انتشار تعداد زیادی صفحه در سایت آیا برای سئو سایت خطرناک است؟ مسئله ای است که امروز باهم بررسی می کنیم. ما بر روی پروژه های مختلفی کار می کنیم و می خواهیم در یکی از پروژه ها شمار URL ها را از 600.000 به 900.000 افزایش دهیم. ما نگران این موضوع هستیم که با انتشار تمام این صفحات جدید به صورت همزمان، موتورهای جستجو سایت ما را اسپم فرض کنند و دچار جریمه شویم.

آیا این کار خطرناک است که تمام این URL ها را در یک زمان منتشر کنیم؟

هم بله هم خیر.

در واقع هیچ جریمه ای مرتبط انتشار 300.000 URL وجود ندارد- و یا قانونی که شما را مجاز به انتشار هر تعدادی از URL ها در سایت می کند. اما بله، ارائه کردن این تعداد از URL به صورت همزمان می تواند عواقب غیر قابل پیش بینی را هم برای شما داشته باشد.

تمام موضوعاتی که من از این قسمت به بعد می نویسم بر اساس نظرات تخصصی خودم و تجربیات کارشناسان سئو می باشد که چندین چند سال در زمینه بهینه سازی برای موتورهای جستجو تحقیق کرده اند.

الگوها و حالت های غیر عادی در الگوریتم های گوگل

الگوریتم های گوگل متوجه الگوهای غیر عادی می شوند. اضافه کردن 50 درصد صفحه بیشتر به یک سایت در یک روز، ممکن است غیر عادی باشد. اما الزاما به این معنی نیست که مالک سایت کاری کرده است.

دلایل بسیار زیادی وجود دارد که این اتفاق بیفتد و رایج ترین دلیل آن هم هک شدن وبسایت می باشد.

گوگل سیستمی را برای شناسایی فعالیت های مشکوک در سایت ها طراحی کرده است که آنها را جریمه کند، زیرا این رفتارهای نامتعارف برای مخاطبان و کاربران گوگل خطرناک می باشد و گوگل دوست ندارد به خاطر اشتباه دیگران متضرر شود.

بررسی کارشناسان در گوگل و درخواست برای ارزیابی

گاهی اوقات این فعالیت ها باعث می شود که ارزیابی های کارشناسان گوگل(Manual Action) صورت بگیرد که به این معنی است که یک انسان شرایط را بررسی می کند و سپس برای مدیران آن سایت پیامی را جهت بررسی و ارزیابی ارسال می کند. این بررسی به شما از هک شدن سایتتان و یا  وجود لینک های اسپم گونه و خطرناک خبر می دهد.

300 هزار کالا در یک روز ایندکس شد

یکبار مدیر سایت خرده فروشی حدود 300.000 کالا مرتبط با محصولات سایتش را بر اساس رقابتی که داشت اضافه کرده بود، و تمام صفحات توسط گوگل بررسی شده بودند. ما فکر می کردیم که احتمالا این کار باعث بروز مشکل شود اما در هر صورت این کار را انجام شده بود. در نتیجه این 300.000 کالای جدید تقریبا در مدت 12 روز ایندکس شد. در واقع این صفحات به مرور زمان ایندکس نشده بودند بلکه به مدت 12 روز این صفحات محفوظ بودند و سپس در روز 12، همگی ایندکس شدند .من فکر می کنم که این تاخیر به دلیل بررسی کارشناسان گوگل بوده است.

سایت اصلی هیچ مشکلی پیدا نکرد و یا در طول 12 روز هیچ چیزی از این سایت کم نشد، و زمانی که این صفحات محصولات جدید ایندکس شدند، آن ها مشابه با دیگر صفحات عملکرد خوبی از خودشان نشان دادند.

این موضوع مرتبط با چند سال پیش بود در نتیجه فرض نکنید که حالا هم صفحه های شما 12 روز باقی می مانند. حالا دیگر به صورتی است که دیگر نمی توان هیچ چیزی را به صورت قطعی بیان کرد.

چرا شما یکباره، صفحه های زیادی را اضافه می کنید؟

خب حالا سوال بزرگ ما این است که چرا شما می خواهید این همه صفحه را یک مرتبه ای اضافه کنید؟

احتمالا، ماه ها و یا سال ها طول می کشد که شما تمام این صفحات را به صورت دستی بنویسید. در نتیجه شما چرا می خواهید موفقیت خودتان را متوقف کنید و تمام آن ها را یک مرتبه ای منتشر کنید در حالی که شما می توانید آن ها را مادامی که هر کدام از این صفحات تمام می شود، به صورت تدریجی منتشر کنید ( مثلا هر مرتبه یکی از دسته ها را منتشر کنید)؟

آینده محتوای خودکار

آیا به نظر شما محتواهایی که خودکار تولید شده اند برای کاربران سودمند می باشند. در صورتی که محتواهای شما به کاربران کمک نکنند و فقط در جهت بالابردن تعداد صفحات ایندکس شده در گوگل باشند، سایت شما اسپم محسوب می شود. کاملا منطقی است که گوگل، سایتی که در یک روز تعداد زیادی محتوای بی ارزش را معرفی می کند را جریمه کند.

جریمه، یا انتخاب بد؟

گوگل خیلی به این موضوع اهمیت نمی دهد که چه تعداد صفحه بر روی وبسایت خودتان دارید بلکه اگر این صفحات ارزش خوبی را به کاربران ارائه دهد، گوگل آن ها را می پذیرد. اما در صورتی که شما می خواهید با این روش گوگل یا بهتر بگویم خودتان را گول بزنید، بهتر است این کار را خیلی تابلو انجام ندهید و تمام مطالب بی ارزش را به صورت یک مرتبه ای منتشر نکنید!

گوگل ممکن است این صفحات را مسدود کرده و یا آن ها را فیلتر کند و یا حتی ممکن است که الگوریتم های گوگل رتبه شما را کاهش دهند. اما در هر صورت موضوع این است که شما دچار جریمه می شوید.

⭐️ نکته مهم: در صورتی که شما در زمینه تکمیل و ارتقا وبسایت خودتان انتخاب های بدی داشته باشید، قطعا گوگل در نهایت متوجه کار شما می شود.

مهرداد محمدیAuthor posts

Avatar for مهرداد محمدی

محمدی هستم مدیریت دکو وب متخصص در برنامه ریزی برای طراحی سایت و سئو وب سایت 17 سال زندگی فریلنسری تجربه ای عالی برای من ایجاد کرده که تو بیش از چندین الگو فعالیت کنم . همیشه به یاد داشته باشید که در دنیای خود زندگی خواهد کرد ولی در دنیای ما تجارت

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *