به یکی دیگر از قسمت های جذاب آموزش سئو خوش آمدید. در این آموزش ما می خواهیم در رابطه با ده نکته برای ایندکس و رتبه بندی سریع تر محتوای جدید، صحبت کنیم.

در سئو سایت، سرعت به عنوان یک مزیت رقابتی در نظر گرفته می شود. زمانی که شما محتوای جدیدی را منتشر می کنید، دوست دارید در سریع ترین زمان ممکن در نتایج جستجو رتبه بندی شود تا کاربران آن را پیدا کنند. خوشبختانه، نکات و ترفندهایی در جعبه ابزار سئو وجود دارد که به شما کمک می کند تا به این هدف برسید. پس با ما همراه باشید!

⭐️ نکته مهم: شما یک محتوای جدید بر روی وبلاگ یا وبسایت منتشر می کنید و سپس صبر می کنید. شما صبر می کنید تا گوگل این محتوا را ایندکس کند. شما باید برای رتبه بندی هم صبر کنید. این یک فرآیند طولانی و خسته کننده می باشد که ممکن است هفته یا ماه ها طول بکشد. چند نکته ساده وجود دارد که در صورت انجام آن ها، ما گوگل را از محتوای جدید خودمان مطلع می کنیم تا این محتوا سریع تر ایندکس و رتبه بندی شود. بعضی از این نکات بسیار اولیه بوده و بعضی دیگر پیچیده تر است. بیایید تمام آن ها را دقیق بررسی کنیم.

ایندکس کردن

1.     استفاده از ابزار URL Inspection / Fetch & Render

ایندکس کردن محتوا در گوگل، کار خیلی سختی نیست. گوگل برای این کار ابزارهایی ارائه کرده است. ساده ترین و سریع ترین روش، استفاده از ابزارURL Inspection  است. در سرچ کنسول قدیم، این ابزار با نام  Fetch and Render شناخته می شد. اکنون هر دو ابزار در سرچ کنسول جدید در دسترس است، اما تاکید بیشتر ما بر روی ابزار URL Inspection  است. شما در این ابزار می توانید یک URL به گوگل معرفی کنید و از او بخواهید که آن را کراول کند. زمانی که این کار را انجام می دهید، URL شما را در صف کراول قرار می گیرد. این موضوع بدین معنی است که گوگل دارای یک لیست از URL ها است که باید کراول شوند. اما URL شما در اولویت قرار می گیرد تا سریع تر کراول و ایندکس شود.

2.نقشه سایت

یکی دیگر از تکنیک های رایج، استفاده از نقشه سایت می باشد. در صورتی که شما از نقشه سایت استفاده نمی کنید، باید بگوییم این روش یکی از ساده ترین و سریع ترین روش ها برای ایندکس شدن است. زمانی که این URL ها را در نقشه سایت داشته باشید، به گوگل نشان می دهید که URL های شما وجود دارند. روش های مختلفی وجود دارد که می تواند باعث بهینه سازی این فرآیند شود.

اولین و مهم ترین نکته که همه از آن استفاده می کنند، قرار دادن آن در robots.txt است. در robots.txt، لیستی از دستورها قرار می گیرد. شما می توانید در انتهای فایل robots.txt، نقشه سایت خود را ارائه دهید و بدین ترتیب به گوگل مکان نقشه سایت خود را اعلام می کنید. می توانید چندین نقشه سایت داشته باشید.

با استفاده از Search Console Sitemap Report نیز می توانید این کار را انجام دهید. بدین صورت که باید به این قسمت در سرچ کنسول بروید و نقشه سایت خود را ارائه کنید. و نیز در این قسمت امکان حذف نقشه قبلی سایت و یا آن را تایید وجود دارد. همچنین می توانید این کار را با استفاده از API سرچ کنسول انجام دهید.

اما یکی از بهترین روش ها برای اطلاع رسانی به گوگل در رابطه با نقشه سایت که خیلی افراد از آن استفاده نمی کنند، پینگ کردن گوگل است. شما می توانید به راحتی این کار را در مرورگر خود انجام دهید. خیلی ساده باید google.com/ping را تایپ کنید و سپس یک نقشه سایت را با URL ارائه می کنید. می توانید این کار را برای نقشه سایت فعلی تان، همین الان امتحان کنید. شما باید در مرورگر خودتان این عبارت را تایپ کنید و گوگل فورا نقشه سایت شما را برای کراول در صف قرار می دهد و تمام URLهایی که مطابق با استانداردهای کیفی گوگل باشند، ایندکس می شوند.

3.API ایندکس گوگل

در چند ماه گذشته، گوگل و بینگ، API های جدیدی را معرفی کرده اند که باعث تسریع و خودکار شدن کراول و ایندکس URL ها می شود. هر دوی این راه حل ها امکان ایندکس سریع در سطح گسترده ای را فراهم می کنند، و شما می توانید 100 ها و یا هزاران URL را از طریق API به موتور جستجو ارائه کنید.

در حالی که API بینگ با هدف معرفی URL های جدید یا به روز رسانی شده، بوجود آمده است؛ گوگل بیان کرده که API آن ها به صورت خاص برای «پست های شغلی و یا داده های ساختار یافته به صورت Livestream» می باشد. با این حساب، بسیاری از سئوکاران مانند David Sottimano از API های گوگل استفاده می کنند و متوجه شده اند که برای انواع محتوا می توان از آن استفاده کرد.

در صورتی که شما می خواهید خودتان از این API های ایندکس استفاده کنید، چند گزینه جهت آموزش کار با آن ها پیش روی شما وجود دارد:

  • Richard Baxter یک پست بسیار عالی در رابطه با استفاده از ابزار سئو برای Excel با API گوگل ارائه کرده است.
  • همچنین می توانید از آموزش های مرتبط با ایندکس API گوگل، استفاده کنید.

Yoast بیان کرده که آن ها هم به زودی از ایندکس فوری بر روی گوگل و بینگ در پلاگین سئو وردپرس خودشان، پشتیبانی خواهند کرد.

ایندکس و رتبه بندی

خب تا اینجا کمی در رابطه با ایندکس صحبت کردیم. حالا چند روش دیگر را ارائه می کنیم که می تواند باعث ایندکس شدن سریع تر محتوای شما و رتبه بندی بهتر آن شود.

1.لینک هایی از صفحات مهم

زمانی که شما محتوای جدیدی منتشر می کنید، و نخواهید برای آن به جز سئومحتوا کار دیگری انجام دهید، حتما باید مطمئن شوید که از صفحات مهم برای آن محتوا لینک دریافت می کنید. صفحات مهم ممکن است شامل صفحه اصلی شما باشد که می توان از آن برای محتوای جدید خود، استفاده کرد. این یک گام ابتدایی است که حتما باید اجرا کنید. قطعا صفحات سایت شما نباید بدون لینک باقی بمانند.

اضافه کردن این لینک ها به گوگل دو مطلب را نشان می دهد. در واقع این کار به گوگل می گوید که باید در آینده لینک ها را کراول کرده و آن را در صف کراول قرار دهد. همچنین باعث می شود که لینک ها اهمیت بیشتری پیدا کنند. گوگل می تواند بگوید که « خب، صفحات مهمی به این صفحه لینک شده است و سیگنال های با کیفیتی داریم که به ما کمک می کند صفحه را بهتر رتبه بندی کنیم.» در نتیجه این لینک سازی اهمیت بالایی دارد.

2.به روز رسانی محتوای قدیمی

یکی از کارهایی که بیشتر افراد فراموش می کنند، بروزرسانی لینک ها در محتواهای قدیمی است. باید گاهی محتوای قدیمی خودتان را بررسی کرده و ببینید چطور می توانید از لینک های خودتان در این صفحات استفاده کنید. بسیاری از افراد از یک لینک در صفحه اصلی خودشان یا لینکی از مقاله های قدیمی دیگر استفاده می کنند، اما فراموش می کنند که محتوای قدیمی خودشان را به روز رسانی کرده و لینک آن را در محتوای جدید تر قرار دهند.

خب حالا شما باید از لینک کدام صفحات استفاده کنید؟ یکی از تکنیک های مورد علاقه من استفاده از روش جستجو می باشد؛ به این صورت که شما کلمات کلیدی که محتوای شما حول آن شکل گرفته است را نوشته و جستجوی به این صورت site:example.com انجام می دهید. با این کار می توانید صفحات مرتبط در سایت خودتان که ارتباط موضوعی با کلمات کلیدی هدف دارند را شناسایی کرده و می توانید اهداف بسیار خوبی را پیدا کنید تا لینک محتوای قدیمی خودتان را به این صفحات اضافه کنید.

3.اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

اهمیت این مرحله بر هیچ کس پوشیده نیست. زمانی که یک محتوای جدید دارید و آن را در شبکه های اجتماعی به اشتراک می گذارید، ارتباط بسیار خوبی بین اشتراک گذاری ها و رتبه بندی محتوای شما شکل می گیرد. اما به صورت خاص وقتی که محتوایی را در سایت های گردآوری محتوا نشر می دهید مثلاً بر روی Reddit، این سایت ها لینک های واقعی ایجاد می کنند که گوگل آن ها را کراول می کند. گوگل می تواند این سیگنال ها، فعالیت های اجتماعی و لینک های ایجاد شده توسط Reddit و Hacker News را مشاهده کند و این موارد باعث تقویت محتوای شما می شود اما این لینک های خارجی نسبت به لینک های داخلی قوی تر هستند.

4.ایجاد کردن ترافیک برای URL مد نظرتان

این روش، یک تکنیک پیشرفته است که در رابطه با تاثیر آن، بحث هایی وجود دارد، اما بر اساس گفته بیشتر متخصصان، این روش موثر است. باید تلاش کنید که برای محتوای جدید ترافیک ایجاد کنید.

مباحثی مطرح است که نشان می دهد به صورت قطعی نمی توان ترافیک را به عنوان یک سیگنال رتبه بندی در نظر گرفت. برخی از طرح های قدیمی ثبت شده نشان می دهند اندازه گیری ترافیک برای گوگل مهم است و البته گوگل ترافیک را با استفاده از مرورگر کروم اندازه گیری می کند. آن ها می توانند منشا ترافیک را هم مشخص کنند. مثلاً شما یک محتوای جدید می سازید و از طریق تبلیغات فیسبوک ترافیک بسیار زیادی را برای آن ایجاد می کنید. اما برای این ترافیک هزینه مالی پرداخت کرده اید و گوگل این موضوع را متوجه می شود زیرا او ترافیک را بر اساس مروگر کروم اندازه گیری می کند.

وقتی آن ها می بینند که ترافیک زیادی وارد یک صفحه می شود، می گویند « گویا این صفحه، صفحه ای مفید است و ما باید آن را در ایندکس خودمان قرار داده و آن را به صورت مناسب رتبه بندی کنیم.»

رتبه بندی

وقتی که محتوای ما ایندکس شود، می توانیم از چند ایده زیر استفاده کنیم تا محتوا سریع تر رتبه بندی شود.

1.ایجاد کردن کلیک در جستجو

همراه با ایجاد کردن ترافیک برای URL، می توانید کلیک جستجو هم ایجاد کنید. منظور از کلیک جستجو چیست؟ فرض کنید که شما یک URL را بر روی توییتر نشر می دهید. به جای این که شما URL را به صورت مستقیم نشر دهید، نتایج جستجوی گوگل را در توییتر خود به اشتراک گذارید. افراد بر روی لینک کلیک می کنند و به نتایج جستجوی گوگل می روند که در این نتایج شما برای کلمات کلیدی رتبه بندی شده اید در نتیجه افراد سایت شما را می بینند و بر روی آن کلیک می کنند.

احتمالا دیده اید که در تبلیغات تلویزیونی نیز از این روش استفاده می شود مثلاً در تبلیغات Super Bowl آن ها می گویند که « به گوگل بروید و برای خودروهای تویوتا در 2019 جستجو کنید». در این شرایط گوگل می تواند رفتار جستجوگر ها را بررسی کند. به جای این که افراد مستقیم به صفحه شما بروند، به گوگل می روند و بر روی سایت شما کلیک می کنند.

این کار تاثیرات مختلفی دارد. به شما کمک می کند تا نرخ کلیک خود را افزایش دهید که ممکن است یک سیگنال رتبه بندی باشد. و همچنین به شما کمک می کند تا برای عبارات پیشنهاد خودکار گوگل نیز رتبه بندی شوید. در نتیجه وقتی گوگل ببیند که افراد به دنبال « بهترین خودروهای تویوتا در 2019» هستند، ممکن است در قسمت پیشنهاد جستجو عبارت کلیدی شما هم نوشته شود و این موضوع به رتبه بندی شما کمک می کند. در نتیجه ایجاد کردن کلیک در جستجو به جای لینک مستقیم به  URL یکی از تکنیک های پیشرفته است که برخی سئوکاران از آن استفاده می کنند.

2.هدف گیری عبارات جستجوی به روز (از نظر تاریخ)

وقتی محتوای جدیدی ارائه می کنید، اگر عباراتی را انتخاب کنید که از نظر گوگل تازگی دارد، می توانید سریع تر رتبه بندی شوید. بگذارید با چند مثال توضیح دهم.

فرض کنید یک کاربر از عبارت « کافه های باز در عید» استفاده می کند. گوگل همیشه می خواهد نتایج جستجوی تازه ای را ارائه دهد، و شما هم می خواهید اخبار جدید در رابطه با کافه ها و رستوران هایی که در عید باز هستند دریافت کنید. ازین رو گوگل به صفحه هایی می رود که جدیدا ساخته شده اند. در نتیجه اگر شما این عبارات جستجو را هدف بگیرید، احتمالاً سریع تر رتبه بندی می شوید.

این حالت را با عبارت «تاریخ بابل» مقایسه کنید. اگر همین الان این عبارت را در گوگل جستجو کنید، احتمالاً کلی صفحه قدیمی پیدا می کنید. این نتایج نیاز خاصی برای به روز رسانی ندارند و احتمالاً رتبه بندی در SERP ها برای این عبارات دشوارتر می باشد.

شما می توانید به راحتی عبارتی که می خواهید برایش رتبه بندی شوید را در گوگل تایپ کنید و ببینید که آخرین نتایج، مربوط به چه زمانی هستند. این موضوع به شما نشان می دهد که نگرش گوگل نسبت به جدید بودن محتوا به چه صورت است. بهتر است از عبارات جستجویی استفاده کنید که از نظر گوگل نیاز به تازگی دارند و به این صورت، سریع تر رتبه بندی شوید.

3.استفاده از ساختار URL

نکته آخر، نکته ای است که گاهی سایت های زیادی از آن استفاده می کنند و همینطور هم بسیاری از سایت ها آن را نادیده می گیرند زیرا نسبت به آن آگاه نیستند. و آن استفاده از ساختار URL است. وقتی که گوگل یک URL جدید و یک صفحه جدید برای ایندکس کردن را می بیند، سیگنال های مورد نیاز برای رتبه بندی آن صفحه را ندارد. برای همین گوگل الگوریتم های بسیار زیادی دارد که سعی می کند رتبه بندی یک صفحه جدید را حدس بزند. گوگل قبلاً بیان کرده که از ساختار URL برای تعیین بخشی از این رتبه بندی استفاده می کند.

مثلاً فرض کنید که نیویورک تایمز تمام نقدهای ادبی خودش را تحت یک URL به صورت newyorktimes.com/book-reviews ارائه دهد. گوگل سیگنال های رتبه بندی زیادی برای این URL ها از قبل به دست آورده است . زمانی که یک URL جدید با استفاده از همین ساختار ارائه می شود، گوگل می تواند سیگنال های موقتی برای رتبه بندی صحیح این URL به دست بیاورد.

اگر در URLهای مهم خود، مثلاً صفحه وبلاگ، از ساختار درست استفاده کنید احتمالاً محتوای شما سریع تر رتبه بندی شود. حداقل در کوتاه مدت و تا زمانی که گوگل بتواند به صورت کامل سیگنال های مرتبط با آن صفحه را ارزیابی کند، رتبه بندی بهتری را دریافت می کنید.

این موارد تنها چند نکته برای ایندکس کردن و رتبه بندی سریع تر محتوا بودند اما قطعا این لیست، لیست جامعی نیست. روش های بسیار زیاد دیگری هم وجود دارند. امیدواریم شما هم نظرات خودتان را با ما در میان بگذارید.

بازدیدکنندگان این مطلب، مطالب زیر را هم مطالعه کرده اند :

[ad_2]

مهرداد محمدیAuthor posts

Avatar for مهرداد محمدی

محمدی هستم مدیریت دکو وب متخصص در برنامه ریزی برای طراحی سایت و سئو وب سایت 17 سال زندگی فریلنسری تجربه ای عالی برای من ایجاد کرده که تو بیش از چندین الگو فعالیت کنم . همیشه به یاد داشته باشید که در دنیای خود زندگی خواهد کرد ولی در دنیای ما تجارت

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *