی شود، تغییر استراتژی سئو برای استفاده از ابزار صحیح میتواند بهترین راه حل شما باشد.

مهرداد محمدیAuthor posts

Avatar for مهرداد محمدی

محمدی هستم مدیریت دکو وب متخصص در برنامه ریزی برای طراحی سایت و سئو وب سایت 17 سال زندگی فریلنسری تجربه ای عالی برای من ایجاد کرده که تو بیش از چندین الگو فعالیت کنم . همیشه به یاد داشته باشید که در دنیای خود زندگی خواهد کرد ولی در دنیای ما تجارت

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *