free page hit counter
در حال بارگذاری وب سات شکیبا باشید

پنالتی گوگل – تشخیص و رفع سایت جریمه شده توسط گوگل پنالتی (𝗚𝗼𝗼𝗴𝗹𝗲 𝗣𝗲𝗻𝗮𝗹𝘁𝘆)

پنالتی گوگل - تشخیص و رفع سایت جریمه شده توسط گوگل پنالتی (𝗚𝗼𝗼𝗴𝗹𝗲 𝗣𝗲𝗻𝗮𝗹𝘁𝘆) 1


بسیاری از سایت ها در طی مخصوصا یکسال گذشته (از شهریور ماه ۱۳۹۵) با بروزرسانی الگوریتم جدید پنگوئن به نسخه ۴ تحت جریمه گوگل (که معادل انگلیسی آن پنالتی گوگلGoogle Penalties است) قرار گرفته اند چرا که روش های سئو هر روزه در حال تغییر اند، تلاش برای کسب رتبه کلمه کلیدی در نتایج جستجو گوگل (SERP) دیگر مانند قبل راحت نیست و الان وبمستران و فعالان صنعت سرچ باید خود را بروز کنند.

پیشنهاد میکنیم در ابتدا و قبل از مطالعه محتوای این صفحه اگر آشنایی لازم با اصول و روش های سئو ندارید انواع روش های سئو را مطالعه کنید چرا که باید بدانید تا انواع روش های سئو چیست چون به کار گیری روش های سئو غیر قانونی نظیر کلاه سیاه Black Hat و کلاه خاکستری Gray SEO باعث بروز پنالتی، حذف سایت از نتایج جستجو و یا کاهش رتبه می شوند.

آغازی بر رایج ترین دلیل پنالتی شدن سایت ها توسط الگوریتم های جدید گوگل

گوگل از سالها پیش در مورد تاثیر بد لینک های پولی و اسپم (که معمولا به صورت Site-Wide در بخش از هایی از سایت لینک دهنده قرار میگیرند که در همه ی صفحات با یک Anchor Text تکرار می شوند) در نتایج جستجو به کاربران هشدار میداد.

در نهایت الگوریتم پنگوئن ۴ این وعده ها را بصورت کاملتری عملی کرده و همانطور که در جریان هستید بسیاری از سایت ها توسط گوگل پنالتی شدند. در این مقاله نحوه رفع جریمه گوگل را آموزش می دهیم و موضوع را از جهات مختلف مورد بررسی قرار خواهیم داد. پس با ما همراه باشید.

پنالتی گوگل چیست؟

خلاصه ترین تعریفی که میتوانیم از Google penalty (پنالتی گوگل) داشته باشیم بدین صورت است:

به هر گونه تاثیر منفی که باعث کاهش جایگاه کلمات کلیدی سایت در نتایج جستجو (SERP) بر اساس تاثیرات و یا آپدیت الگوریتم گوگل، اقدام مستقیم کارشناسان گوگل (Manual review) و یا به کار گیری از روش های کلاه سیاه (Black-hat SEO) بر روی سایت اعمال می شود پنالتی گوگل (Google Penalties) گفته می شود.

نمودارد روند خروج سایت از پنالتی
تصویر پنالتی به صورت Manual و ریکاوری پس از خروج از Penalty

جریمه یا پنالتی توسط گوگل به این معنی است که الگوریتم های پیچیده گوگل تشخیص دهند سئو سایت بصورت غیر اصولی و کلاه سیاه انجام می شود. در اینصورت سایت مورد جریمه گوگل قرار گرفته و در صفحات نتایج موتور جستجوگر (Search Engine Result Page) افت می کند. حتی در برخی مواقع ممکن است کلمه یا کلمات کلیدی از نتایج جستجو حذف شوند.

جریمه سایت توسط گوگل با کمک الگوریتم های پاندا، پنگوئن و بسیاری دیگر انجام می گیرد. الگوریتم جدید گوگل پنگوئن (Google penguin) مسئول شناسایی تخلفات سئو خارجی سایت (Off-page SEO) و الگوریتم پاندا مسئول شناسایی تخلفات سئو داخلی سایت (On-page SEO) است.

نحوه تشخیص و رفع جریمه گوگل

در این ادامه این آموزش SEO بصورت کامل در مورد رفع جریمه گوگل بحث خواهیم کرد. مجموعه اقداماتی که در جهت قانع کردن گوگل (طبق چهارچوب سئو کلاه سفید) برای اینکه تمام یا بخش عظیمی از فعالیت ها به همراه روند رشد سئو وب سایت بصورت طبیعی انجام می شود همگی برای رفع جریمه گوگل توصیه می شود.

علاوه بر موارد فوق گاها نیاز است تا یکسری اقدامات دیگر نیز برای رفع جریمه گوگل انجام شود. در ادامه موارد مهم و اساسی در رابطه با رفع جریمه سایت از پنالتی گوگل مطرح خواهد شد. توصیه میکنیم با توجه به اهمیت بالای این آموزش دقت و توجه بیشتری جهت مطالعه این مطلب بکار بگیرید.

توجه داشته باشید جلوگیری از جریمه شدن سایت توسط گوگل جزو مهمترین چالشهای کسب و کارهای آنلاین است!

چگونگی تشخیص علت پنالتی و رفع سایت دچار شده به پنالتی گوگل

اگر یک یا چند مورد از موارد زیر را برای کسب جایگاه بهتر در گوگل انجام داده اید اما سایتتان به عکس آن دچار شده است احتمالا دلیل پنالتی سایت شما همین است و برای رهایی از پنالتی باید با ابتدا اقدام انجام شده را شناسایی و سپس معضل را برطرف کنید. در قسمت بعد علت پنالتی و حذف سایت در گوگل را در قالب دلایل ثابت شده و مشخص معرفی میکنیم:

دلیل پنالتی سایت

Paid Links – خرید بک لینک: خرید بک لینک مانند شمشیر زنی با شمشیری دولبه است، هم میتواند باعث افزایش رتبه سایت در نتایج گوگل به صورت سریع شود و هم به صورت عکس عمل کند که در این مواقع معمولا منجرب به کاهش رتبه، حذف شدن از نتایج جستجو و در آخر پنالتی می شود.

رایج ترین لینک های خریدنی به بک لینک های سایت واید (Site-Wide Links) معروف هستند که در Header, Footer, Sidebar یا بخشی از سایت لینک دهنده قرار میگیرند، این External link ها در تمامی صفحات سایت با یک انکر تکست تکرار شوند، این عامل باعث می شوند تا سایت شما به اندازه تعداد صفحات ایندکس شده وبسایت لینک دهنده با یک Anchor Text لینک دریافت کند که خلاف قوانین Link schemes است.

دیگر نکته قابل تامل در این دسته از لینک ها خنثی بودن اثر آن هاست، ما شواهدی را در اختیار داریم که ثابت می کند بسیاری از لینک هایی که به صورت Site Wide از وب سایت هایی که از طریق خرید و فروش بک لینک کسب درآمد می کنند توسط موتور های جستجوگر Ignore می شوند و در رتبه بندی نه تاثیر مثبت می گذارند و نه منفی! یعنی اصلا در پروسه رتبه بندی لحاظ نمی شوند.

به طور مثال مروگر کروم یک Extension به نام AdBlock دارد که با فعال کردن آن بخش مربوط به خرید و فروش لینک در سایت از نگاه User حذف می شود. به تصاویر زیر دقت کنید:

پنالتی گوگل - تشخیص و رفع سایت جریمه شده توسط گوگل پنالتی (𝗚𝗼𝗼𝗴𝗹𝗲 𝗣𝗲𝗻𝗮𝗹𝘁𝘆) 2
فوتر سایت آوازاک بدون روشن بودن افزونه Adblock
پنالتی گوگل - تشخیص و رفع سایت جریمه شده توسط گوگل پنالتی (𝗚𝗼𝗼𝗴𝗹𝗲 𝗣𝗲𝗻𝗮𝗹𝘁𝘆) 3
فوتر سایت آوازاک پس از روشن شدن افزونه Adblock

البته مثال بالا تنها یک فرضیه است! توصیه می کنیم تا اگر در حال ساخت بک لینک هستید و یا قصد انجام این کار را دارید حتما اصول لینک بیلدینگ را مطالعه کنید.

To many External Links (لینک های خروجی بیش از حد): اگر صفحه ای دارای لینک های خروجی بیش از حد معمول به سایتی دیگر را داشته باشد با افت رتبه مواجه می شود و اگر متن لینک شده (Anchor Text) حاوی کلمه کلیدی باشد کاهش رتبه بیشتر خواهد بود. بهتر است تا لینک های غیر مرتبط با صفحه مانند لینک های خروجی بخش نظرات، منابع یا … را به صورت نوفالو درج کنید.

Duplicate Content (محتوا کپی): الگوریتم (Algorithm) پاندا مسئول جریمه کردن سایت هایی است که روند تولید محتوا سایت آن ها به صورت کپی است یا میزان نسبیت محتوای کپی شده داخل سایت از محتوا یونیک بیشتر است.

پاندا مسئول جریمه کردن سایت هایی است که محتوا آن ها به صورت کپی است یا میزان نسبیت محتوای کپی شده داخل سایت از محتوا یونیک بیشتر است.

H1 Overuse – (استفاده بیش از حد از تگ H1): استفاده کردن بیش از یک بار از تگ Heading 1 که H1 خوانده می شود می تواند باعث بروز کاهش درک محتوای صفحه و به نوعی گیچ شدن گوگل شود.

۴۰۴ Pages – (وجود لینک به صفحات ۴۰۴ + قابل ایندکس بودن این صفحات): بهتر است تا صفحات ۴۰۴ سایت را به صورت Noindex قرار دهید چرا که اگر لینکی (Internal Link) به صفحه ای حذف شده داشته باشید در صورت نو ایندکس بودن صفحه ۴۰۴ احتمال ایندکس شدن آن صفحه وجود دارد که این عامل خود باعث پدید آمدن محتوا بی ارزش و تکراری می شود.

همچنین در نظر داشته باشید که هیچ لینکی چه خارجی و چه داخلی در سایت نباید به صفحه حذف شده ۴۰۴ داده شود.

Keyword Stuffing – (تکرار بیش از حد کلمات کلیدی در محتوا): دوران استفاده مکرر از کلمه کلیدی در متن برای کسب رتبه بهتر دیگر گذشته است! در امسال که ۲۰۱۹ باشد هر چه بیشتر کلمه کلیدی را در متن تکرار کنید رتبه صفحه در آن کلمه بیشتر کاهش می یابد. به جای این کار بهتر است تا از کلمات کلیدی مرتبط به کلمه اصلی (Main Keyword) استفاده کنید. این کلمات را می توانید از طریق بخش Searches related to یا با استفاده از ابزار سئو نظیر: Ahrefs, Kwfinder, Google Keyword Planner , Semrush و … استخراج کنید.

مت کاتس در این ویدیو مبث تکرار کلمه کلیدی در صفحه را بیشتر باز می کند. https://www.youtube.com/watch?v=Rk4qgQdp2UA

Broken Links – (وجود بیش از حد لینک های شکسته در سایت): وجود یک یا دو لینک شکسته غیر کارآمد در سایت می تواند طبیعی باشد اما اگر تعداد این لینک ها زیاد شود تبدیل به یک معضل برای کابران سایت می شود و این به دور از سیاست های گوگل است.

Anchor Text overuse – (استفاده مکرر از کلمه کلیدی در محتوا متن لینک شده ): چه در لینک سازی داخلی و چه در لینک های خارجی سایت (اکسترنال لینک) به هیچ عنوان سعی در تکرار کلمه لینک شده نکنید.

(PBN Links) – (لینک بیلدینگ غیر اصولی در وبلاگ ها): ساخت بک لینک در وبلاگ هایی نظیر Blogpost.com, Blogfa.com و … می تواند به بهبود و افزایش رتبه کلمات کلیدی در نتایج گوگل (SERP) کمک بسزایی بکند اما اگر این کار غیر اصولی و با دیدگاه طمع آمیز (Aggressive) انجام شود باعث بروز پنالتی و حذف شدن وب سایت از نتایج جستجو می شود.

OverOptimize – (اصرار بر کسب رتبه بر روی کلمه/کلمات کلیدی مشخص): هنگامی سئو کار یا مدیر سایت به پروسه سئو نگاهی Aggressive شکل (علت استفاده از این کلمه معنی خاصی است که می دهد مفهوم کلمه چیزی مابین طمع آمیز بودن و خواستن بدون در نظر گرفتن عواقب آن است) داشته باشد به صورت مستقیم یا غیر مستقیم شروع بر انجام کارهایی که می کند که منجرب به کسب رتبه بر روی آن عبارت/عبارات کلیدی خاص شود و اگر این کار طبق اصول خود انجام نشود باعث جریمه شدن سایت توسط گوگل می شود.

توصیه می کنیم تا اگر قصد بهینه سازی سایت را توسط خودتان دارید حتما از یک مشاور حرفه ای سئو خدمات مشاوره سئو و بهینه سازی سایت دریافت کنید تا متحمل ضرر زمانی نشوید! با با هزینه ای نسبتا اندک از میزان ریسک کار خود بکاهید.

Redirects – (ریدایرکت های بیش از حد غیر اصولی): استفاده کردن از ریدایرکت ۳۰۱ در بعضی شرایط باعث بهبود رتبه صفحه میزبان ریدایرکت می شود اما اگر این ۳ نکته رعایت نشود قطعا به وضعیت سئو و بهینه سازی سایت آسیبی جدی می رسد، نکات به شرح زیر هستند:

  • پس از ریدایرکت Page A به Page B حتما باید تمامی لینک هایی که از داخل به Page A داده شده اند ویرایش شده و به صفحه B داده شوند چرا که وجود هر گونه لینک ریدایرکت شده در داخل سایت باعث کاهش سرعت لود سایت و همچنین بودجه خزنده گوگل (Crawl Budget) می شود، این دو عامل نیز تاثیر مستقیم منفی بر روی سئو دارند.
  • بیش ۷۰ تا ۸۰ درصد اتوریتی صفحه ریدایرکت شده به صفحه میزبان ریدایرکت منتقل می شود اما دیگر قدرتی از صفحه A به دیگر صفحه سایت داده نمی شود. به نوعی تمامی قدرت صفحه فقط به صفحه میزبان ریدایرکت Pass می شود و بس.
  • برای ریدایرکت بهتر است تا فقط از نوع ۳۰۱ استفاده کنید و این نکته را هم حتما در نظر بگیرید که ریدایرکت کمتر مساوی است با سایتی بهینه تر، واقعا در استفاده از ریدایرکت ها تا حد ممکن وسواس به خرج دهید.

Domain reputation – (سابقه بد دامنه): رعایت کردن فاکتور های سئو دامنه قبل از ثبت دامنه امریست ضروری، حتما از طریق سایت Archive.org سابقه دامنه مورد نظر را بررسی کنید، اگر دیدید که دامین قبلا در موضوعی غیر مرتبط با موضوع مورد نظر شما مورد استفاده قرار گرفته بود به بک لینک پروفایل سایت در بخش Link Explorer سایت MOZ مراجعه کنید و آدرس دامنه را وارد کنید تا میزان Spam Score را بدست بیاورید اگر پایین بود مشکلی نیست اما اگر بالای ۴ بود بهتر است تا به فکر ثبت دامنه ای دیگر باشید.

Server Errors – (مشکلات ناشی از هاست نامناسب): یکی از مهم ترین فاکتور های سئو سرعت بارگذاری سایت است که تا حدی به کیفیت میزبانی سایت بستگی دارد، همچنین اگر هاست مورد استفاده آپتایم پایین تر از ۹۹ درصد داشته باشد سایت به دلیل قطعی سایت باعث بروز ارور های متوالی خزنده های گوگل می شود که در نهایت منجرب به کاهش رتبه و پدیدار شدن Server Error در پنل سرچ کنسول سایت می شود. تاثیر هاست بر سئو سایت امری واضح و مشخص است بنابراین خرید هاست مناسب امری ضروری تلقی می شود.

Link Farm – (ساخت لینک در مزرعه لینک): مزرعه های لینک صفحات یا سایت هایی هستند که تنها برای اهداف لینک سازی از آنها استفاده می شوند و پر از External Link های غیر مرتبط با یکدیگرند پس از ساخت بک لینک در مزرعه لینک جدا خودداری کنید.

Footer Links – (لینک های فوتر): Developer ها و شرکت های طراحی وب سایت برای معرفی کردن برند خود در فوتر سایت های طراحی شده به صورت Follow قرار میدهند که اینکار باعث ایجاد میزان زیادی بک لینک (به اندازی تعداد صفحات ایندکس شده سایت لینک دهنده) با یک متن می شوند که این عامل می تواند باعث کاهش رتبه و در نهایت جریمه و پنالتی شود.

Hidden Links – (وجود لینک مخفی): اگر در سایتتان لینک هایی دارید که به واسطه CSS از دید کاربر مخفی شده است بهتر است تا همین حالا آن را حذف یا قابل دیدن کنید.

Load Time – (بالا بودن سرعت بارگذاری صفحه/سایت): سرعت لود جزو آن دسته از فاکتور هایی است که رسما توسط گوگل به عنوان یک فاکتور مهم سئو و رتبه بندی اعلام شده است و عده زیادی از کارشناسان و Industry Leader های صنعت سرچ بر این عقیده اند که Load Time جزو ۵ فاکتور مهم در رتبه بندی صفحات است.

به طور میانگین یک Webpage باید کمتر از ۳ ثانیه به طور کامل بارگذاری شود تا به بهینه ترین حالت ممکن از نظر لود تایم برسد تا رضایت کاربر و گوگل به سایت شما جلب شود نگاهی به Page Speed این صفحه در Gtmetrix.com بیندازید.

Hack – (هک شدن سایت): هیچ وقت هیچ سایت مهمی بیهوده هک نمی شود! علت هک سوء استفاده است حالا یا این سوء استفاده از طریق فیشینگ و دزدین اطلاعات کاربران است و یا استفاده از قدرت سایت برای انجام Black Hat SEO نظیر: ریدایرکت صفحات و یا لینک های مخفی به سایت ها مورد خواست هکر.

نکته: به هیچ عنوان، اینقدر مهم است که باز تکرار می کنیم به هیچ عنوان از قالب و افزونه های نال شده وردپرس استفاده نکنید بیشتر این افزونه و قالب ها یا دارای حفره های امنیتی هستند و یا هدف از رایگان بودن آن ها در اینترنت چیزی نیست به جزء سوء استفاده.

Link Exchange – (تبادل لینک): تبادل لینک در قالب نویسندگی یا حالت لینک صفحه به صفحه نمی تواند موجب پنالتی شود اما اگر به صورت Site-Wide قرار بگیرد باعث مشکوک شدن گوگل به سایت می شود البته طبق تجربیات ما این دسته لینک ها توسط گوگل نادیده گرفته می شوند.

Canonical – (کنونیکال): استفاده غلط از این تگ می تواند باعث حذف صفحه از نتایج گوگل شود. تگ Canonical برای فهماندن مفهوم محتوا مشابه پدید آمده است و بدین صورت در سایت استفاده می شود:

<link rel=”canonical” href=”https://site.com” />

اگر به صورت اشتباهی آدرس صفحه ای دیگر در این کد قرار دارد شاید یکی از دلایل حذف شدن صفحه از سرچ ریزالت همین است!

Structured Markup – (نشانه گذاری): استفاده نا به جا از دستورات Schema, Json, Microdata و دیگر روش های نشانه گذاری باعث کاهش رتبه سایت نمی شوند! اما پیغامی در بخش Manual Action سرج کنسول در قالب اختار تخلف سایت از قوانین گوگل برای شما ارسال می شود.

Clocking – (دور زدن کاربر و گوگل): Clocking یکی از روش های سئو کلاه سیاه است که در آن کاربر به صفحه ای غیر از صفحه واقعی هدایت می شود و خزنده موتور جستجو به صفحه ای دیگر، خلاصه کنیم: در کلاکینگ کاربر یک محتوا و سرچ انجین محتوایی دیگر را میبینند!

این روش در ابتدا میتواند تاثیر نسبتا خوبی بر روی رتبه های سایت داشته باشد اما پس از مدتی گوگل متوجه این رفتار شده و سایت خاطی را جریمه می کند که معمولا این جریمه یکی از سنگین ترین جریماتی است که یک سایت می تواند متحمل شود.

بررسی لینک های سایت

یکی از مهمترین اقدامات در جلوگیری از پنالتی شدن سایت توسط الگوریتم پنگوئن، بررسی لینک های داده شده به سایت است. برای بررسی لینک های سایت طبق تصویر زیر ، توسط لینک Links to Your Site در Search Console می توانید تمامی سایت هایی که به سایت شما لینک داده اند را با جزئیات کامل مشاهده و بررسی کنید.

سایت ها را از لحاظ کیفیت لینک هایشان مورد بررسی قرار داده و لینک یا سایت های بی کیفیت ، سایت واید و اسپم را با استفاده از ابزار Disavow حذف کنید.
نکته: برای آنالیز بهتر و دقیق تر بک لینک ها توصیه می کنیم تا از ابزارهایی نظیر: MOZ, Ahrefs, Majsetic استفاده کنید.

بررسی لینک های سایت

بررسی محتوا و رفع مشکلات ساختاری سایت

یکی از دلایل جریمه شدن سایت توسط گوگل مشکلات ساختاری و محتواست. این مورد توسط الگوریتم پاندا بررسی و نتیجه گیری می شود. برای اینکه از جریمه شدن سایت توسط با الگوریتم پاندا در امان باشید می بایست به موارد زیر توجه داشته باشید:

  • از بهینه سازی بیش از حد مطالب (افزایش چگالی و اسپم محتوایی) اجتناب نمایید.
  • کلمات کلیدی را بر روی صفحات مخصوص به خود متمرکز کنید.
  • در واقع تمرکز بر روی کلمه کلیدی مورد نظر تنها در یک صفحه
  • از کپی کردن محتوا از سایت های دیگر به شدت خودداری نمایید.
  • سعی کنید تا مقدور است محتوا را برای کاربران تولید کنید نه ربات های گوگل!
  • اگر مشکل محتوای تکراری در سایت وجود دارد بصورت کلی آنرا برطرف کنید.

تاثیر الگوریتم پنگوئن بر روی پنالتی سایت

همانطور که اطلاع دارید پنگوئن الگوریتمی است که به منظور مبارزه با خرید و فروش لینک و پدیدار شدن اسپم توسط گوگل بوجود آمده است. اگر تحت تاثیر و پنالتی گوگل با الگوریتم پنگوئن قرار بگیرید سایت شما بشدت در نتایج جستجو افت کرده و حتی از نتایج حذف می شود. برای جلوگیری از پنالتی شدن سایت و رفع پنالتی گوگل موارد زیر را مطالعه نمایید.

با لینک های Site-wide خداحافظی کنید!

گوگل به صراحت در مورد اینکه لینک های سایت واید ( Site-wide ) می توانند سایت را مورد جریمه قرار دهند هشدار داده است. جریمه سایت توسط گوگل در مورد لینک ها با کمک الگوریتم پنگوئن انجام می شود.

در حال حاضر با پیشرفت الگوریتم های گوگل و آسان بودن شناسایی لینک های سایت واید توسط گوگل توصیه می شود در اولین فرصت لینک های سایت واید خود را طبق آموزش Disavow لینک های اسپم به گوگل گزارش کنید. با اینکار نگرانی از بابت تاثیر بد بک لینک های پولی بر روی سایت از بین می رود.

با وجود Disavow دیگر بهانه ای برای اعتراض وجود ندارد!

همانطور که اطلاع دارید ابزار Disavow Links گوگل به منظور امکان ثبت لینک ها یا سایت های اسپم ایجاد شده است. توسط این راهکار تاثیر لینک های گزارش شده به صفر می رسد. اگر جریمه شدن سایت به علت لینک های اسپم باشد با این روش امکان رفع پنالتی گوگل برای هر سایتی وجود دارد.

با وجود این شرایط اعتراض در مورد پنالتی شدن سایت با لینکهای مخرب بهانه ای بیش برای توجیه ناتوانی در سئو و رفع جریمه گوگل در مورد لینک ها نیست!

جلوگیری از پنالتی سایت توسط گوگل در سال ۲۰۱۹

  • بر روی کیفیت کار کنید نه روی کمیت!
  • کاربر را مدنظر قرار دهید نه موتورهای جستجوگر!
  • محتوای تکراری و کپی شده در سایت نداشته باشید.
  • لینک نخرید! بلکه سعی کنید کاربران را به ایجاد لینک برای سایت تان ترغیب کنید.
  • در بازه های زمانی منظم لینک های خارجی سایت تان بررسی و در صورت لزوم آنها را Disavow کنید.

ابزارهای تشخیص پنالتی سایت

در این قسمت تصمیم به معرفی ۶ ابزار برای تشخیص پنالتی گوگل (Penalty Checker) را داریم:

Google Search Console

پنالتی گوگل - تشخیص و رفع سایت جریمه شده توسط گوگل پنالتی (𝗚𝗼𝗼𝗴𝗹𝗲 𝗣𝗲𝗻𝗮𝗹𝘁𝘆) 4
Manual Action – Messages

اگر عمل پنالتی به صورت Manual توسط گوگل انجام شده باشد مطمئننا پیغامی در بخش Search Console > Search Traffic > Manual Actions برای شما ارسال خواهد شد.

وب سایت: https://search.google.com/search-console

MOZ Algorithm Change History

پنالتی گوگل - تشخیص و رفع سایت جریمه شده توسط گوگل پنالتی (𝗚𝗼𝗼𝗴𝗹𝗲 𝗣𝗲𝗻𝗮𝗹𝘁𝘆) 5
Moz

برخی از آپدیت های گوگل به صورت علنی در سایت یا صفحه Twitter گوگل وبمستر اعلام می شود اما بعضی از آپدیت ها در پشت پرده و در صدای بی صدایه سکوت بر روی نتایج زده می شوند. شما در صفحه Algorithm Change می توانید تمامی آپدیت هایی که توسط کارشناسان سئو احساس می شوند را مشاهده کنید شاید دلیل پنالتی شدن سایت خود را در این صفحه بتوانید پیدا کنید.

وب سایت: http://moz.com/google-algorithm-change

Panguin Tool

ابزار بعدی چک کردن پنالتی سایت جریمه شده توسط الگوریتم های گوگل Panguin Tool (ابزار پنگوئن) می باشد. این ابزار که به نوعی نرم افزاری تحت وب است با وصل شدن به پنل گوگل آنالیتیکس و سرچ کنسول سایت شما از روند پنالتی با خبر شده و به شما علت و راه حل را ارائه می دهد. این ابزار اجازه مانیتورینگ وضعیت سئو را به صورت رایگان با داشبوردی حرفه ای برای کاربران مهیا می کند.

پنالتی گوگل - تشخیص و رفع سایت جریمه شده توسط گوگل پنالتی (𝗚𝗼𝗼𝗴𝗹𝗲 𝗣𝗲𝗻𝗮𝗹𝘁𝘆) 6
Panguin Tool

وب سایت: https://barracuda.digital/panguin-seo-tool

در انتها با توجه به این که این موضوع جزو مهمترین مسائل سئو سایت است اگر چنانچه سوال یا ابهامی در این مورد دارید در بخش دیدگاه ها مطرح نمایید.

خدمات تشخیص و رفع سایت پنالتی شده توسط جریمه گوگل

یکی از خدمات سئو که ما در بخش سئو فاکس ارائه می کنیم خارج کردن سایت از Google Penalty است. برای دریافت اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید و یا از طریق صفحه مشاوره سئو با ما در ارتبطا باشید.



منبع مقاله ارائه شده

Share:

مایل به ثبت دیدگاه هستید؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها

    شمارنده

    • 9,614
    • 13,270
    • 162,041
    • 162,425
    • 5
    • 1,479
    • 352
    • ۲۴ شهریور ۱۳۹۸

    آخرین دیدگاه‌ها