free page hit counter
در حال بارگذاری وب سات شکیبا باشید

۱۸ اشتباهی که کاربران سایت شما را فراری می‌دهد

18 اشتباهی که کاربران سایت شما را فراری می‌دهد 1


همان طور که در زندگی روزمره باید از یک سری اشتباهات دوری کرد، باید در مدیریت وب سایت تان هم باید همین کارها را انجام داده و مطمئن شوید که اتفاقی برای سایت شما نخواهد افتاد. شما هم می توانید از اشتباهات تان درس گرفته و دیگر یک اشتباه را دوباره تکرار نکنید، اما در حالتی که کمی مطالعه کرده و بیشتر یاد بگیرید می توانید در نهایت از تمامی این اتفاقات بد برای سایت تان جلوگیری کنید و وب سایتی سالم و بدون مشکل داشته باشید. اما این مشکلات و اشتباهات چه هستند؟ و چگونه می توانیم از رخ دادن آن ها جلوگیری کنیم؟

در این آموزش قصد داریم ۱۸ مورد از این اشتباهات را بررسی کنیم که می توانند تاثیر منفی روی سلامتی وب سایت ما بگذارند، بنابراین با دقت این مطلب را مطالعه کرده و طبق آن عمل کنید.

در این مطلب می‌خوانید:

۱. وب سایت تان را با برنامه جلو ببرید و مدیریت کنید

مدیریت سایت

مطمئنا هیچ کسی پیش از آن که برای کسب و کارش برنامه ریزی جامعی نکند، آن را شروع نخواهد کرد. از ابتدای آن، به بازار هدف، ارتقاء، راه اندازی و رشد مداوم، شما مطمئنا هر مرحله قابل تصور از عملیات را بررسی و تحلیل خواهید کرد و در واقع شما نیاز دارید تا تمامی این کارها را انجام دهید تا بتوانید کسب و کاری با رشد مناسب و بدون افت داشته باشید.

شاید یکی از مهم ترین مولفه های موفقیت آمیز یک وب، سایت بازاریابی محتوا یا content marketing باشد. محتویات کیفیت اصلی و کلیدی برای ایجاد آگاهی از صفحه سایت شما، ایجاد اعتبار و اقتدار برندتان در منطقه و حوزه فعالیت تان و همچنین بهبود رتبه بندی سایت تان نزد موتورهای جستجو است. محتوا پادشاه است، و بازاریابی یک روش اثبات شده برای ایجاد سلطه است.

۲. فکر نکنید که صفحات طولانی بهتر هستند

باقی اینترنت، با فیلم هایی از بچه گربه هایی ناز و شایعاتی در رابطه با افراد مشهور و سلبریتی ها، فقط یک کلیک فاصله دارند. یکی از مهم ترین نکاتی که باید به ان ها توجه داشته باشید این است که نباید همیشه از صفحات طولانی استفاده کنید، گاهی صفحه ای کوتاه که تنها هدف را بیان می کند و نیاز کاربران را برطرف می کند می تواند تاثیر چند برابری داشته باشد. برعکس آن هم وجود دارد که صفحات طولانی با جزییات و اطلاعات بی ربط باعث بسته شدن و فراموش شدن توسط کاربران خواهد شد. اگر بخواهیم واضح تر بیان کنیم، صفحات طولانی و با متون فراوان نمی توانند آنقدر که باید، تمرکز کاربران سایت شما را روی خود نگه دارند و به زودی از دست خواهند رفت.

متن شما باید به خوبی و با وضوح بالا نوشته شده باشد، به طوری که به راحتی کاربران تان بتوانند آن را درک کرده و بفهمند. یکی از مواردی را که حتما باید به آن باید توجه داشته باشید این است که بسیاری از کاربران خیلی سریع موارد بی اهمیت در محتوا یا صفحه سایت تان را نادیده گرفته و از آن ها می گذرند، بنابراین حتما از تیتر و عنوان هایی مناسب و جذاب استفاده کنید تا باعث شود کاربرانی که به سایت شما مراجعه می کنند جذب محتوای شما شده و آن ها را مطالعه کنند.

۳. صرفا بر روی محصولات یا خدمات خود تمرکز نکنید

برندیگ

بله، احتمال این است که وب سایت شما تنها برای فروش یک محصول یا سرویس فعالیت می کند، که این باعث می شود وب سایت شما هم مانند بسیاری سایت های دیگر در زمینه کاری تان بی فایده شود. بنابراین سوالی که باید از خودتان بپرسید این است که چه چیزی سایت شما را از وب سایت های دیگر متفاوت می سازد؟ وب سایتی که تنها به ارائه محصول خود می پردازد و هیچ بحث دیگری در وب سایتش ندارد، هیچ فرقی با دیگر وب سایت ها در زمینه فعالیتش ندارد. بنابراین باز هم باید فکر کنید چه چیزی باعث می شود وب سایت شما، شرکت تان و فعالیت تان خاص باشد؟

به برندسازی برای کسب و کارتان اهمیت زیادی بدهید و اصلا نترسید که کمی هم از شخصیت و هویت خود به کسب و کار انلاین تان تزریق کنید. آیا شما یک هدف یا فلسفه ای شخصی دارید که باعث شده است چنین محصولاتی را ارائه دهید؟ شخصی سازی یک تجربه بسیار منحصر به فرد برای مصرف کننده ایجاد می کند.

۴. فراموش نکنید که به یک فراخوان عمل واضح نیاز دارید

فراخوان عمل

در حال حاضر کاربران وب سایت شما را پیدا کرده اند که باید به شما تبریک بگوییم، اما مسئله این است که شما هنوز از انتهای کار فاصله زیادی دارید و جنگ هنوز برپاست. حالا شما از آن ها چه چیزی می خواهید؟ چه توقع خرید داشته باشید، چه عضویت یا… باید کاربران خود را در راه رسیدن به هدف تان به طور واضحی هدایت کنید. تا این جای کار طراحی سایت شما و محتوای آن نظر کاربران تان را جلب کرده و تا اینجا آورده است، حالا لازم است که آن ها را به قدم بعدی خود هدایت کنید، که این کار می تواند با یک فراخوان عمل یا call to action انجام شود – یک قدم بعدی ساده و مستقیم برای رابطه شما با کاربر.

۵. تا جایی که امکان دارد از اسلایدشو ها استفاده نکنید

نمایش اسلاید ممکن است از لحاظ زیبایی لذت بخش باشد، اما مشکل همینجاست. از لحاظ ارائه یک پیام، اسلایدشوها ناکارآمد هستند. اطلاعات قطعا در آن ها وجود دارند، اما فرض نکنید که بیننده از لحظه بارگذاری صفحه، به اسلایدر شما نگاه خواهد کرد. ممکن است کاربران تان به آن نگاه کرده و شروع به خواندن کنند، فقط برای اینکه تصاویر به صورت خودکار به بخش بعدی منتقل شوند. این که کاربر به سمت آن ها بازگردند تا آن ها را مطالعه کنند احتمال کمی دارد، بنابراین پیشنهاد می دهیم که از این نوع ارائه اطلاعات استفاده نکنید. اسلایدشوها زیبایی خاص خود را دارند، اما تقریبا بی فایده هستند، بنابراین شاید وب سایت شما بدون این موارد عملکرد بهتری داشته باشند.

۶. فراموش نکنید که اطلاعات تماس تان باید بروز باشند

تماس با ما

این گام نسبتا ساده است و با این حال ممکن است به راحتی توسط هر کسی نادیده گرفته شود. آیا شرکت و یا هر کدام از بخش های داخلی کسب و کار شما دچار تغییر نام شده است؟ آیا محل کارتان را تغییر داده اید؟ یا این که شماره تماس شما تغییر کرده است؟

اطلاعات تماس شما همواره در صورتی تغییراتی ایجاد شود باید بروزرسانی شود، زیرا اطلاعات تماس اشتباه ممکن است باعث از دست دادن همیشگی کاربران تان شود، فرض کنید آدرس دفتر کاری تان را اشتباه نوشته باشید، یا بعد از نقل مکان فراموش کردید که آن را در صفحه تماس با ما تغییر دهید، حالا کاربر شما به آن آدرس رفته و با مکانی دروغین روبرو می شود، از نظر شما تنها یک اشتباه رخ داده اما نظر کاربرتان شما یک کلاه بردار خواهید بود. بنابراین حتما اطلاعات را دقیق وارد کنید تا کاربران تان بتوانند به راحتی با شما در تماس باشند.

۷. اهمیت وبلاگ سایت تان را دست کم نگیرید

وبلاگ وبسایت شما بخشی جدایی ناپذیر از موفقیت شماست. وبلاگ جایی است که در آن شما می توانید سایت خود را شخصی سازی کنید، و از این رو خود را از رقبای خود جدا کنید. این جایی است که شما می توانید محتوای تازه و جالبی اضافه کنید که می تواند به شما کمک کند نسبت به همکاران خود و رقبای خود متفاوت دیده شوید و به یک برند تبدیل شوید. وبلاگ شما باید در یک بازه زمانی منظم بروزرسانی شده و محتوای سایت تان هم باید به زبانی واضح نوشته شده و مرتبط با کارتان باشد.

وبلاگ یکی از مهم ترین جنبه های هر وب سایتی است که می تواند به وب سایت شما کمک بزرگی کند، البته این مورد توسط بسیاری از سایت ها نادیده گرفته می شود. در صورتی که خود شما نمی توانید و یا وقت آن را ندارید که برای وبلاگ سایت تان مطلب تولید کنید، بنابراین بهتر است این کار را به یک فرد حرفه ای بسپارید تا در یک زمان بندی منظم برای وب سایت تان محتوا تولید کند. یک نویسنده خوب شخصی است که تیترهایی جذاب نوشته و مطالبش را بر پایه سئو می نویسد، با این حال مطالب او تبلیغاتی نیز باشد (اما نه خیلی تبلیغاتی – وبلاگ بخشی جدا است، اما می توان از آن ها برای تبلیغات هوشمند و هدفمند نیز استفاده کرد).

۸. صفحات داخلی سایت تان را فراموش نکنید

سئو صفحات داخلی

تمام تمرکز شما نباید تنها روی صفحه اصلی سایت تان باشد! آیا صفحات داخلی شما حاوی عناوین و محتویاتی هستند که مربوط به هم و کسب و کارتان باشند؟ صفحات داخلی باید اطلاعاتی غنی داشته باشند، زیرا این صفحات می توانند در رتبه بندی موتور جستجوی شما قرار بگیرند و به بهبود رتبه وب سایت شما کمک کنند. با کمبود اطلاعات قابل استفاده و مرتبط، این صفحات داخلی اساسا هیچ فایده ای ندارند. شما می توانید از این صفحات داخلی سایت تان به گونه ای استفاده کنید که بتوانند به فروش بیشتر و بهبود رتبه وب سایت تان کمک کنند، به عنوان مثال می توانید در این صفحات از اطلاعات مرتبط در رابطه با کسب و کار و محصولات تان وارد کنید که می تواند به کاربران تان اطلاعاتی در رابطه با شما و محصولات تان ارائه داده و آن ها را متقاعد به خرید کند.

۹. اهمیت ترافیک موبایل را نادیده نگیرید

همان طور که می دانید این روزها اکثر مردم به گوشی شان چسبیده و بیشتر کارهایشان را با تلفن های همراه خود انجام می دهند. تنها کافی است وارد کافه و رستوران ها شوید، می بینید افراد بسیاری در حال کار کردن با گوشی خود هستند، در صورتی که دوستان و خانواده شان کنارشان هستند. ممکن است هرکدام با قصد و نیت خاصی این کار را انجام می دهند، اما در بین آن ها افرادی هم هستند که در این بین با تلفن های همراهشان در حال خرید هستند، آیا شما آماده ارائه خدمات به این افراد هستید؟

تمامی صفحات و بخش های مختلف وب سایت شما باید ریسپانسیو یا واکنش گرا باشند، این بدین معنا است که صفحات وب سایت شما با سرعت و به بهترین حالت در تلفن های همراه نمایش داده شود، بدون این که بخشی در نمایش مشکل داشته باشد. اگر صفحات سایت شما گیج کننده باشند یا کاربران تان نتوانند به راحتی از فهرست کاربری تان در تلفن های همراه خود به قسمت هایی که تمایل دارند مراجعه نکنند، در این حالت شما تعداد زیادی از کاربران تان را از دست خواهید داد.

۱۰. از فهرست و ساختارهایی استفاده کنید که به راحتی کاربران را هدایت می کنند

18 اشتباهی که کاربران سایت شما را فراری می‌دهد 2

داشتن وب سایتی که از فهرستی مناسب و با کاربری آسان بهره نبرد، باعث خواهد شد کاربرانی که داخل آن می شوند خیلی سریع گم شده، خسته شده و در نهایت از وب سایت شما خارج شوند – هرگز هم به وب سایت شما باز نخواهند گشت. طراحی سایت شما و ساختار آن باید به گونه ای باشد که کاربران تان به راحتی به هر قسمتی که تمایل دارند دسترسی داشته باشند و در ان گم نشوند. در صورتی که کاربران سایت تان نتوانند به هدف شان برسند و در واقع در سایت تان گم شوند، در این حالت شما به اصطلاح یک مشتری را از دست داده اید و این کاملا غیر قابل قبول است.

فهرست سایت شما باید به گونه ای قرار داده شود که بخش های مهم سایت تان را در بر داشته باشد، و سایز آن و واکنش گرا بودن آن باید در تمامی دستگاه های همراه به گونه ای باشد که در هر صفحه نمایشی و در هر اندازه ای به درستی دیده شود.

۱۱. از تصاویر بی کیفیت استفاده نکنید

وب سایت شما کاملا معرف کسب و کار و برند شما است که هر کاربر با وارد شدن به سایت تان با برند شما آشنا می شود، بنابراین تصاویری که در وب سایت تان استفاده می کنید باید از کیفیت مناسبی برخوردار باشد. بنابراین از تصاویری در مطالب و صفحات وب سایت تان استفاده کنید که کیفیت خوبی دارند و کاملا به متن و موضوع صفحات سایت تان مربتط باشند.

اگر به تصاویری نیاز دارید که با استفاده از آن ها محتوا و یا محصول تان را به دیگران معرفی کنید، بهتر است مطمئن شوید کیفیت بالایی دارند – حتی اگر این امر باعث شود شما نیاز به یک عکاس حرفه ای داشته باشید و فردی را برای این کار استخدام کنید. البته برای بدست آوردن تصاویر می توانید از بسیاری وب سایت هایی استفاده کنید که تصاویر رایگان و با کیفیتی را در اختیار کاربران خود قرار می دهند، که البته از لحاظ کپی رایت نیز مشکلی ندارند و شما می توانید با خیال راحت از ان ها استفاده کنید. توصیه می کنیم تصاویر را خیلی راحت از روی سایت های دیگر برندارید، زیرا هم مشکل کپی رایت وجود دارد و هم این که می تواند باعث شود که شما غیر حرفه ای بنظر برسید.

۱۲. از ویدیوهایی که خیلی طولانی هستند استفاده نکنید

18 اشتباهی که کاربران سایت شما را فراری می‌دهد 3

فیلم هایی که به خوبی تهیه و تدوین شده باشند می توانند به خوبی پیام شما را به کاربران تان برسانند. صرف نظر از این که ویدئوهای شما چقدر خوب ساخته شده اند، در صورتی که بیش از حد طولانی باشند ممکن است برای کاربران تان اذیت کننده باشند. ویدئوها در سایت ها به این دلیل قرار داده می شوند که تعامل کاربران را جذب کنند، نه این که صبر آن ها را تست کنند.

اگر پیامی دارید که فکر می کنید خیلی طولانی است و نیاز دارید که به صورت ویدئو به کاربران تان برسانید بهتر است آن را به چند قسمت تقسیم کرده و سپس به صورت قسمتی به کاربران تان انتقال دهید.

۱۳. حتی فکر شروع سایت بدون سئو را نکنید

حتی اگر وب سایت شما طراحی خوبی داشته باشد و کاربران تان هم بتوانند به راحتی به بخش های مورد نظرشان دسترسی داشته باشند، در صورتی که شما سئوSEO را در طراحی سایت تان و کارهای دیگر در نظر نگرفته باشید در این صورت وب سایت شما نیز یکی دیگر از بسیار سایت های دیگر بی فایده است که در دریای بی کران اینترنت بدون هدف شناور است. از همان ابتدا که شما تصمیم به طراحی سایت تان دارید، تا انتها باید سئو را به عنوان فاکتور اصلی در نظر داشته باشید. در صورتی که نیاز به کمک داشته باشید، یک متخصص سئو می تواند کمک های خوبی به شما برساند، سئو به عنوان پی سایت شما است که سایت تان روی آن بنا می شود.

۱۴. فراموش نکنید که سرعت برای کاربران بسیار مهم است

افزایش سرعت سایت وردپرس

سرعت بارگذاری صفحات مختلف سایت شما تا چه حد خوب است؟ اگر سرعت بارگذاری سایت شما بیشتر از چند ثانیه باشد در این حالت امکان خیلی زیادی وجود دارد که بازدید کنندگان سایت شما به کاربران سایت رقیب شما تبدیل شوند. چند عامل از دسترس و کنترل شما خارج هستند، مانند دستگاهی که از سایت شما بازدید می کند و یا سرعت کاربری که به سایت شما مراجعه می کند.

تا جایی که امکان دارد باید سرعت بارگذاری صفحات سایت تان را بالا ببرید تا کاربران تان بتوانند بدون مشکل و در سریع ترین زمان ممکن به هدف شان برسند، حتی در بعضی مواقع طراحی دوباره صفحات می تواند به شما کمک کند. آیا شما در سایت تان به تصاویر و فلش های زیادی نیاز دارید؟ این موارد جزو آیتم هایی قرار دارند که می توانند سرعت بارگذاری سایت شما را پایین بیاورند، چنین صفحاتی در واقع موانع بزرگی برای سایت تان در رسیدن به موفقیت هستند.

۱۵. بیش از حد از کلمات کلیدی استفاده نکنید

تصور کنید یک گروه از روستاییان اولیه در سایه آتشفشان زندگی می کنند. آتشفشان در حال فوران است و روستاییان وحشت زده می شوند. چه کار کرده اند؟ چگونه می توانند ارواح عصبی آتشفشان را خنثی کنند؟ اگر شما هم در وب سایت تان بیش از حد از کلمات کلیدی استفاده کنید، در این حالت خشم آتشفشانی به نام گوگل را بیدار خواهید کرد و خشم او دامان شما را نیز خواهد گرفت.

شاید به نظر برسد که پر کردن صفحه از کلمات کلیدی بد نباشد، اما در عین حال بهتر است از این کار شدیدا جلوگیری شود. بهتر است برای رسیدن به امتیاز بهتر در نتایج گوگل صفحات سایت تان را با کلمات کلیدی پر نکنید. الگوریتم های گوگل آن قدر هوشمند شده اند که می توانند صفحاتی را که بیش از حد از کلمات کلیدی استفاده کرده اند را شناسایی کرده و حتی در بعضی موارد آن ها را از نتایج جستجوی خود حذف کنند.

۱۶. از لینک های غیر طبیعی استفاده نکنید

18 اشتباهی که کاربران سایت شما را فراری می‌دهد 4

خرید لینک راهی عالی برای بهبود و سرعت بخشیدن به امتیاز سایت تان نیست. همان طور که همه ما میدانیم لینک سازی اهمیت بسیار زیادی در امتیاز سایت مان نزد موتورهای جستجو دارد، اما چیزی که این وسط مطرح است، این است که لینک های مضر هم وجود دارند که می توانند شدیدا به سلامت وب سایت شما آسیب بزنند. یکی از راه هایی که شما را به سمت این نوع لینک ها می برد، خرید لینک است که متاسفانه در بعضی مواقع باعث حذف سایت شما از نتایج موتورهای جستجو خواهد شد.

گوگل این نوع لینک های خریداری شده را به عنوان لینک های غیر طبیعی می شناسد که در نهایت باعث می شود سایت شما از نتایج جستجو حذف و در اخر نابود شود. بهتر است تمرکزتان بر روی ساخت لینک های طبیعی باشد، به عنوان مثال می تواند رپورتاژ بنویسید، از پست های مهمان استفاده کنید و… .

۱۷. گوگل آنالیتیکس را فراموش نکنید

گوگل انالیتیکس ابزاری هوشمند و بسیار دقیق است که می تواند آمار و گزارش هایی مختلف در رابطه با سایت تان را در اختیار تان قرار دهد، با این وجود استفاده از این ابزار کاملا رایگان است. بله، شما در هر جایی می توانید از این سرویس استفاده کنید، کاملا رایگان و برندی بسیار معروف در بین وبمستران است، با این حال بسیاری از مدیران سایت ها این ابزار را فراموش می کنند.

گوگل آنالیتیکس یک ابزار حیاتی است که می تواند دوست شما باشد، خصوصا زمانی که شما نیاز دارید موفقیت سایت تان را سنجیده و ببینید که کجای سایت تان نیاز دارید که بیشتر کار کنید. این ابزار آمار و گزارش هایی دقیق و کامل را در اختیار شما قرار می دهد که با استفاده از آن ها می توانید به راحتی جنبه های مختلف سایت تان را بسنجید.

۱۸. اجتماعی باشید و با افراد در رسانه های اجتماعی در ارتباط باشید

18 اشتباهی که کاربران سایت شما را فراری می‌دهد 5

اگر وب سایت شما یک فرد باشد، در این حالت با افراد جدید آشنا می شود و شبکه سازی می کند، یا این که گوشه ی خانه نشسته و با افراد ارتباط بر قرار نمی کند؟ شما نیاز دارید تا از قدرت شبکه های اجتماعی استفاده کنید تا بتوانید با افراد مختلف در ارتباط باشید. اگر در شبکه های اجتماعی حضور نداشته باشید، ترافیک عظیمی را از دست خواهید داد.

شما نیاز دارید با برندتان به طور منظم و منسجم در شبکه های اجتماعی حضور داشته باشید و حتما هم از این شبکه ها به وب سایت تان لینک دهید. رسانه های اجتماعی یک راه حیاتی برای دسترسی به مشتری های جدید است، به طوری که بسیاری از آن ها به راحتی می توانند تنها با یک جستجو صفحه شما را پیدا کرده و به مشتری شما تبدیل شوند.

 

امتیاز شما به این مطلب




منبع مقاله ارائه شده

Share:

مایل به ثبت دیدگاه هستید؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها

    شمارنده

    • 5,870
    • 12,626
    • 170,797
    • 171,307
    • 3
    • 1,538
    • 352
    • ۲۴ شهریور ۱۳۹۸

    آخرین دیدگاه‌ها