[ad_1]

استراتژی بازاریابی دیجیتال مورد استفاده در سئو سایت های بخش صنایع به صورت کامل نسبت به استراتژی های دیگر صنایع متفاوت می باشد زیرا مخاطبین این بازار، متفاوت می باشند. بر اساس گزارش نظرسنجی در سال 2018، 31% از خریداران گفتند که چرخه خرید آن ها در مقایسه با 2017 طولانی تر بوده است.

از میان این موارد، 76% از خریداران مایل بودند محتوایی دریافت کنند که مطابق با نیاز شرکت های آن ها بوده و 65% از آن ها پیشنهادات همکاران و نظرات آنلاین را معیار قرار داده بودند. به همین دلیل تولید کنندگان نیازمند استراتژی بازاریابی دیجیتال هستند زیرا هر نقطه تماس با مشتری، اهمیت بسیار زیادی دارد.

حالا من گام به گام توضیح می دهم که چطور یک استراتژی بازاریابی دیجیتال ایجاد کنید تا بتوانید ترافیک به دست بیاورید و ROI خودتان را افزایش دهید.

نکات تدوین استراتژی بازاریابی دیجیتال برای تولید کنندگان B2B

از مشتری اطلاعات جمع آوری کنید ( منظور از مشتری، شرکتی است که شما به عنوان بازاریاب دیجیتال قرار است برای او برنامه بازاریابی را تدوین کنید)
این موضوع اهمیت بسیار زیادی دارد که شما از مشتری خودتان اطلاعات دریافت کنید:

• لیستی از محصولات و یا سرویس هایی که ROI بالاتری را ایجاد می کنند.
• اطلاعات در رابطه با رقبا
• کلمات کلیدی هدف یا موضوعاتی که مرتبط با زمینه کاری آن ها می باشد.
• بازار هدف
• مکانی که مشتری می تواند خدمات یا محصولات خودش را ارائه کند
• محصولات یا خدمات جدید
• صنایعی که شرکت به آن ها سرویس می دهد
• سرویس یا محصولات تکمیلی

این اطلاعات به شما نشان می دهد که در طرح کلی خودتان در زمینه جستجوی کلمات کلیدی، باید چه موضوعاتی را در نظر داشته باشید. من بر روی موضوعات یا کلمات کلیدی تمرکز میکنم که می توانند ROI بیشتری را برای شرکت و برای محصولات و سرویس های اصلی ایجاد کند. بازخوردهای به دست آمده از مشتری در رابطه با رقبا، کلمات کلیدی و بازار هدف نیز اهمیت بسیار زیادی دارد.

من می دانم که ابزاری وجود دارد که با استفاده از آن می توان به این اطلاعات دست پیدا کرد اما همیشه می توان از مشتری نیز بینش های بسیار خوبی را به دست آورد. بسیاری از نرم افزار ها، رقبا و کلمات کلیدی مد نظر شما را بر اساس محتوای وبسایت ارائه می دهند. علاوه بر این، ممکن است مشتری شما رتبه بندی خوبی در موتورهای جستجو و یا محتوای مناسب در وبسایت خودش نداشته باشد. در این صورت این ابزارها نمی توانند اطلاعات صحیحی در رابطه با رقبا و یا کلمات کلیدی ارائه کنند.

بعد از به دست آوردن این اطلاعات، ما باید یک جستجوی دقیق و تحلیل رقبا را حداقل برای سه مورد از رقبا، انجام دهیم. بهتر است از ابزاری مانند SEMrush یا Ahrefs برای این وظایف استفاده کنید. با استفاده از این ابزار، شما می توانید هر ماه در رابطه با میزان پیشرفت پروژه های خودتان اطلاعات بسیار خوبی را به دست بیاورید. شما به راحتی با این ابزار می توانید گزارش ایجاد کنید و نتایج را مشاهده کنید. سپس میتوانید از این یافته ها در استراتژی محتوایی خودتان استفاده کنید.

یادگیری در رابطه با سرویس یا محصولات جدید مشتری همراه با صنایعی که به آن ها سرویس دهی دارند، باعث می شود شما بتوانید محتوایی غنی از کلمات کلیدی را به صورت پست های وبلاگ، اینفوگرافیک و ویدئو ارائه کنید.

به علاوه تولید محتوا، استفاده از دانش صنعتی در رابطه با محصولات یا سرویس های تکمیلی نیز یکی از بهترین استراتژی های به دست آوردن بک لینک می باشد.

به عنوان مثال، مشتری من مثلا تولید کننده قالب های فلزی می باشد که از فلزات مختلف استفاده می کند. من می توانم یک پست وبلاگ با نام « انتخاب بهترین فلز برای قالب گیری فلزی» را ارائه کنم. همچنین میتوانم اینفوگرافیک هایی جذاب برای اشتراک گذاری را ایجاد کنم که برای تامین کننده های فلزات مطلب بسیار مفیدی می باشد و آن ها هم می توانند این اینفوگرافیک را روی شبکه های اجتماعی یا وبسایت های خودشان منتشر کنند.

آموزش سئو داخلی و ارتباطش با بازاریابی دیجیتال

اول، من با استفاده از متد های تحلیل سئو سایت، وبسایتم را ارزیابی می کنم. با استفاده از این نتایج، من میتوانم مشکلاتی که در زمینه سئو داخلی سایت وجود دارد را شناسایی و آن ها را رفع کنم. این موارد میتواند شامل این گزینه ها باشد:
• بازنویسی متاهای توضیحات کوتاه (Meta Description)
• نوشتن مجدد عنوان ها (Title)
• نوشتن متا توضیحات
• اضافه کردن کلمات کلیدی به عنوان
• کوتاه کردن عنوان های طولانی
• اضافه کردن تگ های جایگزین
• رفع مشکل لینک های خراب ( ریدایرکت کردن)
• اضافه کردن تگ های Heading

اصلا نباید اجازه دهید نظم وبسایت شما خراب شود، در نتیجه شما همیشه باید تمام این موارد را در ابتدای کار بررسی کنید. در صورتی که سئو داخلی سایت واقعا مشکل دارد و نیاز به کار جدی دارد، می توانید پروژه را به قسمت های مختلف تقسیم کنید تا بتوانید مشکلات را رفع کنید. قدرت سئو داخلی صفحه بسیار زیاد است و اصلا نباید فرصت های موجود را از دست بدهید.

در میان کارهایی که باید انجام دهید، بازنویسی URL ها بر اساس بهترین روش های سئو، اهمیت زیادی دارد:
• URL هایی کوتاه و شفاف
• اجتناب از کلمات اضافی
• استفاده از کلمات کلیدی مرتبط با صفحه
بعد از ایجاد کردن URL های جدید، شما باید از ریدایرکت های 301 استفاده کنید.

همچنین شما باید محتوای قدیمی و محتوای تکراری را اصلاح کنید و کلمات کلیدی بهتر مانند کلمات کلیدی طولانی و مطابق با هدف جستجوی کاربر را وارد کنید. یک مطالعه نشان داد که 50% از عبارات جستجو، عباراتی با 4 کلمه یا بیشتر هستند.

استفاده از کلمات کلیدی طولانی برای بهبود سئو سایت

کلمات کلیدی طولانی به شما کمک می کنند تا ترافیک خودتان را افزایش دهید. بهترین روش برای بهینه سازی سئو داخلی استفاده از حدودا 50% کلمات کلیدی طولانی می باشد. 70 درصد از جستجو ها، شامل عبارات کلیدی طولانی هستند.
به همین دلیل این عبارات بخش مهمی از استراتژی سئو داخلی شما را تشکیل می دهند. مثلا من یک مشتری دارم که خدمات قالب گیری فلزی را ارائه می دهد. قالب گیری فلزی دارای حجم جستجوی4400 مورد در ماه با 699 میلیون نتیجه می باشد. در شرایطی که کلمه کلیدی مد نظر شما رقابت بالایی را پیش روی خودش می بیند، بهتر است که از یک عبارت کلیدی طولانی تر استفاده کنید. مثلا « قالب گیری فلزی چیست؟».

من واقعا با استفاده از همین عبارت توانستم در SERPهای گوگل، به رتبه اول دست پیدا کنم بدون این که حتی بک لینکی دریافت کنم.

زمان کافی برای کسب اطلاعات در رابطه با صنعت مد نظر خودتان اختصاص دهید

وقتی که شما با چند مشتری همزمان کار میکنید، ممکن است کار دشوار شود. به راحتی نمی توان در زمینه های کاری مختلف به مهارت و دانش کافی رسید. من همیشه با مطالعه در رابطه با محصولات و یا خدماتی که شرکت هایی که با آن ها کار می کنم، سعی می کنم این مشکل را رفع کنم و بتوانم یک ایده کلی از کار آن ها به دست بیاورم.

در هر صورت، این موضوع اهمیت زیادی دارد زیرا من مسئول استراتژی محتوای آن ها هستم. شما می توانید با تماشای ویدئو در رابطه با محصولات و یا خدمات مشتری های خودتان اطلاعات خوبی به دست بیاورید.

ارائه خدمات سئو سایت در صنایع B2B برای مشتریان

فرصت های زیادی برای وبسایت های B2B در بخش صنعتی وجود دارد. بسیاری از کسب و کار ها در این بخش وبسایت های قدیمی دارند و از استراتژی بازاریابی دیجیتال استفاده نمی کنند. شما در حالی که به دنبال ایده محتوایی هستید، گاهی متوجه می شوید برای بعضی موضوعات یا ایده ها در زمینه صنعت، تولید و یا مهندسی هیچ محتوایی وجود ندارد.

این کمبود نتایج آنلاین باعث می شود که شما فرصت های بسیار زیادی در زمینه کسب و کارهای صنعتی داشته باشید. من بارها از این فرصت ها استفاده کرده ام و محتوای بسیار آموزنده ارائه کرده ام. در نتیجه، همیشه با این روش توانسته ام به جایگاه بالایی در نتایج جستجو برسم.
سفر خریدار در بازار صنایع B2B نسبت به صنایع دیگر متفاوت می باشد. شما باید بر روی شخصیت خریدار(پرسونا) در این بازارها تمرکز داشته باشید. بیشتر مواقع، افرادی که به دنبال اطلاعات در رابطه با تامین کننده ها هستند، مهندس، مدیر و یا مدیر عامل می باشند.
شما باید مطمئن شوید محتوایی که ایجاد می کنید مطابق نیاز های آن ها باشد و همیشه در استراتژی محتوایی خودتان باید لحن بیان مناسب با مخاطب خودتان داشته باشید.
بعضی از ایده های محتوایی مفید می تواند شامل این موارد باشد:
• داده های فنی محصولات
• بررسی های موردی (Case studies)
• فرآیند تولید محصولات
• کاربرد محصولات
• شرایط خرید
• سیاست های خرید
این موضوعات، برای افرادی که به دنبال یافتن تامین کننده مناسب در زمینه های صنعتی هستند، اهمیت بسیار زیادی دارد.

[ad_2]

مهرداد محمدیAuthor posts

Avatar for مهرداد محمدی

محمدی هستم مدیریت دکو وب متخصص در برنامه ریزی برای طراحی سایت و سئو وب سایت 17 سال زندگی فریلنسری تجربه ای عالی برای من ایجاد کرده که تو بیش از چندین الگو فعالیت کنم . همیشه به یاد داشته باشید که در دنیای خود زندگی خواهد کرد ولی در دنیای ما تجارت

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *