[ad_1]

اپل شب گذشته از مک‌بوک پرو جدید ۱۴ اینچی و ۱۶ اینچی رونمایی کرد. علاوه بر همه ویژگی‌های جذاب، مک‌بوک‌های جدید دارای ناچی در بالای صفحه‌نمایش هستند که دوربین جلویی 1080p را در خود جای داده است. اکنون توسعه‌دهندگان می‌توانند یکی از دو حالت زیر را برای سازگاری ناچ با اپ‌های خود انتخاب کنند:

  • استفاده از ناچ جدید مک‌بوک پرو
  • قرار دادن یک نوار مشکی در بالای اپ برای نامرئی شدن ناچ

به گزارش 9to5mac، مک‌بوک پرو جدید از تراشه‌های فوق‌العاده قدرتمند اپل استفاده می‌کند؛ اما چیزی که بیشتر توجه طرفداران این شرکت را به خود جلب کرد، ناچ نمایشگر این محصول است.

ناچ چیزی جدیدی برای اپل نیست؛ زیرا در سال ۲۰۱۷ با دوربین TrueDepth در آیفون X معرفی شد؛ اما این اولین بار است که اپل تصمیم گرفته ناچ را در محصولی غیر از آیفون به کار گیرد. عجیب‌تر این است که مک‌بوک‌ پرو جدید حتی دوربین TrueDepth با Face ID ندارد و جای آن از یک دوربین معمولی 1080p استفاده می‌کند.

مقاله‌های مرتبط:

اما اپل قصد داشت نشان بدهد که صفحه‌نمایش جدید ProMotion لبه‌های فوق‌العاده نازکی دارد؛ بنابراین از ناچی در وسط صفحه‌نمایش بزرگ آن استفاده کرد. خوشبختانه توسعه‌دهندگان می‌توانند اپ‌های خود را برای پشتیبانی از فرمت صفحه جدید مک‌بوک پرو ۱۴ و ۱۶ اینچی به‎روز کنند.

اپل به منظور راهنمایی توسعه‌دهندگان در مورد نحوه آماده‌سازی اپ‌های خود برای مدل‌های جدید مک‌بوک پرو، مستندات اپ خود را به‎‎روز کرده است. اپ‌ها می‌توانند در Compatibility mode با نوار سیاه در بالای صفحه اجرا شوند؛ به این معنی که ناچ نامرئی خواهد بود. اگر توسعه‌دهندگان بخواهند، می‌توانند از API-های جدید برای قرار دادن محتوا در سمت چپ و راست بریدگی استفاده کنند.

در سیستم‌هایی که دارای دوربین در حاشیه صفحه‌نمایش هستند، این سیستم یک حالت سازگاری ایجاد کرده است تا از قرار گرفتن ناخواسته اپ‌ها در ناحیه‌هایی که این بخش اشغال می‌کند، جلوگیری شود. هنگامی که این حالت فعال است، سیستم ناحیه اکتیو صفحه‌نمایش را تغییر می‌دهد. منطقه فعال جدید نمایشگر اطمینان حاصل می‌کند که محتوای اپ همیشه قابل مشاهده باشد و زیر دوربین پنهان نشود.

البته از آنجا که ناچ برای مک جدید است، مدتی طول می‌کشد تا توسعه‌دهندگان اپ‌های خود را به‌روز کنند و بتوانند از آن به بهترین شکل استفاده کنند. ممکن است مشکلات کوچکی در حال حاضر وجود داشته باشد که مطمئنا در آینده‌ای نزدیک رفع خواهد شد. مدل‌های جدید مک‌بوک پرو امروز برای سفارش در دسترس هستند و اولین ارسال از هفته آینده آغاز خواهد شد.

نظر شما همراهان زومیت درباره ناچی که بالای نمایشگر مک‌بوک پرو جا خوش کرده است، چیست؟

[ad_2]

مهرداد محمدیAuthor posts

Avatar for مهرداد محمدی

محمدی هستم مدیریت دکو وب متخصص در برنامه ریزی برای طراحی سایت و سئو وب سایت 17 سال زندگی فریلنسری تجربه ای عالی برای من ایجاد کرده که تو بیش از چندین الگو فعالیت کنم . همیشه به یاد داشته باشید که در دنیای خود زندگی خواهد کرد ولی در دنیای ما تجارت

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *