[ad_1]

در این فیلم آموزشی که بخش دوم از جلسه سوم دوره آموزشی وبمستران وردپرس می باشد، به بررسی ادامه اجزا تشکیل دهنده وب پرداخته ایم. در این قسمت به طور کل با هاست و انواع آن آشنا می گردیم. پس از آن به صورت خلاصه با نحوه کار CDN ها نیز آشنا می گردیم.

در ابتدا می آموزیم که هاست چیست و از چه اجزایی تشکیل شده است. در این بخش با شرکت های ارائه دهنده خدمات هاستینگ آشنا می شویم. خدمات ارائه شده توسط آن ها را بررسی می کنیم. سپس سعی می کنیم تا وجه تمایز سرویس های ارائه شده هاستینگ ها را مورد کنکاش قرار دهیم.

پس از آن در مورد رایج ترین هاست ها یعنی هاست اشتراکی صحبت خواهیم کرد. پس از آن به معرفی سرور مجازی یا VPS می پردازیم. بعد از نیز به معرفی سرور اختصاصی یا همان Dedicated Server خواهیم پرداخت.

پس از آن به جدید ترین سرویس های ارائه هاست، یعنی هاست ابری خواهیم پرداخت. در ادامه هر کدام از این هاست ها را با هم مقایسه خواهیم و مزیت ها و معایب هر کدام از آن ها را به تشریح بیان خواهیم کرد.

در این مورد صحبت خواهیم کرد که هاست های اشتراکی چه محدودیت هایی دارند. سپس می آموزیم که برای غلبه بر این محدودیت ها، از چه سرویس یا هاستی استفاده نماییم.

در ادامه به اصلی ترین سوال کاربران پاسخ خواهیم داد: چگونه باید نوع هاست خود را تشخیص دهیم؟ باید از چه هاستی استفاده کنیم؟ سعی می کنیم با تشریح کلیه نیازمندی های کاربران، این مورد را به طور کامل موشکافی نماییم.

در ادامه فیلم آموزش ” هاست چیست ” در مورد پشته های برنامه نویسی صحبت خواهیم کرد. در این بخش با LAMP یا LEMP آشنا خواهیم شد.

پس از آن در مورد نصب رابط گرافیکی بر روی سرور صحبت خواهیم کرد. با معروف ترین کنترل پنل های هاست مثل CPanel یا دایرکت ادمین و یا Plesk آشنا خواهیم شد.

در ادامه در مورد هاست لینوکس و هاست ویندوز صحبت خواهیم کرد. سپس در مورد خرید هاست لینوکس ایران و هاست لینوکس آلمان و همین طور هاست لینوکس حرفه ای مطالبی را می آموزیم.

به نام های متفاوت برای سرویس های مختلفی که شرکت های هاستینگ ارائه می دهند، آشنا خواهیم شد. سپس تفاوت ها و شباهت های سرویس های مختلف به همراه اسم های آن ها را بیان خواهیم کرد.

در ادامه در مورد انواع وب سرور لینوکسی و وب سرور های که برای کار ما مناسب است، توضیحاتی ارائه می دهیم. سپس در مورد هاست نمایندگی، هاست دانلود، هاست ایمیل و هاست بک آپ نیز مطالبی را ارائه می دهیم.

سپس به معرفی و بررسی و مقایسه هاست ها در ایران (مواردی که خودمان تا به امروز استفاده کرده ایم)، خواهیم پرداخت. در این فیلم در قسمت های مختلف در مورد هاستینگ های مختلف، اظهار نظر کرده ام. این ها همه نظرات شخصی بنده بر اساس تجربه ای بوده که پس از خرید هاست مورد نظر داشته ایم.

سعی کرده ام که به دور از هر حاشیه، به صورت کامل تجربه ای که از استفاده از هر کدام از هاست ها را داشته ام، به طور کامل بیان کنم.

در نهایت در مورد سرویس CDN صحبت کردیم و به صورت خلاصه به تشریح آن پرداختیم. در انتها نیز یه مثال عملی در مورد نحوه کار Name Server ها در وب، به دانشجویان عزیز ارائه شد.

[ad_2]

مهرداد محمدیAuthor posts

Avatar for مهرداد محمدی

محمدی هستم مدیریت دکو وب متخصص در برنامه ریزی برای طراحی سایت و سئو وب سایت 17 سال زندگی فریلنسری تجربه ای عالی برای من ایجاد کرده که تو بیش از چندین الگو فعالیت کنم . همیشه به یاد داشته باشید که در دنیای خود زندگی خواهد کرد ولی در دنیای ما تجارت

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *