در مقاله “راهنمایی برای خلق محتوا” به ۲ مورد از مراحل برای خلق محتوای ارزشمند و بی بدیل اشاره کردیم. در این مقاله به ادامه آن می‌پردازیم. با آژانس دیجیتال مارکتینگ رسپیناتک همراه باشید:

۳. برای محکم کاری بیشتر می‌توانید روی کمک Quora یا گوگل حساب کنید.

بدون تردید این مرحله مهم ترین و حساس ترین بخش کار شماست. تا اینجای کار توانستید بفهمید مردم چه کلماتی را جستجو می‌کنند و برای بالا بردن کدام یک از این کلمات شانس بیشتری خواهید داشت، حال زمان آن رسیده که ببینید مردم در مورد این عناوین چه سوالاتی مطرح می‌کنند.

در Quora سرک بکشید و کلمات کلیدی مورد نظر خود را در بالای صفحه، بخش جستجو تایپ کنید، (اما قبل از هر اقدامی‌ باید یک حساب کاربری رایگان برای خود باز کنید.) من این عبارت را جستجو کردم “راه اندازی یک کسب و کار جدید” چرا که این موضوع مرا سر وجد می‌آورد. زمانی که یک عبارت کلیدی را در Quora تایپ می‌کنید، پنجره ای پیش چشمانتان باز می‌شود که شما با کلیک کردن بر روی گزینه ” …… Search” (جستجوی ….) جستجوی خود را آغاز کنید. حال بر روی لینک “Questions” (پرسش ها) کلیک کنید (توجه داشته باشید که این گزینه در سمت چپ صفحه زیر عبارت “By Type” قرار گرفته است) تا به لیستی از پرسش هایی دسترسی یابید که کاربران در مورد کلمات کلیدی مورد نظر شما مطرح کرده‌اند. در زیر هر پرسش کلمه “Follow” (دنبال کردن) نوشته شده است و در کنار آن یک باکس خاکستری رنگ قرار دارد که درون آن رقمی‌درج شده است. این رقم نمایانگر شمار افرادی است که پرسش مربوطه را دنبال می‌کنند. به عبارت دیگر نشان می‌دهد که این پرسش برای چه تعداد از کاربران حائز اهمیت بوده و نظر آن ها را به خود جلب کرده است.

پرسش هایی را بیابید که فالورهای بیشتری دارند، در نهایت امر نیز لیستی پدیدار می‌شود از عناوین مربوط به پست هایی که در مورد این کلمات کلیدی و در پاسخ به این پرسش ها به رشته تحریر در آمده‌اند. حسن استفاده از Quora در این است که شما می‌توانید با یک تیر دو نشان بزنید؛ از یک طرف می‌توانید از سوالاتی مطلع شوید که کاربران در مورد موضوع انتخابی شما می‌پرسند و از سوی دیگر می‌توانید مطلبی  که در وبسایت خود منتشر کرده‌اید را به عنوان پاسخ این پرسش معرفی نموده و در اختیار کاربران Quora قرار دهید. بنابراین Quora مکانی است الهام بخش برای خلق ایده های ناب و جدید و هم منبعی قابل برای افزایش آمار بازدیدکنندگان وبلاگ یا سایت شما.

به خاطر داشته باشید که که ممکن است پس از دریافت ایده های جالب و بدیع در Quora با یک سری کلمات کلیدی مواجه می‌شوید که کاربران آن ها را به کار می‌گیرند اما شما آن ها را از قلم انداخته‌اید، در چنین حالتی می‌توانید در میان Quora، Google Keyword Planner و  KWFinder به کند و کاو بپردازید تا سرانجام به نتایجی مطلوب و قابل قبول دست یابید.

به عنوان مثال یکی از محبوب ترین پرسش هایی که در مقوله راه اندازی کسب و کار مطرح شده بود، “ایده های تجاری کم هزینه” است، از این رو به Google Keyword Planner رفتم تا مطمئن شوم چنین عبارتی در میان جستجوهای ماهانه گوگل جایگاهی دارد. آنجا بود که دریافتم ٢۴٠٠  کاربر در هر ماه این عبارت را جستجو کرده اند. حال روانه KWFinder شدم تا ببینم در مسیر بالا بردن این کلمه کلیدی چه مشقاتی را باید متحمل شوم، که به عدد ۵۵ برخوردم. چنگی به دل نمی‌زند اما من بیدی نیستم که از این بادها بلرزم، از عهده آن بر می‌آیم. در همین اثنا یکی از کلمات کلیدی پیشنهادی KWFinder نظرم را به خود جلب کرد؛ ایده های تجاری نیازمند سرمایه اندک. این عبارت ماهانه۴۴٠٠ بار جستجو می‌شود و درجه سختی آن ۴٠ می‌باشد. پس یک کلمه کلیدی مناسب و بی دردسر به شمار می‌رود. این دو کلمه کلیدی مضمون و مفهوم یکسانی دارند اما هدف نسبتاً متفاوتی را در پیش گرفته‌اند. زمانی که عبارت ایده های تجاری نیازمند سرمایه اندک را در KWFinder جستجو کردم، این کلمه کلیدی نمایش داده شد؛ ایده های تجاری منحصر به فرد. در هر ماه ۶۶۰۰ کاربر این عبارت را جستجو کرده‌اند و درجه سختی آن ٢٢ ست. بهتر از این نمی‌شود، این کلمه جای خود را در دل من باز کرد! بنابراین “ایده های تجاری نیازمند سرمایه اندک” و “ایده های تجاری منحصر به فرد” در زمره عناوینی قرار می‌گیرند که در آینده نزدیک آن ها را عمیقاً مورد بررسی قرار خواهم داد و در موردشان مطلب می‌نویسم.

تا رسیدن به خط پایان فاصله چندانی ندارید. حالا که چند کلمه کلیدی خوب و به درد بخور تو چنته داریم و ایده های جالبی برای نوشتن یک مطلب قابل تمجید در ذهنمان شکل گرفته، زمان آن فرا رسیده که عرصه رقابت را محک زنیم تا اطمینان یابیم مطلبی که قرار است به رشته تحریر در آوریم صلاحیت لازم برای راه یافتن به صفحه نخست را دارا می‌باشد. در همین راستا رهسپار گوگل شدیم و به جستجوی کلمات کلیدی مورد نظر خود پرداختیم. به عنوان مثال من این عبارت را جستجو کردم؛  “ایده های تجاری نیازمند سرمایه اندک”

حال باید ۵ مقاله نخست را مطالعه کنید اما برای اولین مقاله وقت و تمرکز بیشتری قائل شوید. چه کم و کاستی هایی دارد؟ بیش از حد کوتاه و موجز است؟ چه چیزهایی را از قلم انداخته است؟ یک پست قدیمی با اطلاعات از رده خارج شده و منسوخ است؟ نقطه نظرات کاربران را بخوانید تا ازدیدگاه مردم مطلع شوید. در اغلب موارد برخی از کاربران پرسش هایی را مطرح نموده اند اما پاسخ متقاعد کننده ای دریافت نکرده اند. تمامی‌جوانب امر را بسنجید و از زیر ذره بین رد کنید تا در نهایت بر روی موضوع انتخابی اشراف کامل داشته باشید و از نقاط ضعف رقبا بیشترین بهره را ببرید. مقاله ای بنویسید که پرده های ابهام را کنار زده و باعث درخشش بیش از پیش شما شود.

خوب، کلی مطلب را از نظر گذراندیم اما ارزش وقت گذاشتن داشت چرا که بی شک دیدگاه شما نسبت به انتخاب یک موضوع برای نوشتن مطلبی مناسب در وبلاگتان متحول شده است و از این پس سنجیده و حرفه ای عمل خواهید کرد. پس بار دیگر که وسوسه شدید یک محتوای ارزشمند و درخور توجه خلق کنید، هر چه که به ذهنتان خطور کرد و به نظرتان جالب و با حال بود را بر روی کاغذ نخواهید آورید. شروع کنید به تحقیق و بررسی تا حاصل کارتان مطلبی باشد که تغییراتی چشمگیر ایجاد کرده و افق های روشنی را در برابر شما و کسب و کارتان باز می‌کند.

مهرداد محمدیAuthor posts

Avatar for مهرداد محمدی

محمدی هستم مدیریت دکو وب متخصص در برنامه ریزی برای طراحی سایت و سئو وب سایت 17 سال زندگی فریلنسری تجربه ای عالی برای من ایجاد کرده که تو بیش از چندین الگو فعالیت کنم . همیشه به یاد داشته باشید که در دنیای خود زندگی خواهد کرد ولی در دنیای ما تجارت

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *