[ad_1]

تا به حال به این فکر کرده‌اید که مزایای شبکه های اجتماعی برای کسب و کار شما چه هستند؟ اصلا شبکه های اجتماعی می‌توانند هیچ سودی برای کسب و کارها داشته باشند؟ یا اینکه فقط برای گپ و گفتمان در میان دوستان استفاده می‌شوند؟ شاید باور نکنید ولی چندین میلیون شبکه ی اجتماعی در سراسر جهان وجود دارد. تمامی افرادی که از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند، با برند‌ها و نام‌های تجاری درگیر هستند.

طبق تحقیقات ثابت شده است که مردم بیشتر برندها و نام‌های تجاری را نسبت به مشاهیر، دنبال می‌کنند. تنها در شبکه اجتماعی اینستاگرام حدود 80 میلیون نفر حداقل یک کسب و کار را دنبال می‌کنند. اگر شما جزو آن دسته از افراد نیستید که از شبکه های اجتماعی بهره ببرید، شما به راحتی فرصت شناساندن برند تجاری خود به تقربیا نیمی از مردم دنیا را از دست داده‌اید. با هم نگاهی داشته باشیم به راه‌هایی که شبکه های اجتماعی می‌توانند شما و کسب و کار شما را به مردم شناسانده و آن را رشد و توسعه دهند.

مزایای شبکه های اجتماعی در ساختن نام تجاری کسب و کار شما

۱- افزایش آگاهی از نام تجاری

تقریبا می‌توان گفت که نیمی از جمعیت دنیا از شبکه های اجتماعی استفاده می‌کنند. این آمار می‌تواند بستر طبیعی برای دسترسی به مشتریان بالقوه و هدفمند باشد. فکر می‌کنید مردم فقط با برندها و نام‌های تجاری که می‌شناسند سر و کار دارند؟ حدود 60 درصد از کاربران اینستاگرام گفته‌اند که محصولات جدید را بر روی این پلتفرم پیدا کرده‌اند. همچنین کسب و کارهای زیادی اعلام داشتند که از زمانی که از شبکه های اجتماعی نظیر اینستاگرام استفاده کرده‌اند، مشتری بیشتری جذب و در نتیجه‌ی فروش بیشتر، میزان تولید آن‌ها نیز افزایش یافته است.

۲- جان بخشیدن به نام تجاری

یک محقق بریتانیایی دریافت که بیش از نیمی از بزرگسالان تا خود محصول و یا خدمات را از نزدیک نبینند، نمی‌توانند به خرید اینترنتی آن اعتماد کنند. برای ارتباط با مشتریان باید آن قسمت انسانی برند و نام تجاری خود را به مشتریان نشان دهید. برند شما چه ارزش‌هایی برای شما دارد؟ چه ارزش‌هایی برای مشتریان خود در نظر دارید؟ چگونه به دنبال بهترین منافع برای مشتریان خود هستید؟ راهکارهای شما چه هستند؟

توانایی برقراری روابط انسانی با مشتریان یک کلید طلایی در رابطه با مزایای شبکه های اجتماعی در کسب و کار شما است. به این لحظات، لحظات ارتباط معنادار گفته می‌شود. دنبال کنندگان خود را به افرادی که شرکت شما را تشکیل می‌دهند، معرفی کنید. همچنین نشان دهید که چطور مشتریان موجود، از محصولات و خدمات شما استفاده و سود می‌برند. انتخاب صحیح پلتفرم یک شبکه ی اجتماعی می‌تواند یک راه عالی برای معرفی و جان بخشیدن به نام تجاری شما باشد.

۳- بنا نهادن نام تجاری به عنوان یک تفکر رهبر

مهم نیست که شما در چه حوزه و صنعتی در حال فعالیت هستید. از مزایای شبکه های اجتماعی ایجاد فرصت برای فراهم کردن یک تفکر رهبر با استفاده از نام تجاری شماست. همانند تبلیغ برند، تفکر رهبر نیز یک راه بسیار عالی برای جلب اعتماد مشتریان است. یک تحقیق در LinkedIn نشان داد که بازاریابان، به خصوص بازاریابان B2B،  میزان تاثیر تفکر رهبر در جلب اعتماد مشتریان را دست کم می‌گیرند. تحقیقات دیگری نشان داده‌اند که 63% از مردم به متخصصین فنی بیشتر اعتماد دارند. 42% از مردم نیز به کسب و کار اعتماد دارند.

برای مثال، رایان هولمز، مدیر عامل Hootsuite در شبکه اجتماعی LinkedIn بیش از 1.5 میلیون دنبال کننده دارد. او در این صفحه بینش‌های خود را در مورد رسانه‌های اجتماعی و کارآفرینی به اشتراک می‌گذارد. به طور کلی LinkedIn یک پلتفرم عالی است تا تمرکز کنید که چه زمانی بهترین موقع برای تمرکز بر معرفی خودتان به عنوان تفکر رهبر در کسب و کار است.

۴- ماندن در اذهان مردم

بیشتر کاربران شبکه های اجتماعی حداقل یکبار در روز وارد حساب‌های کاربری شبکه های اجتماعی خود می‌شوند. بسیاری دیگر از کاربران، روزی چندین بار شبکه‌های اجتماعی خود را بررسی می‌کنند. شبکه های اجتماعی به شما این فرصت را می‌دهند تا با دنبال کنندگان و طرفداران خود هر لحظه که اراده کنید در ارتباط باشید. پست‌های شبکه های اجتماعی خود را سرگرم کننده و آگاه کننده بنویسید. در این صورت است که دنبال کنندگان شما از دیدن پست‌ها و محتواهای جدید شما خوشحال می‌شوند. اگر محتوای شما برای مشتریان راضی کننده باشد، آن‌ها دائما منتظر پست‌های بعدی شما بوده و اقدام به خرید می‌کنند.

مزایای شبکه های اجتماعی در رشد کسب و کار شما

۵- افزایش ترافیک وبسایت

تبلیغات و پست‌های شبکه‌های اجتماعی راه‌های کلیدی برای جاری کردن ترافیک به وبسایت شما هستند. به اشتراک گذاشتن محتوای خوب و ارزشمند از وبسایت بر روی شبکه‌های اجتماعی‌تان راه بسیار عالی برای آگاه کردن طرفدارانتان از وجود چنین محتوایی در وبسایت شما است. شرکت کردن در گپ و گفتمان‌های اجتماعی در شبکه‌های اجتماعی نظیر توییتر و اینستاگرام نیز راهی بسیار عالی برای افزایش دیده شدن شما، جلب توجه افراد جدید، نشان دادن تخصصتان و هدایت کردن ترافیک به وبسایت شما خواهد بود.

به جای تبلیغاتی بودن، سعی کنید ارزش‌های بزرگی در گفتمان‌ها و چت کردن ارائه دهید. حتما اطمینان حاصل کنید که آدرس وبسایتتان در تمامی شبکه‌های اجتماعی که با آن‌ها سر و کار دارید، به درستی قرار داده شده باشد. در این صورت کسانی که بر اساس محتوای خوب شما در شبکه‌های اجتماعی می‌خواهند با کار شما در وبسایت شما بیشتر آشنا شوند، با یک کلیک به وبسایت شما می‌آیند. همین باعث افزایش ترافیک وبسایت شما خواهد شد.

۶- ایجاد لید

شبکه‌های اجتماعی راهی ساده برای مشتریان بالقوه است تا آن‌ها نظرات، انتقادات و پیشنهاداتشان را نسبت به محصولات و خدمات شما ارائه دهند. ایجاد لید یک مزیت بسیار مهم از شبکه های اجتماعی برای کسب و کارها است. بسیاری از شبکه های اجتماعی فرم‌های مخصوص تبلیغاتی برای جمع‌آوری لید ارائه می‌دهند. برای مثال، برخی کانال‌های تلگرام با معرفی یک صفحه‌ی فروشگاهیِ فروشِ لباس‌های لوکس مجلسی با تعیین وقت قبلی، شما را به صفحه‌ای هدایت می‌کنند تا برای بازدید از فروشگاه، وقت قبلی بگیرید. شما با این کار کمی کنجکاو می‌شوید تا با کارهایشان بیشتر آشنا شوید. بنابراین این صفحه‌ی تبلیغاتی تلگرام شما را وسوسه می‌کند تا از وبسایت این فروشگاه نیز دیدن کنید. همین مورد باعث ایجاد و افزایش لید خواهد شد.

۷- افزایش فروش

مهم نیست که چه چیزی برای فروش دارید. مهم این است که شبکه های اجتماعی در فروش آن به شما کمک خواهند کرد. حساب‌های کاربری شما یک بخش بسیار مهم از فرآیند فروش شما هستند. فرآیندی که ممکن است در طول آن با یک ارتباط کوچک با هر فردی، آن فرد را تبدیل به مشتری شما کند. همانطور که تعداد افرادی که از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند، روز به روز رو به افزایش است، فروش‌های اینترنتی نیز در حال افزایش هستند. رسانه های اجتماعی برای جستجوی محصولات و یا خدمات و تبلیغات الکترونیک از اهمیت بسیار زیادی برخوردارند. اکنون زمان مناسبی است تا اهداف بازاریابی خود را با اهداف فروش خود تطبیق دهید. برای فروشندگان متخصص، فروش در شبکه‌های اجتماعی در حال حاضر، یک ابزار بسیار مهم به حساب می‌آید.

۸- مشارکت با اینفلوئنسر ها

اگر برندی به صورت دهان به دهان معروف شود، حدود ۲۰ تا ۵۰ درصد تصمیم‌گیری در خرید را افزایش خواهد داد. زمانی که کاری کنید تا مردم در مورد محصول و یا خدمات شما در شبکه‌های اجتماعی صحبت کنند، در حال ایجاد آگاهی از نام تجاری محصول خود هستید. در این شرایط شما در حال آماده کردن شرکت خود برای فروش بیشتر خواهید بود.

یک راه کلیدی برای افزایش معروفیت دهان به دهان در شبکه های اجتماعی، داشتن مشارکت با اینفلوئنسر ها است. مردمی که دنبال کنندگان بسیاری در رسانه های اجتماعی دارند، می‌توانند توجه دنبال کنندگانشان را به سمت برند شما جلب کنند. داشتن همکاری و مشارکت با یک اینفلوئنسر می‌تواند برند شما را 4 برابر نسبت به روش‌های معمولی مانند بنرهای تبلیغاتی و یا تبلیغات در روزنامه‌ها، افزایش دهد.

مزایای شبکه های اجتماعی در تهیه و توزیع محتوا

۹- ارتقا دادن محتوا

ارتقا دادن محتوا بر روی شبکه‌های اجتماعی و کانال‌های اجتماعی، یک راه بسیار عالی برای قرار دادن محتوای شما در معرض دید افراد جدید است. محتوا، تخصص شما را نشان داده و باعث افزایش مخاطبینتان می‌شود. برای مثال، شرکت Adobe برای نشان دادن تحقیقاتش، از جمله اینفوگرافیک و ویدیو، از LinkedIn Sponsored Content استفاده می‌کند.

بنابراین برای افزایش مزایای شبکه های اجتماعی در کسب و کارتان، بهتر است برای بازاریابی محتوا ، برنامه‌ریزی داشته باشید.

۱۰- تبلیغات ویروسی

به محض اینکه مردم شروع به لایک کردن می‌کنند و یا زیر پست‌ها نظر می‌دهند و یا پست شما را به اشتراک می‌گذارند، محتوای شما در معرض دید افراد جدیدی قرار می‌گیرد. این افراد جدید می‌توانند آن را با دوستان و یا دنبال کنندگان خود نیز به اشتراک بگذارند. زمانی که مردم پست شما را به اشتراک می‌گذارند، این پخش شدن ویروسی محتوا باعث می‌شود تا مطالب شما در اینترنت پخش شده و هزاران و یا حتی میلیون‌ها به اشتراک گذاری به وجود بیاید.

این نوع به معرض نمایش گذاشتن بسیار مهم است. زیرا که تمامی به اشتراک گذاشتن‌ها، لایک‌ها و نظرات یک ارتباط هیجانی از برند شما را نشان میدهند. برای مثال، اگر شما یک دوست بازایاب داشته باشید، به هنگام اینترنت گردی و جستجو در صفحات ممکن است به یک پست در این مورد بر بخورید. همان لحظه تصمیم می‌گیرید که آن پست را برای دوستتان ارسال کنید زیرا که فکر می‌کنید ممکن است به کار او بیاید. یا برای مثال، ارسال یک پست روانشناسی برای خواهر و یا یک پست فنی برای یکی از دوستان، همگی تبلیغات ویروسی محسوب می‌شوند. تبلیغات ویروسی ساده نیستند ولی بدون شبکه‌های اجتماعی نیز انجام آن غیر ممکن است.

۱۱- منبع محتوا

دو راه کلیدی و اساسی وجود دارد که کسب و کارها می‌توانند محتوا را به عنوان منبع در شبکه های اجتماعی قرار دهند.

–  منبع ایده‌ها

از دنبال کنندگان خود بخواهید تا در گفتگوهای اجتماعی شرکت کنند و در مورد محتوایی که می‌خواهید به کار ببرید، ایده بدهند. از آن‌ها بپرسید به چه نوع محتواهایی بیشتر علاقه دارند. به همین سادگی! با دانستن سلایق مخاطبین خود می‌توانید محتواهای مفیدی تولید و توزیع کنید. مطمئن باشید که محتوای تولید شده لایک و منتشر خواهد شد. برای مثال، اگر یک سایت فروش لباس دارید، از کاربران خود بپرسید از بین محصولات شما، به چه نوع لباس‌هایی علاقه دارند. بر اساس نظرسنجی، بیشتر از همان نوع لباس در صفحات اجتماعی خود قرار دهید.

–  منبع برای پست گذاشتن

یک پست رقابتی ایجاد کنید و یا با استفاده از هشتگ و یا حتی محتوای تولید شده توسط کاربر، آن را در جهت افزایش مخاطب نشر داده و به اشتراک بگذارید. سعی کنید پست شما به گونه‌ای باشد که دنبال کنندگان شما در آن مشارکت داشته باشند. برای مثال، خبرهای خیلی هیجانی در مورد محصولتان می‌تواند هیجان مخاطبین را برانگیخته و آنان را مشارکت دهد. همچنین می‌توانید یک قرعه کشی آنلاین برگزار کنید و از بین افرادی که 5 نفر از دوستانشان را زیر پست شما تگ می‌کنند، قرعه کشی و شخصی را برنده اعلام کنید. یک جایزه‌ی ویژه نیز برای برنده از محصولات خود در نظر بگیرید. این دست پست‌های هیجانی غوغا به پا می‌کنند. فقط کافیست امتحان کنید.

فکر می‌کنید چه میزان محتوا می‌توان از طریق کمپین‌های تولید محتوا توسط کاربران ( UGC ) دریافت کرد؟ برای مثال، در اینستاگرام، هشتگ‌ پر کاربردی نظیر #سامسونگ حدود 213.270 بار توسط کاربران استفاده شده است. این عدد نشان می‌دهد که کاربران پست‌هایی را در صفحات خود قرارداده‌اند که مربوط به سامسونگ است و هشتگ آن را به طور خاص برای مشخص کردن دسته بندی پستی که قرار داده‌اند استفاده کرده‌اند. در مقاله‌ی بعدی از دیگر مزایای شبکه های اجتماعی نام خواهیم برد. بی‌شک دانستن این مزایا شما را وادار به استفاده از شبکه‌های اجتماعی می‌کنند. استفاده از شبکه ی اجتماعی یعنی پیشبرد هدف، افزایش تولید و افزایش فروش!

[ad_2]

مهرداد محمدیAuthor posts

Avatar for مهرداد محمدی

محمدی هستم مدیریت دکو وب متخصص در برنامه ریزی برای طراحی سایت و سئو وب سایت 17 سال زندگی فریلنسری تجربه ای عالی برای من ایجاد کرده که تو بیش از چندین الگو فعالیت کنم . همیشه به یاد داشته باشید که در دنیای خود زندگی خواهد کرد ولی در دنیای ما تجارت

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *