سئو سایت سرمایه گذاری و تلاش زیاد برای ایجاد فرصت برای مشتریان است و ما به عنوان سئو کار استراتژی های مختلف را اجرا می کنیم و در بهترین حالت، نتایجی که می خواهیم را به دست می آوریم.

اگر بخواهیم حرف آخر خودمان را اول بزنیم، می گوییم « ثابت کنید! »

به همین دلیل وقتی که بعد از افزایش رتبه بندی، ترافیک و تبدیل در اثر تلاش های ما، مشتری ها باز هم راضی نمی شوند واقعا کار ما سخت می شود و می تواند سر شما را از کلافگی منفجر کند!

خب مشکل کجاست؟

ارزش سئو سایت در حوزه جستجو در دنیای مدرن

نیازی نیست ثابت کنید که کار سئوکاران ارزشمند است. ما همه به خوبی می دانیم که سئو چه تاثیر مهمی بر روی سایت مشتریان دارد.

  1. توجه ما نسبت به crawl و ایندکس تضمین می کند که ربات های موتور جستجو صفحه های اصلی سایت مشتریان ما را بررسی می کنند و زمان را بر روی صفحات بی اهمیت، تلف نمی کنند و مهم تر از آن، صفحه های مهم سایت باید ایندکس شوند.
  2. به دلیل این که ما می دانیم ربات گوگل و یا دیگر خزنده ها چطور کار می کنند، باید کاری کنیم که موتورهای جستجو صفحات ما را همانطور که باید، درک کنند و بتوانیم موانعی که مانع این فرآیند می شود را حذف کنیم (مثل اضافه کردن داده های ساختار یافته مناسب، شناسایی کردن مشکلات جاوا اسکریپت و غیره).
  3. ما سعی می کنیم سرعت سایت را بهبود ببخشیم، هدف بندی های زبانی را مشخص کنیم، مشکلات UX را بررسی کنیم و مطمئن شویم که سایت ما در دسترس قرار دارد زیرا دیگر امروز می دانیم که تجربه کاربری یکی از ارکان مهم سئو سایت است و برای گوگل اهمیت زیادی دارد.
  4. ما به دنبال کلمات و عباراتی می گردیم که به مشتریان ما کمک می کنند تا به دنبال راه حل های مشکلات خودشان باشند و به ما کمک می کنند تا محتوایی را ایجاد کنیم که مطابق با نیازهای آن ها می باشد. در طول زمان، این کار می تواند هزینه ایجاد مشتری جدید را برای ما کاهش دهد.
  5. زمان سپری شده برای بدست آوردن لینک برای مشتریان، باعث می شود آن ها اعتبار کافی برای جذب اعتماد را داشته باشند و در نتایج جستجو عملکرد خوبی داشته باشند.

فعالیت های سئو بسیار زیادی وجود دارد که می تواند تاثیر واقعی و قابل اندازه گیری بر روی مشتریان داشته باشد، حتی در حوزه هایی از  جستجو که رقابت بسیاری در آن وجود دارد و حالا حتی نسبت به قبل، نرخ کلیک ها کاهش یافته است. حتی با وجود این نتایج، ما هنوز گاهی نمی توانیم نتایج مطلوب کاربران را ایجاد کنیم.

رتبه بندی سئو سایت، ترافیک، تبدیل … چه چیزی در این میان کم است؟

رتبه بندی کلمات کلیدی بدون کلیک، چه ارزشی دارد؟

تبدیل کاربران بدون رزرو/ ثبت نام این مشتری ها چه ارزشی دارد؟

حالا وقتشه!   اینو بخون: آموزش افزایش رتبه سئو سایت در گوگلپیشنهاد نویسنده این است که اول مقاله بالا را خوانده و سپس ادامه این مقاله را بخوانید.

رتبه بندی، ترافیک، تبدیل همه معیار های بسیار مهم سئو می باشند که نشان می دهند آیا شما توانسته اید از تلاش های خودتان به موفقیتی برسید یا خیر، اما در نهایت تمام این موارد ابزاری برای رسیدن به هدف هستند.

در نهایت، چیزی که مشتری شما نسبت به آن اهمیت می دهد بازگشت سرمایه (ROI) می باشد. به بیان دیگر، در صورتی که آن ها از کارهای سئو که شما برایشان انجام داده اید و درآمد خودشان راضی نباشند، سپس احتمالا دیگر از خدمات شما استفاده نمی کند.

خب ما باید چه کار کنیم؟

10 نکته برای ایجاد ارزش در تلاش های شما برای سئو سایت

در صورتی که شما می خواهید یک تصویر دقیق از ارزش واقعی تلاش های خودتان را به مشتری نشان دهید، شما باید از روش های زیر استفاده کنید.

  1. دقیقا مشخص کنید که تبدیل از نظر شما یا مشتری، چه چیزی است

فعالیت اصلی که مشتری شما میخواهد افراد در سایت شان انجام دهند چیست؟ این موضوع گاهی به صورت پر کردن یک فرم، یک تماس تلفنی و یا خرید در سایت می باشد (خرید از سایت های فروشگاهی). آگاهی از این که مشتری های شما چطور از وبسایت خودشان استفاده می کنند تا پول ایجاد کنند، اهمیت بسیار زیادی دارد.

  1. از مشتری خودتان بپرسید مهم ترین موارد شغلی برای آن ها چیست

دانستن نوع شغل یا خریدی که مشتریان شما آن را اولویت بندی کرده اند تا بر اساس آن ها شما هم بتوانید تلاش های خودتان را اولویت بندی کنید، اهمیت زیادی دارد. این موضوع برای مشتریان رایج است که بخواهند کارهایی با جریان مالی کم را ( معمولا ارزش کمتر با حجم بیشتر)، با کارهای بزرگ خودشان ( ارزش بیشتر با حجم کمتر) متعادل کنند. شما باید توجه ویژه ای به عملکرد و تبدیل در این صفحات داشته باشید.

  1. نرخ اتمام فروش را برای مشتری خودتان مشخص کنید

چه تعداد از مشتریان هدایت شونده در کمپین های شما به مشتری نهایی تبدیل می شوند؟ این موضوع به شما کمک می کند تا ارزش اهداف کاری خودتان را مشخص کنید (نکته 6)

  1. ارزش مشتری معمولی را برای کارفرمای خودتان مشخص کنید

در صورتی که کارفرمای شما خدمات مختلفی را با ارزش های مختلف ارائه می کند، ممکن است این کار دشوار باشد اما شما میتوانید ارزش های میانگین برای مشتریان را با یک نرخ فروش نهایی ترکیب کنید تا بتوانید ارزش مالی مرتبط با اهداف را مشخص کنید (نکته 6)

  1. مشخص کردن اهداف در Google Analytics

زمانی که شما مشخص کنید در وبسایت مشتری شما چه چیزی به عنوان تبدیل در نظر گرفته می شود (نکته1)، شما می توانید در Google Analytics خودتان اهداف را مشخص کنید. در صورتی که مطمئن نیستید که چطور باید این کار را انجام دهید، می توانید مستندات گوگل را در این زمینه مطالعه کنید.

  1. مشخص کردن ارزش برای اهداف

دانستن این که کانال های ارگانیک باعث می شود تبدیل شکل بگیرد اهمیت زیادی دارد، اما مشخص کردن ارزش تخمین زده شده از این تبدیل حتی بهتر می باشد! به عنوان مثال، درصورتی که شما بدانید مثلا مشتری شما با یک نرخ 10% مشتری های هدایت شونده را به مشتریان نهایی تبدیل می کند، میانگین ارزش مشتریان آن ها اگر 500 دلار باشد، شما می توانید ارزش 50 دلار را برای هر بار تحقق هدف، در نظر بگیرید.

  1. در نظر گرفتن نمای ترافیک ارگانیک در Google Analytics

برای شفافیت، شما می توانید یک نمای Google Analytics اضافی را مشخص کنید تا فقط ترافیک ارگانیک کارفرما را بررسی کنید. به این صورت، زمانی که شما به گزارش های هدف نگاه می کنید، شما می توانید مقادیر و تبدیل ترافیک ارگانیک را بررسی کنید.

  1. محاسبه کردن میزان پرداختی برای ترافیک به دست آمده از Google Ads

من دوست دارم که از پلاگین Keywords Everywhere استفاده کنم تا گزارش های عملکرد Google Search Console را بررسی کنم زیرا این کار باعث می شود که یک ستون هزینه به ازای هر کلیک (CPC) کنار ستون کلیک ها اضافه شود. این تصویر، از وبلاگ وبسایت شخصی می باشد که من خیلی روی آن کار نمی کنم به همین دلیل معیار های آن شاید خیلی قوی نباشند اما شما میتوانید ببینید که این روش چقدر ساده به شما کمک می کند تا شما بتوانید بررسی کنید به ازای هر کلیکی که به صورت ارگانیک یا از تبلیغات به دست آمده است، چه هزینه ای انجام داده اید.

  1. استفاده از قیف هایی با چند کانال

ترافیک ارگانیک ارزشی فراتر از کلیک دارد! حتی زمانی که مشتریان شما از یک کانال خاص استفاده نمی کنند، ترافیک ارگانیک ممکن است باعث تسهیل در روند تبدیل مشتریان شود. به قسمت Google Analytics > Conversions > Multi-Channel Funnels بروید.

  1. ترکیب کردن تمام داده ها

 نکته مهم:  نحوه انتقال تمام این داده ها به کارفرما نیز اهمیت زیادی دارد. شما باید از تصویر سازی های هوشمند و توضیحات موثر استفاده کنید تا بتوانید تاثیر کار خودتان بر روی نتایج مد نظر کارفرما را به خوبی به او نشان دهید.

به دلیل این که ممکن است ما به روش های مختلف باعث شکل گیری ارزش برای کار کارفرما شویم، انجام دادن این کار شاید دشوار و زمان بر باشد. عواملی که ممکن است باعث دشواری این فرآیند شود شامل این موارد است:

  • کارفرما از روش های مختلف برای جذب مشتری استفاده می کند که هر کدام از آن ها دارای بستر، معیار و گزارش های خاص خودشان هستند.
  • کارفرما آگاهی کمی نسبت به سئو دارد.
  • کارفرما به نوعی سازمان دهی کاری ندارد و خیلی نسبت به موضوعاتی مانند ارزش میانگین مشتری و یا نرخ مشتریان نهایی، آگاهی ندارد.

خب این مقاله هم تمام شد و امیدواریم که این مقاله به شما کمک کند تا ارزش کارهای سئو خودتان را به کارفرما نشان دهید. امیدواریم نظرات ارزشمند خودتان را با ما در میان بگذارید.

مهرداد محمدیAuthor posts

Avatar for مهرداد محمدی

محمدی هستم مدیریت دکو وب متخصص در برنامه ریزی برای طراحی سایت و سئو وب سایت 17 سال زندگی فریلنسری تجربه ای عالی برای من ایجاد کرده که تو بیش از چندین الگو فعالیت کنم . همیشه به یاد داشته باشید که در دنیای خود زندگی خواهد کرد ولی در دنیای ما تجارت

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *