آموزش سئو سایت برای بهینه سازی مقالات سایت تجربه ای ایست که بسیاری از نویسندگان و تولید کنندگان محتوا باید کسب کنند تا بهترین نتیجه را از محتوای خود بگیرند.

ما در قسمت اول سئو سایت و بهینه سازی مقالات سایت 5 مرحله از 11 مرحله را توضیح داده ایم و می توانید ادامه بحث را مطالعه کنید.

6. اضافه کردن متا دیسکریپشن به پست های وبلاگ

⭐️ نکته مهم: متا دیسکریپشن یک متا تگ HTML می باشد که شما می توانید آن را به هر صفحه ای اضافه کنید. هدف این تگ ارائه یک توصیف کوتاه از مقاله شما به موتورهای جستجو و خزنده های دیگر می باشد.

بعضی از متخصص های سئو معتقد هستند که تگ متا دیسکریپشن دیگر فایده ای ندارد. اما، بسیاری دیگر با این موضوع مخالف هستند. در WPBeginner، ما همیشه پیشنهاد می کنیم که شما از این تگ استفاده کنید.
یک تگ متا دیسکریپشن خوب می تواند اطلاعات بسیار زیادی در رابطه با پست ارائه کند. وبسایت های رسانه های اجتماعی مانند فیسبوک، توییتر و لینکدین نیز این توصیف های کوتاه را در زمانی که پست شما در این بستر ها منتشر می شود، نمایش میدهند.
به دلیل این که افراد زیادی این متا دیسکریپشن را مطالعه می کنند، پس قطعا شما باید به بهترین نحو از آن استفاده کنید.
شما باید مطمئن شوید که حداقل یک بار کلمه کلیدی هدف خودتان را به هدف ارتقای جستجو، در متا دیسکریپشن بیان کنید. محدودیت کاراکتر برای متا دیسکریپشن، 155 کاراکتر می باشد.
شما باید سعی کنید که متا دیسکریپشن شما در همین حدود باشد تا موتور جستجو آن را کامل نشان دهد. همچنین شما باید مطمئن شوید که از کلمه کلیدی در ابتدای متا دیسکریپشن خودتان استفاده کنید.

حالا وقتشه!   اینو بخون: 9 نوع از بهترین متا توضیحات برای افزایش نرخ کلیکپیشنهاد نویسنده این است که اول مقاله بالا را خوانده و سپس ادامه این مقاله را بخوانید.
برای اضافه کردن متا دیسکریپشن، شما باید در Yoast SEO به قسمت meta box بروید و در صفحه ویرایش پست، آن را اضافه کنید.

7. ساده کردن مطالعه مقاله

قابل مطالعه بودن پست یکی از عوامل مهم است که توسط موتورهای جستجو در نظر گرفته می شود. مقالاتی که مطالعه آن ها ساده تر می باشد معمولا نسبت به مقالات دیگر، رتبه بندی بالاتری دریافت می کنند.
صفحه های کامپیوتر و موبایل هنوز برای مطالعه بهینه سازی نشده اند.
به همین دلیل بسیاری از کاربران فقط مقالات را به صورت کلی بررسی می کنند. در واقع، مطالعات نشان داده است که کاربران کمتر از یک ثانیه زمان مصرف می کنند تا تصمیم بگیرند که آیا می خواهند در یک صفحه بمانند و آن را بررسی کنند یا خیر.
این زمان بسیار کوتاهی است که شما بتوانید کاربران خودتان را قانع کنید که در صفحه شما بمانند و آن را به سمت پایین اسکرول کنند. با بهبود قابلیت مطالعه پست، شما می توانید کاری کنید که کاربران خیلی سریع مقاله شما را بررسی کنند.
شما می توانید با استفاده از جملات کوتاه، پاراگراف های کوتاه، علائم نگارشی مناسب، تیتر بندی، و لیست های گلوله ای، مطالعه یک پست را ساده تر کنید. پیشنهاد ما این است که شما یک فضای سفید اطراف متن اضافه کنید و از تصاویر بهره ببرید تا متن شما از نظر مطالعه، ساده تر شود.
شما می توانید از سایت Grammarly نیز استفاده کنید که به شما این امکان را می دهد تا گرامر، علائم نگارشی و املای کلمات خودتان را خیلی سریع بررسی کنید. این سایت همچنین پیشنهاداتی را به شما ارائه می کند تا بتوانید مقاله های خودتان را بهبود بخشید.

8. از دسته بندی و تگ های مختلف برای بهینه سازی محتوا استفاده کنید

دسته بندی ها و تگ ها به شما کمک می کنند تا محتوای خودتان را نه فقط برای خودتان، بلکه برای خواننده ها و موتورهای جستجو نیز دسته بندی کنید.
مشکل این است که بسیاری از مبتدیان وردپرس معمولا به صورت اشتباه از این دسته بندی ها استفاده می کنند.
در صورتی که ما وبسایت را مانند یک کتاب در نظر بگیریم، سپس دسته بندی ها فهرست محتوا و تگ ها نیز صفحه بندی کتاب خواهد بود.
دسته بندی برای تقسیم کردن محتوا در دسته های اصلی مورد استفاده قرار می گیرد که در وبلاگ شما مورد بررسی شده است. تگ ها نیز موضوعاتی هستند که به صورت منفرد، در هر پست شما بررسی شده اند.
شما می توانید از مقاله های مرتبط با دسته بندی ها و تگ ها استفاده کنید تا بیشترین بهره را از آن ها برای سئو، به دست بیاورید.

9. تلاش برای رسیدن به Featured Snippet در نتایج جستجو

گوگل تلاش کرده تا پاسخ سوالات کاربران را در سریع ترین زمان ممکن ارائه کند. به عنوان بخشی از این تلاش، آن ها نتایج ویژه و یا جعبه های پاسخ را ارائه کرده اند.

این قسمت، نتایج برجسته جستجو می باشد که در قسمت بالا نمایش داده شده است. گوگل یک چکیده سفارشی را از محتوای مقاله استخراج می کند که نشان دهنده قسمتی است که الگوریتم های آن ها به عنوان پاسخ برای عبارت جستجوی کاربر، شناسایی کرده اند.
بر اساس تحقیق انجام شده توسط Advanced Web Ranking، Answer boxe ها تقریبا 32.3% از نرخ کلیک را به خودشان اختصاص داده اند. این موضوع باعث شده است که این ویژگی ها، برای استراتژی های سئو اهمیت بسیار زیادی پیدا کند.
دستور خاصی از طرف گوگل به منظور رسیدن به این ویژگی ها و یا نحوه انتخاب این نتایج ویژه توسط خودشان، ارائه نشده است. پیشنهاد آن ها این است که شما تلاش کنید محتوای خودتان را بهبود بخشید و آن ها نیز این اطلاعات را به کاربران خودشان ارائه می کنند.
اما در WPBeginner، ما نکات خوبی را ارائه کرده ایم که با استفاده از آن ها می توانید پست های وبلاگ خودتان را به answer box های گوگل، نزدیک کنید.

10. ارائه پست های جامع در وبلاگ

موتورهای جستجو عاشق مقاله هایی هستند که موضوعات را به صورت دقیق بررسی می کنند. به همین دلیل ما از شما می خواهیم تا حدی که می توانید کلمات کلیدی معنایی مرتبط (عبارات LSI) را پیدا کنید و از آن ها در محتوای خودتان استفاده کنید.
این کلمات کلیدی مرتبط، باعث می شوند شما ایده هایی در رابطه با جستجوهای مختلف کاربران در رابطه با یک موضوع خاص به دست بیاورید. با پوشش دادن این کلمات کلیدی در مقاله خودتان، شما می توانید پست جامع، آموزنده و مفیدی را به کاربران ارائه کنید.
شما باید از تیتر بندی های مختلف استفاده کنید تا بتوانید بیشترین پوشش ممکن را برای یک موضوع ارائه کنید.
جدا از کلمات LSI، یک نکته دیگر برای ایجاد کردن محتوای کامل، نوشتن کلمات کلیدی مطلوب و سپس انجام جستجوی تصویری برای آن ها می باشد. با این روش شما می توانید موضوعات مختلف با کلمات کلیدی بسیار متنوع را پیدا کنید.

11. بهینه سازی پست های وبلاگ قدیمی

بسیاری از مبتدیان پست های قدیمی خودشان را فراموش می کنند.
در واقع، وقتی که شما پست خودتان را منتشر می کنید، هنوز راه زیادی برای بهینه سازی آن از نظر سئو دارید.
در ادامه، نکاتی را به شما می گوییم که با استفاده از آن ها میتوانید حتی بعد از انتشار پست، آن را بهبود بخشید:
• بر روی رسانه های اجتماعی پست خودتان را تبلیغ کنید – تبلیغ برای یک پست بر روی رسانه های اجتماعی تاثیر بسیار زیادی دارد. شما می توانید با استفاده از IFTTT این کار را به صورت خودکار انجام دهید.
• اضافه کردن لینک های داخلی- زمانی که شما یک پست را منتشر کردید، می توانید دوباره به مقاله های قبلی مرتبط بازگردید و لینک آن ها را به مقاله های جدید خودتان اضافه کنید. این کار باعث می شود شما ارزش لینک را بین مقالات خودتان نشر دهید و همچنین کاربران شما می توانند راحت تر به پست های قدیمی دسترسی پیدا کنند.
• ردگیری رتبه بندی در جستجو- شما پست را برای سئو بهینه سازی کرده اید اما چطور میتوانید رتبه بندی آن را پیگیری کنید؟ شما میتوانید از مقالات ارائه شده در سایت ما استفاده کنید تا یاد بگیرید چطور میتوانید رتبه بندی جستجوی خودتان را ردگیری کنید.
ما پیشنهاد می کنیم که پست های قدیمی خودتان را به صورت منظم بهینه سازی کنید، زیرا این کار به شما کمک می کند تا رتبه بندی خودتان را بهبود بخشید.
امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشد. اگر این مقاله را دوست داشتید، آن را در رسانه های اجتماعی برای دوستان خودتان به اشتراک بگذارید و نظرات خودتان را هم به ما اعلام کنید.

مهرداد محمدیAuthor posts

Avatar for مهرداد محمدی

محمدی هستم مدیریت دکو وب متخصص در برنامه ریزی برای طراحی سایت و سئو وب سایت 17 سال زندگی فریلنسری تجربه ای عالی برای من ایجاد کرده که تو بیش از چندین الگو فعالیت کنم . همیشه به یاد داشته باشید که در دنیای خود زندگی خواهد کرد ولی در دنیای ما تجارت

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *