در این مقاله می خواهیم برای شما ابزار های گوناگون گوگل که محتواهای کپی و تکراری را تشخیص می دهند بررسی کنیم. تا انتها همراه ما باشید.

همه ی کارفرما ها از افراد محتوا نویس توقع متن بدون کپی و کاملا یونیک را دارند و انتظار آنها کاملا درست است. برخی از سئو کار ها هنوز از ابزار های مفید گوگل که متناسب با شناخت محتوای کپی است ، استفاده نمی کنند.

باید بگویم که محتواهای بدون کپی می توانند در جهت رتبه بهتر بسیار موثر باشند و به همین جهت این امر بسیار ضروری است.

اگر وب سایتی بخواهد از سایت دیگری متن های خود را جمع آوری کنید ، به نوعی سرقت ادبی محسوب می شود و از نظر اخلاقی و اجتماعی این کار صحیح نیست. شما باید اسم نویسنده اصلی را درج کنید یا از کپی آن منصرف شوید.

رمز موفقیت سایت های بزرگ گوگل ، تولید محتوای خاص ، یونیک و بدون تکرار است که در آن اصول سئو نیز رعایت شده باشد و فقط از یک URL پیروی کند.

اگر در حال حاضر در دیجیتال مارکتینگ فعال می کنید و یا در آینده قصد دارید سایتی را طراحی کنید ، اولین قدم در موفقیت ، انتشار محتوا یونیک و بدون کپی است ، با این کار گوگل به شما ارزش می دهد و می توانید به صفحات اول راه پیدا کنید. در ادامه ابزار های مخصوص تشخیص محتوای کپی را برای شما به اشتراک خواهیم گذاشت.

ابزارهای رایگان تشخیص محتوای کپی

Duplichecker

ابزار تشخیص محتوای کپیDuplichecker
ابزار تشخیص محتوای کپیDuplichecker

Duplichecker یکی از ابزار های کارساز است که می تواند محتوای کپی را به شما نشان دهد. اگر شما در این سایت ثبت نام کنید می توانید تنها در چند ثانیه محتوای کپی را در قالب های Doc ، Text و URL تشخیص بدهید.

استفاده از این ابزار بسیار راحت است و هرکسی قادر به استفاده از آن می باشد. اگر شما دقت بالایی از این ابزار می خواهید ، باید متن های زیر 1000 کلمه را به آن بسپارید.

Duplichecker

یکی از ابزار های بسیار قدرتمند در زمینه تشخیص محتوای کپی ، Duplichecker است. شما با بهره گیری از این ابزار می توانید متن های کپی شده و سرقت ادبی را مشاهده کنید و دست به تغییر آنها بزنید. این برنامه کاملا رایگان است و قابلیت های بسیار حائز اهمیتی نیز دارد.

Siteliner

ابزار تشخیص محتوای کپی Siteliner
ابزار تشخیص محتوای کپی Siteliner

اگر می خواهید که محتوای کپی شده وب سایت خود را بشناسید ، بهترین برنامه Siteliner است. لازم است تا آدرس URL سایت خودتان را کپی و پیست کنید و سپس این ابزار متن های تکراری ، زمان بارگذاری صفحه ،‌استاندارد بودن سایتتان ، تعداد کلمات هر محتوا ، لینک های داخلی و خارجی را بررسی می کند و در اختیار شما قرار میدهد.

زمان انجام شده این کار به اندازه و فرم سایت شما بستگی دارد. شما می توانید نتایج بدست آمده این ابزار را در پی دی اف ذخیره و سپس معایبش را برطرف کنید.

Copyscape

ابزار تشخیص محتوای کپی Copyscape
ابزار تشخیص محتوای کپی Copyscape

Copyscape ابزار دیگری برای جستجو متن تکراری از یک محتوا است که به صورت رایگان در گوگل عرضه می شود. ویژگی مثبت این ابزار ، جزئی بودن است و به دقت کار خود را انجام می دهد و به همین دلیل است که در بین سئو کار ها استفاده زیادی می شود.

علاوه بر این ها ، ابزار Copyscape از مطالب سایت شما محافظت می کند و به صورت هفتگی به شما اطلاع می دهد که چه تعداد متن هایتان کپی شده است.

Plagscan

ابزار تشخیص محتوای کپی Plagscan
ابزار تشخیص محتوای کپی Plagscan

Plagscan یکی از بهترین ابزار های شناخت متن کپی شده است. این برنامه به دلیل امکانات فوق العاده ای که دارد به صورت پولی عرضه می شود.

شما با استفاده از این ابزار می توانید متن های کپی شده خود را به صورت هایلایت دریافت کنید و حل مشکلات آن بپردازید. به شما پیشنهاد می شود تا در ابتدا از ابزار های رایگان استفاده کنید و اگر نیاز های شما برآورده نشد ، سپس به سراغ ابزار پولی بروید.

Grammarly

یکی دیگر از ابزار های خوب در خصوص شناخت متن های کپی ، Grammarly است. این برنامه با توجه به قابلیت های بالایی که دارد به صورت پولی عرضه می شود. از مزایای دیگر این ابزار تصحیح ساختار جمله بندی است. یعنی اگر شما در نگارش خود مشکل داشته باشید ، با استفاده از Grammarly می توانید آن را برطرف کنید.

Edubirdie

ابزار تشخیص محتوای کپی Edubirdie
ابزار تشخیص محتوای کپی Edubirdie

Edubirdie ابزار بسیار قدرتمند و جذاب است و بسیاری از افراد برای تشخیص متن کپی و غیر کپی از آن استفاده می کنند. شما می توانید حتی محتواهای 10000 کلمه خود را به این ابزار بسپارید. کافی است تا متن مورد نظر خود را در محل ابزار جایگذاری کنید.

امروزه دسترسی به اینترنت برای همه فراهم شده است و افراد می توانند در رابطه با هرچیزی از گوگل کمک بگیرند ، به همین دلیل دیگر بهانه ای نیست تا از ابزار های مهم گوگل استفاده نکنید.

هر محتوا دارای URL جداگانه و خاص است و به این جهت اگر سایت دیگری از متن های شما کپی کند ، گوگل آن را تشخیص می دهد و سپس امتیازی پایینی برای آن در نظر میگیرد و در نتیجه رتبه اش به شدت سقوط می کند.

گوگل در سرقت ادبی بسیار جدی بر خورد می کند. علاوه بر این ها ، کاربران نیز بعد مدتی تشخیص می دهند که چه سایتی درحال کپی کردن مطالب است و در نهایت وب سایت یا کسب و کار آنها با شکست و آسیب های جبران ناپذیر رو به رو خواهند شد.

بهتر است تا هر محتوا نویسی اول محتوای اصولی و بدون کپی تهیه کند و سپس به قضایای دیگر برسد.

اگر نمیدانید محتوای سئو شده چیست ، حتما مقاله مربوطه را در سایت ما مطالعه کنید.

برای اینکه در جهت موفقیت حرکت کنید و از نظر گوگل ارزشمند باشید ، باید مقالات خود را طبق اصول سئو انجام دهید تا موتور های جستجو گر رتبه خوبی را برای شما در نظر بگیرند.

ممنون که تا پایان همراه ما بودید. وبسایت پلاتیوم مرجع آموزش سئو در ایران است. امیدواریم که این مقاله برای شما کارساز باشد و بتوانید در جهت منافع خود استفاده کنید. اگر سوالی دارید و یا بخشی را متوجه نشدید ، در قسمت کامنت برای ما ارسال کنید ، همکارانمان پاسخگو شما عزیزان خواهند بود.

مهرداد محمدیمشاهده نوشته ها

Avatar for مهرداد محمدی

محمدی هستم مدیریت دکو وب متخصص در برنامه ریزی برای طراحی سایت و سئو وب سایت 17 سال زندگی فریلنسری تجربه ای عالی برای من ایجاد کرده که تو بیش از چندین الگو فعالیت کنم . همیشه به یاد داشته باشید که در دنیای خود زندگی خواهد کرد ولی در دنیای ما تجارت

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *