free page hit counter
در حال بارگذاری وب سات شکیبا باشید

چک لیست تولید محتوای سئو و بهینه سازی شده

چک لیست تولید محتوای سئو و بهینه سازی شده 1


شاید به گوش شما هم خورده باشد، که بسیاری از وب مستر ها می گویند محتوا پادشاه است. بله درست است، محتوا جزو مهم ترین مواردی است که باید توجه بسیار زیادی به آن داشته باشیم و آن را جزو استراتژی مدیریت و گسترش وب سایت ما ندر نظر بگیریم.

گوگل اعلام کرده است که “محتوا” را در میان سه عامل رتبه بندی برتر خود قرار داده است، اما چه چیزی باعث می شود که محتوایی که تولید می کنیم از لحاظ سئو، دارای استاندارد های مناسب و درستی باشد؟ مقالاه نویسی به اسم Nate Dame، برخی از مهم ترین عوامل را بررسی و به ما نشان می دهد که می توانید با استفاده از آن ها، یک محتوای با کیفیت بالا تولید کنید. با ما همراه باشید تا ببینیم چگونه می توانیم یک مطلب با سئو عالی تولید کنیم؟

چک لیست تولید محتوای سئو و بهینه سازی شده

درست همان طور که چرخ ها در صورتی که به موتوری وصل نباشند، شما را مجبور به پدال زدن می کنند، محتوا هم در صورتی که به درستی سئو و بهینه سازی نشده باشد نمی تواند در این میدان بزرگ دوام بیاورد. و برعکس، درست مانند خودرویی که بدون چرخ باشد، سئو هم بدون محتوا مانند خودروی زیبا و گران قیمتی است که نمی تواند هیچ جایی برود.

محتوا به سئو نیاز دارد تا بتواند در میان مطالب وبلاگ شما دیده شود، و گوگل اعلام کرده است که یکی از سه عامل رتبه بندی برتر برای جستجوی ارگانیک محتوا است.

اما این به چه معنا است؟ قطعا به معنای هر محتوایی نیست. متاسفانه موتورهای جستجو، چک لیست ی را برای تولید “محتوای با کیفیت بالا” به کاربران و وب مستران ارائه نمی دهند، و احتمالا هرگز هم این کار را انجام نخواهند داد. اما ما به همراه کارشناس ها و افرادی که در این زمینه فعالیت دارند، تحقیقی را عمل رسانده ایم، که در آن نتایج موتورهای جستجو مورد مطالعه قرار گرفته اند و بسیاری مطالعات دیگر در رابطه با گوگل آنالیتیکس و دیگر موتورهای جستجو شکل گرفته اند تا بتوانیم در این آموزش یک چک لیست تولید محتوای با کیفیت بالا را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

در این مطلب می‌خوانید:

مرحله ۱: استراتژی سئو محتوای مقاله

چک لیست تولید محتوای سئو و بهینه سازی شده 2

بسیاری از بازاریاب ها تا مرحله آخر تولید محتوا صبر می کنند تا در نهایت پس از تولید محتوا سئو را به عنوان یک ابزار تبلیغاتی وارد کار کنند. سپس سعی می کنند ببینند چه چیزی نوشته شده تا در نهایت بتوانند چند کلمه کلیدی و لینک را در داخل محتوای خود جای گذاری کنند.

اما یک استراتژی بازاریابی محتوای موثر باید با کلمات کلیدی و قصد و هدف کاربر شروع شود. هنگامی که کاملا متوجه شدید که کاربران و بازدید کنندگان دنبال چه نوع محتوایی هستند، و این که چگونه و با چه عبارت هایی آن محتوا را جستجو می کنند، حالا می توانید یک استراتژی تولید محتوا تولید کنید که بتواند به سوالات خاص آن ها پاسخ داده، و به آن ها کمک کنند که در این قیف عبور کنند.

محتوای با کیفیت بالا:

  • براساس درک مخاطبان شما، کلمات کلیدی و هم چنین قصد و هدف کاربران شما طراحی شده است. از زبان مخاطبان خود استفاده کنید و اطلاعاتی را که در جستجوی آن هستید ارائه دهید. از زبان کاربران تان استفاده کنید، و اطلاعاتی را به آن ها ارائه کنید که واقعا به دنبال آن ها می باشند.
  • به کاربران شما در تکمیل کردن یک هدف خاص کمک می کند. محتواهای بلند (دارای ۱۰۰۰+ کلمه) در نتایج جستجو ها دارای رتبه بندی بهتری هستند. همان طور که گفتم، رو کارتان تمرکز کنید، و اجازه ندهید که محتوی شما تمرکز و هدفش را از دست ندهد.
  • یک فراخوان عمل (call to action) جذاب یا راهی برای قدم بعدی ایجاد می کند. هنگامی که شما خوانندگان خود و سفرهای خرید آن ها را می دانید، مطالب شما می تواند بهتر آن ها را به آن چه که می خواهند نزدیک کنند.

مرحله ۲: محتوای خوب طراحی کنید

چک لیست تولید محتوای سئو و بهینه سازی شده 3

UX خوب سئو خوب است. هنگامی که کاربران به خوبی با محتوای شما درگیر می شوند، محتوای بیشتری را مصرف می کنند، با آن ارتباط برقرار کرده و اشتراک گذاری مطالب وب سایت شما هم بالا می رود. از ساختار کلی و هدف اصلی مطلب گرفته تا به جزئیات طرح، اطمینان حاصل کنید که محتوای خوبی را طراحی می کنید.

تئوری های مختلفی وجود دارد که هر کدام ویژگی های مختلفی را در رابطه با این که چه چیزهایی باعث تولید یک محتوای خوب می شود. همه ی این موارد ارزش در نظر گرفتن را دارند، و همه ی بخش های محتوی شما حداقل باید بخشی از موارد زیر را در بر داشته باشند :

  • ساده / روشن / منسجم
  • غیر منتظره
  • واقعی
  • قابل اعتماد / معتبر / تجربه شده
  • عاطفی
  • سرگرم کننده
  • الهام بخش
  • آموزشی
  • مرتبط
  • عمیق / کامل
  • کاربردی
  • جدید/ منحصر به فرد (در ارزش، نه فقط در محتوا)
  • قابل اعتماد

و همان طور که شما هم چنان به طراحی محتوا ادامه می دهید، مخاطبان خود را در حافظه تان داشته باشید : شما برای مردم می نویسید، بنابراین موتورهای جستجو نیز می توانند محتوای شما را درک کنند.

محتوای با کیفیت بالا:

  • برای مخاطبانش نوشته شده است، نه برای رفقا. اطمینان حاصل کنید که زبان نوشتن شما نه خیلی ساده و نه پر از اصطلاحات صنعتی باشد.
  • قابل اشتراک گذاری است. یک گام به عقب بردارید و از خودتان بپرسید که آیا می توانید آن را به اشتراک بگذارید – و اگر چنین باشد، می توانید؟ (به عنوان مثال، دکمه های به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی به راحتی در دسترس هستند؟)
  • می تواند به سرعت اسکن شود. با استفاده از پاراگراف های کوتاه، متن، متن های برجسته، لیست های گلوله ای، لیست های شماره ای، نقل قول ها و غیره، کاری کنید که متن شما به راحتی قابل خواندن بوده، و هم چنین توسط کاربرانتان به راحتی هضم شوند.
  • از عناوین قوی و H1 ها استفاده می کند. عناوینی جذاب، و دارای کلمات کلیدی به طوری طبیعی و با استراتژی استفاده کنید. CoSchedule ابزار تجزیه و تحلیل خوبی را برای تیتر ها به ارمغان می آورد اگر به این مورد نیاز دارید.
  • بهتر از برندگان فعلی نتایج جستجو است. از رقبای خود جاسوسی کنید. صفحاتی را که در حال حاضر در راس نتایج جستجو برای کلمه کلیدی هدف شما قرار دارند را بررسی کنید، و از خودتان بپرسید که آیا محتوای شما بهتر است یا خیر، و در نهایت مطمئن شوید که بهتر است.

مرحله ۳: محتوای بدون غلط ایجاد کنید

چک لیست تولید محتوای سئو و بهینه سازی شده

اشتباه تایپی و یا اشتباه گرامری هم می تواند یکی از عواملی باشد که بر روی سئو محتوای شما تاثیر می گذارد. در حال حاضر شواهدی برای این موضوع وجود ندارد، که اشتباه گرامری در محتوا می تواند یک سیگنال رتبه بندی باشد، اما موضوعی است که از لحاظ ux یا تجربه کاربری مهم است.

استفاده از نرم افزار اصلاح غلط املایی

پیشنهاد ما به شما استفاده از ویراستیار است. این نرم افزار غلط های املایی را تصحیح می کند و به طور کامل رایگان است و هیچ محدودیتی در استفاده از آن وجود ندارد.

علاوه بر این، نقل قول از منابع و لینک دادن به وب سایت های پر قدرت دیگر روش خوبی است، هم چنین سئو خوب نیز می باشد – این لینک های خروجی به موتورهای جستجو نشان می دهد که شما کار خود را می شناسید، و شما با جمعیت مناسب مرتبط هستید.

محتوای با کیفیت بالا:

  • بدون خطاهای املایی و دستوری است. ابتدا خود شما محتوا را مطالعه کنید، و سپس از فردی دیگر بخواهید که مطلب را مطالعه کند و اشکالات را به شما اعلام کند.
  • پیوندهایی به منابع خوب و قابل اعتماد دارد. ویکی پدیا به عنوان یک منبع خوب برای گوگل است.

مرحله ۴: استفاده از کلمات کلیدی خود را بررسی کنید

چک لیست تولید محتوای سئو و بهینه سازی شده

مطمئنا شما با استفاده از کلمات کلیدی و بر اساس نیت و قصد کاربر شروع کردید، بنابراین این موضوع در مورد چگونگی استفاده از این کلمه کلیدی در محتوا است.

درست است که استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی کار درستی نیست. البته از ابتدا هم کار درستی نبوده است، اما حالا، به لطف گوگل، کاری غیر موثر نیز می باشد (البته اگر خطرناک نباشد). همچنین درست است که گوگل در مورد کلمات کلیدی بسیار باهوش است. با این حال، هیچ کدام از این ها به این معنی نیست که کلمات کلیدی “مرده” است. فقط به این معناست که در سئو باید بهتر از آن ها استفاده کنیم.

(همچنین لازم به ذکر است که کاربران به دنبال کلمات کلیدی هستند. گوگل به اندازه کافی هوشمند است تا عبارات رایج را شناسایی کند، اما هنگامی که یک کاربر یک کلمه کلیدی را تایپ می کند، کلمه کلیدی را به صورت برجسته در نتایج جستجوی خود مشخص می کند.)

محتوای با کیفیت بالا:

  • پر از کلید واژه اصلی نیست. برای این آمار واقعی ای وجود ندارد. یک راه خوب برای تجسم این است که از ویژگی “یافتن” در سند خود استفاده کنید و کلمه کلیدی را جستجو کنید. اگر به نظر می رسد بیش از حد از آن استفاده کرده اید، بهتر است که آن ها را کم کرده و یا از مترادف آن ها استفاده کنید.
  • بخش های موضوعی را با کلمات کلیدی مرتبط تشکیل می دهد. گوگل به مراتب در درک مفاهیم مرتبط بهتر و بهتر است. از آن نترسید.
  • استفاده طبیعی از کلمات کلیدی و انواع در محتوا می کند. بیش از حد به آن فکر نکنید. از مترداف ها، مخفف ها، جمع ها و… درست مانند یک انسان معمولی دیگر استفاده کنید.
  • از کلمات کلیدی در متن تصاویر به صورت طبیعی استفاده می کند. عناوین تصویر، متن و متن جایگزین، مکان های استراتژیک برای زبان توصیفی هستند. به زور و اجبار از کلمات کلیدی در همه جا استفاده نکنید، بلکه از آن ها به صورتی هدف دار استفاده کنید.
  • به صورت طبیعی از کلمات کلیدی در عنوان ها استفاده می کنند. در اولین مرحله و قدم، برای کاربران تان مطالب را تولید کنید، و اگر می توانید از کلمه کلیدی هدف تان در عنوان هم استفاده کنید.
  • از کلمات کلیدی به صورت طبیعی در پیوند یکتای محتوا استفاده می کند. اگر از کلمه کلیدی هدف تان در عنوان استفاده کرده باشید، بنابراین استفاده از آن در پیوند یکتای مطلب تان چندان سخت نخواهد بود.
  • از کلمات کلیدی هدف و مترادف های آن در ۱۰۰ کلمه ی اول خود استفاده می کند. بهتر است زیاده روی نکنید، اما در نهایت می توانید از آن ها به صورتی مناسب استفاده کنید.

دور نهایی: برخی از مسائل تکنیکی مربوط به سئو محتوا

سئو تکنیکال (Technical SEO)، کاملا متفاوت است. اکثر فاکتورهای سئو در سطح کل سایت هستند و باید هم در نظر گرفته شوند، و اکثر آن ها هم پیش از آن که شروع به بهینه سازی محتوای تان کنید، باید پاک سازی شده باشند.

با این حال، چند نوع ملاحظات فنی مربوط به محتوای تکی وجود دارد، و من نمی توانم آنها را نادیده بگیرم:

  • محتوا با سرعت بارگذاری می شود. سه ثانیه یا کمتر، چیزی است که ما به آن نیاز داریم. مطمئن شوید که تصاویر و دیگر فایل های رسانه ای باعث کند شدن عملکرد محتوای شما نشوند.
  • محتوا در تلفن همراه خوب عمل می کند و به خوبی هم نمایش داده می شود. این موضوع به احتمال زیاد برای سایت شما مسئله ساز نخواهد بود، خصوصا اگر وب سایت شما ازحالت ریسپانسیو استفاده کند، حالتی که اکثر افراد هم از آن استفاده می کند، اطمینان حاصل کنید که فرم ها و CTA ها در محتوا قابل کلیک هستند، تصاویر در مرکز قرار دارند و… .
  • صفحه در نقشه سایت XML در سایت قرار دارد. به گوگل در پیدا کردن و درک محتوا کمک کنید!
  • پیوندهای داخلی به محتوا اشاره می کنند. اطمینان حاصل کنید که آن ها مرتبط هستند، کلمات کلیدی در آن ها به طور مناسبی جای گذاری شده است.
  • پیوند های یکتا کوتاه هستند. صفحات بالای نتایج جستجو، دارای پیوند های یکتای کوتاه تری هستند. وب سایتی که در رتبه اول قرار می گیرد، معمولا طول حروف داخل پیوند یکتای آن ۵۹ کاراکتر دارد.
  •  

شروع کنید، و محتواهایی با کیفیت بالا تولید کنید

می گویند که زیبایی در چشم بیننده است، اما آن ها هرگز تلاشی برای رتبه بندی محتوا در جستجوی طبیعی نکرده اند. حقیقت این است که برای اهداف ما، زیبایی در چشم مخاطبان هدف است – همان طور که توسط یک برنامه یادگیری ماشین در گوگل تفسیر شده است.

خوشبختانه، RankBrain، هر چند هنوز کاملا مبهم است، اما حداقل بسیار سازگار است. این بدان معنی است که ما می توانیم هزاران مورد را در گوگل جستجو کنیم، ده ها هزار نتیجه را مطالعه کنیم، آزمون های تست A / B انجام داده و یک لیست از ویژگی های که به احتمال زیاد به چشم گوگل زیبا است را لیست کنیم، که ۷۷ تا هستند.

اگر با کارشناس های بازاریابی محتوایی همکاری می کنید که برای تولید محتوا در رابطه با سئو تحقیق نمی کنند، بهتر است دوباره شروع کنید. همان طور که در ابتدای مطلب گفتیم، چرخ و موتور زمانی به شما سواری می دهند که در کنار هم و با هم کار کنند.

چک لیست تولید محتوای سئو و بهینه سازی شده

میانگین ۴ (۸۰%) از ۱ رای




منبع مقاله ارائه شده

Share:

مایل به ثبت دیدگاه هستید؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها

    شمارنده

    • 5,578
    • 10,807
    • 236,344
    • 238,937
    • 3
    • 1,969
    • 373
    • ۳۱ شهریور ۱۳۹۸

    آخرین دیدگاه‌ها