[ad_1]

حفظ سئو سایت

سئو سایت تا چند سال پیش مقاله هایی که در (بهینه سازی رتبه سایت در موتورهای جستجوگر) به رشته تحریر در می آمد، فقط به توصیه هایی درباره نحوه اجرای جنبه های به روز و فنی جستجوی کلمات کلیدی، بهینه سازی درون سایتی و لینک سازی محدود می شد. تردیدی نیست که چنین المان هایی هنوز الزامی و ضروری هستند اما  اهمیت و ارزش آن ها کم رنگ تر شده و دستخوش تغییراتی اساسی شده است.درحال حاضر بازاریاب ها باید محتوایی با کیفیت و ماندگار خلق کرده و از سئو به عنوان یک استراتژی برای تقویت محتوا بهره بگیرند. در این مقاله قصد داریم المان هایی از سئو را برایتان شرح دهیم که امروزه در به موفقیت رسیدن بازاریابی محتوا نقش بسزایی دارند.

مشخص کردن هدف کاربر در سئو

از زمانی که گوگل الگوریتم جدید خود را تحت عنوان مرغ مگس خوار (Hummingbird) را معرفی کرد، شاهد یک تغییر بزرگ و اساس در هدف گیری کلمات کلیدی بوده ایم که جای خود را به تمرکز بر روی معنا و مفهوم عبارات جستجو داده است. سئو سایت زمانی که صحبت از درک و فهم معنا و مفهوم نهفته در پس عبارات جستجو به میان می آید، گوگل حرف های بسیاری برای گفتن دارد؛ به عبارت دیگر گوگل به جای آن که یک صفحه را بر حسب تعداد و شمار کلمات کلیدی در نتایج جستجوی خود نمایش دهد، محتوایی را نشان خواهد داد که با معنا و مفهوم عبارت جستجو و قصد و نیت کاربر همخوانی بیشتری داشته باشد.

داشتن استراتژی محتوای برای موبایل

بر اساس گزارش های منتشر شده در مورد مسیر خرید از طریق موبایل، ۶۰ درصد از مصرف کنندگان برای نهایی کردن تصمیم خرید خود به موبایلشان تکیه می کنند. این آمار می تواند برای بازاریاب ها هم نوید بخش و هیجان انگیز باشد هم آن ها را به وحشت بیندازد. دیگر به این سادگی نیست که شما یک برنامه موبایل طراحی کنید، یا یک وبسایت واکنش گرا (Responsive) داشته باشید و گمان کنید همه چیز عالی و ایده آل است. باید تک تک جنبه های سئو سایت و محتواهای خود را برای کاربران موبایل ارتقا دهید. می توان گفت باید از این پس به جای عبارت «سازگار با موبایل»  از عبارت «موبایل در اولویت است» استفاده کرد و خط مشی خود را به این سمت و سو سوق داد.

داشتن استراتژی محتوای برای موبایل

به جای کار کردن بر روی استراتژی های تکنیکی، در اندیشه برقرار کردن ارتباط با مخاطبین خود باشید.

بسیاری از بازاریاب ها خیلی وقت پیش به این نتیجه رسیدند که داشتن یک استراتژی سئو محور خوب و بی عیب و نقص دیگر کفاف نمی دهد. به دست آوردن بالاترین رتبه در نتایج حاصل از جستجو دیگر به سادگی و از طریق خلق یک محتوای غنی از کلمات کلیدی یا تبعیت از استانداردهای سئو میسر نخواهد بود. باید در پی استراتژی های رابطه محور بود، استراتژی هایی از قبیل کمپین های توسعه و گسترش وبلاگ نویسی، دسترسی یافتن به افراد تأثیرگذار در رسانه های اجتماعی (Influencer) و ارتباط برقرار کردن با طرفداران و حامیان برند. در ابتدا باید اطمینان یابید که وسایت و محتوای شما از لحاظ فنی چیزی کم ندارد، سپس به دنبال ساختن و تقویت روابطی باشید که برای هر دو طرف رابطه سودمند باشد و در دراز مدت دوام یابد

سئو را در جایگاهی قرار دهید که مناسب و برازنده آن است.

بسیاری از مواقع با مدیرانی برخورد می کنم که به سئو بیش از آنچه که باید بها می دهند. منظورم را اشتباه برداشت نکنید؛ سئو مقوله بسیار مهم و حساسی است اما باید فقط بخشی از استراتژی کلی بازاریابی دیجیتالی شما باشد، نه بیشتر نه کمتر. به هنگام اختصاص دادن منابع و تمرکز کردن بر روی کانال هایی که سرچشمه اصلی بازدیدهایتان است باید جانب تعادل و توازن را رعایت کنید، کانال هایی از قبیل رسانه های اجتماعی، بازدیدهای ارجاع شده از سایر وبسایت ها، بازدیدهای مستقیم و بازدیدهای ارجاعی و آفلاین. در ایده آل ترین حالت ممکن، باید میان تمامی این منابع و سرچشمه های بازدید تعادل و توازن مطلق برقرار کنید. این که بخواهید تمام تمرکز و توجه خود را به بازدیدهای ناشی از سئو معطوف سازید، می تواند پدیده بسیار خطرناکی باشد؛ ۹۰ درصد بازدیدهایی که با تلاش و زحمت فراوان به دست آورده اید، ممکن است با تغییر یک الگوریتم، در عرض یک شب بر باد رود.

[ad_2]

مهرداد محمدیAuthor posts

Avatar for مهرداد محمدی

محمدی هستم مدیریت دکو وب متخصص در برنامه ریزی برای طراحی سایت و سئو وب سایت 17 سال زندگی فریلنسری تجربه ای عالی برای من ایجاد کرده که تو بیش از چندین الگو فعالیت کنم . همیشه به یاد داشته باشید که در دنیای خود زندگی خواهد کرد ولی در دنیای ما تجارت

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *