خبرنامه
با عضویت در خبرنامه میتوانید آخرین اسکریپــت ها و قالب ها را در ایمیل خود دریافت کنید

برای عضویت در خبرنامه پیامکی، اطلاعات خود را وارد کنید

اطلاعات مطلب

نویسنده : Mehrdad Mohammadi
تاریخ ارسال : 29 جولای 2016 در 6:58 ب.ظ
تعداد دیدگاه : بدون ديدگاه
دسته بندی
آمار بازدید
  • 1,414
  • 2,189
  • 851,698
  • 725
  • 108
  • 207
  • 83
  • 0
  • آوریل 3, 2017
دکووب را دنبال کنید

روند تغییرات سئو

روند تغییرات سئوReviewed by مهرداد محمدی on Jul 29Rating: 4.5روند تغییرات سئوروند تغییرات سئو - اگر بخواهیم روند تغییرات صنعت سئو را در یک کلمه خلاصه کنیم فقط می توانیم بگوییم غیر قابل پیش بینی
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

اگر بخواهیم روند تغییرات صنعت سئو را در یک کلمه خلاصه کنیم فقط می توانیم بگوییم غیر قابل پیش بینی

هیچ کس نمی داند که به  روز رسانی های الگوریتم گوگل دقیقا چه وقت انجام می شود. اما وقتی بروز رسانی الگوریتم ها  انجام می پذیرد صاحبان خیلی از وب سایت ها متوجه می شوند که  وب سایت شان از صفحه اصلی نمایش  نتایج گوگل به صفحات بعدی  تنزل یافته است. یک تغییر جدی در روند رتبه دهی گوگل می تواند باعث افت شدید تجارت شما شود ولی واقعا چرا این اتفاق می افتد؟

برخی گوگل را به خاطر مشکلات پیش آمده برای سایت خود سرزنش می کنند، اما واقعیت این است که اگر شما افتی را در نتایج رتبه ای که بدست آورده بودید ،تجربه کرده اید به این دلیل است که از استراتژی ناپایدار در سئو استفاده کرده اید.

هیچ راه قطعی برای در امانماندن از جرایم گوگل وجود ندارد اما اگر از استراتژیی پایدار استفاده کنید با مشکلی روبرو نخواهید شد. برای این کار ابتدا لازم است بدانید که استراتژی ناپایدار شامل چه مواردی است. در تصویر زیر نحوه تاثیرگذاری ناگهانی یا آپدیت جدید از الگوریتم پاندا بر میزان بازدید سایت را مشاهده میکنید.

استراتژی ناپایدار برای سئو، روندی است که در آن به صورت جزئی یا آشکارا دست به نقض دستورالعمل های گوگل با هدف دستکاری رتبه بندی گوگل می زنند که به آن استراتژی کلاه سیاه ها هم گفته میشود. استفاده از این تکنیک ها بسیار خطرناک بوده و رتبه کسب شده از آنها بسیار ناپایدار است. بطور معمول جایگاه شما تنها تا آپدیت بعدی دوام خواهد داشت.

نکته مثبت آن است که همه این مشکلات از طرف کاربران و در واقع خود شما اتفاق می افتد در نتیجه می توانید مانع از جریمه های گوگل برای سایت خودشوید. اگر می خواهید که از این گونه مشکلات در امان باشید باید از استراتژی پایدار استفاده کنید. این بدین معناست که راه میانبری وجود ندارد! ولی با برداشتن قدم های مطمئن هرگز با روزی مواجه نخواهید شد  که وب سایت تان به صفحه دهم  نمایش نتایج گوگل سقوط کرده باشد.

در این مقاله از دکو وب قصد داریم دستورالعمل هایی از سئو وب سایت را به شما معرفی کنیم تا علاوه بر کسب جایگاه مناسب از الگوریتم های آینده و جرایم احتمالی گوگل در امان باشید. این توصیه ها بر پایه ی دستورالعمل های اعلام شده توسط خود گوگل است.

اصول سئو در سال 2016

گاهی اوقات خیلی از مسائلی که کسی به آنها توجه ندارد بیشترین تاثیر را دارند. فاکتورهای فنی مشخصی وجود دارد که گوگل هنگام بررسی سایت شما  به آنها توجه می کند و اگر این فاکتور ها رعایت نشده باشند به منزله ی امتیاز منفی برای وب سایت شما خواهد بود. در اینجا  به لیستی از موارد فنی که گوگل به آنها توجه دارد اشاره شده است:

در مقالات گذشته از وبسیما، هر یک از موارد مهم در اصول سئو 2015 بصورت جداگانه مورد بحث و بررسی قرار گرفته اند که لینک هرکدام نیز در اینجا قرار داده شده است.

  • استفاده از فایل Robots.txt
  • داشتن نقشه سایت XML
  • نداشتن صفحه 404
  • نداشتن لینک های خراب
  • نقشه سایت برای کاربر
  • سرعت بالای سایت

تاثیر طراحی رسپانسیو بر سئو

وقتی گوگل فاکتور های فنی را بررسی می کند داشتن نسخه موبایل برای سایت نقشی کلیدی خواهد داشت. اگر سایت شما به درستی بر روی تلفن همراه بارگذاری شود رتبه ای که به سایت شما می دهد تا مدت ها افت خاصی نخواهد یافت. در حال حاضر گوگل طراحی رسپانسیو را بسیار میپسندد و آن را به همه وبمستران توصیه کرده است اما داشتن یک سایت جدا برای موبایل هم از نظر الگوریتم های گوگل قابل قبول است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد استانداردهای مورد نظر گوگل جهت طراحی نسخه موبایل سایت میتوانید به مقاله بهینه سازی سایت برای موبایل در دکو وب مراجعه کنید.

در تصویر زیر نمایی از صفحه نمایش ها استاندارد کنونی و مورد نظر گوگل جهت بهینه سازی سایت و نحوه نمایش آن را مشاهده میکنید. مطابق با اصول طراحی رسپانسیو که هم اکنون به یکی از فاکتورهای موثر بر سئو نیز تبدیل گشته است، باید نحوه نمایش اطلاعات در سایت خود را بر اساس سایز صفحه  نمایش کاربران طراحی و اجرا کنید.

 

 اهمیت استفاده از کدنویسی schema

اگر واقعا به فکر آینده سئو سایت خود و پیشرفت سریعتر نسبت به رقبا هستید باید از کلیه ابزارها و استانداردها بهره بگیرید که یکی از مهمترین آنها فاکتورهای تعریف شده توسط schema.org است. schema در عمل کدنویسی هدف دار جهت ارائه اطلاعات است و به موتورهای جستجو مانند گوگل و بینگ کمک کنید تا نوع محتوای موجود در سایت شما را شناسایی کنند. یکی از کاربردهای schema که احتمالا با آن آشنایی دارید نمایش تصویر نویسنده و اطلاعات گوگل پلاس در نتایج جستجو است که البته به تازگی توسط گوگل از نتایج جستجو حذف شد.

بعنوان مثال شما میتوانید با رعایت اصولی مشخص به گوگل و روبات های خزنده بفهمانید که صفحه مشخصی از سایت شما در جهت معرفی و فروش یک محصول طراحی شده است و با این کار گوگل اطلاعات تکمیلی آن محصول مانند قیمت، میزان تخفیف، نظر کاربران، وزن و … را نیز در نتایج جستجوی خود نمایش میدهد.

آموزش نحوه کار با کدنویسی schema و کاربردهای آن نیازمند یک مقاله تخصصی و مستقل است و در اینجا تنها به معرفی آن و تاثیرش بر آینده ی سئو در سال 2015 پرداختیم.

کیفیت و اختصاصی بودن محتوا

هیچ شکی نیست که وب سایت ها می خواهند در  رتبه بندی نتایج  گوگل جایگاه خوبی کسب کرده و آن را حفظ کنند. برای این منظور شما باید از انتشار مطالب کم ارزش در سایت خودداری کنید درغیر اینصورت بزودی در صف جریمه گوگل قرار خواهید گرفت.

وقتی به آینده  نگاه می کنیم متوجه می شویم که هیچ راهی بهتر از ایجاد یک محتوای با کیفیت چاره ساز نخواهد بود. گوگل تمایل دارد سایت هایی را ببیند که دارای  محتوایی  با ارزش و مفید هستند. استفاده مناسب از تصاویر و ویدئو میتواند موجب افزایش ارزش و اعتبار مطالب شما گردد. سایت شما باید به گونه ای باشد که کاربران با مشاهده آن هیجان زده شوند، دسترسی مناسب، مطالب مفید و کارآمد و خودداری از نمایش تبلیغات گسترده و آزاردهنده روش های مناسبی برای جلب رضایت کاربران هستند.

نقش بک لینک در آینده ی سئو

همه چیز با  ایجاد محتوایی مناسب تمام نمی شود بلکه  لینک ها هم نقش بسزایی در رتبه بندی گوگل دارند. از آنجا که تا به امروز لینک ها مورد سوء استفاده سئو کاران متقلب قرار گرفته است گوگل سخت گیری زیادی در نحوه لینک سازی شما میکند. به منظور جلو گیری از نقض قوانین  لینک سازی گوگل در اینجا به چند توصیه کوتاه ولی مهم می پردازیم:

  • لینک ها را فقط با هدف رتبه بالاتر گرفتن در رتبه دهی گوگل نسازید
  • لینک ها را خریداری نکنید
  • به تجارت لینک نپردازید
  • برای متن لینک شده تان تنها  به کلمه کلیدی  اتکا نکنید
  • اگر سایت های  اسپم به شما لینک دادند از آنها درخواست کنید که لینکشان را بردارند.

بهترین راه برای کسب لینک چیست؟

با وجود اینکه می دانم این پاسخ کلیشه ای است اما باور کنید بهترین راه برای کسب لینک داشتن یک محتوای مناسب است. بهترین لینک هایی که دکو وب کسب کرده از وبلاگ نویسان موفقی بوده است که مقالات ما را خوانده بودند و مورد قبول شان قرار گرفته بود و در نتیجه به آن لینک داده اند. تعامل داشتن با وبلاگ نویسان تاثیر گذار راهی غیر مستقیم برای لینک گرفتن از آنها است. اسمتان را در بالای نوشته های تان جلوی چشم آنها قرار دهید، اگر محتوای خوبی به وجود آورید و مورد شناخت و اطمینان افراد قرار بگیرید  آنوقت است که شانس بیشتری برای لینک گرفتن خواهید داشت.

رهایی یافتن از جرایمی که بابت لینک های مخرب دریافت می کنید بسیار دشوار است؛ پس بهتر است از ابتدا به روش طبیعی لینک دریافت کنید و از لینک های  بی فایده دوری کنید.

این مقاله به قلم بهاره سادات حسینی از همکاران بخش پشتیبانی و سئوی دکو وب تهیه شده است. تجربیات خود را در زمینه سئو هم از نظر محتوا و هم از نظر لینک سازی با ما در میان بگذارید، عوامل شکست یا موفقیت شما در کار خود میتواند راهگشای دیگر دوستان در رسیدن به اهداف خود باشد. بخش نظرات این مقاله راه ارتباطی دکو وب با شما دوستان است.

نظر خود را به اشتراک بگذارید